Gå til innhold

Dette kan være greit å vite om dagens dating og apper.

Anbefalte innlegg

Gjest Innsikt
Skrevet (endret)

Slettet grunnet dårlig forumklima.

Endret av Innsikt
Slettet grunnet dårlig forumklima.-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn jager da også topp 20% av kvinner, så hva er poenget? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe breaking news dette…

Anonymkode: 3ae84...53e

Gjest Innsikt
Skrevet (endret)

..

Endret av Innsikt
AnonymBruker
Skrevet

Link til studiene du referere til?

Anonymkode: c39da...c46

Skrevet
Innsikt skrev (5 minutter siden):

Menn jager bredt og realistisk, kvinner jager smalt og urealistisk - det er konklusjonen fra disse studiene. 
Sagt med andre ord, Ronny sveiper både Supermodell Clara men også nabojenta Trude til høyre.
"Helene" derimot sveiper kun typen bad boys til høyre. Resultatet blir det dagens samfunn og dette forumet viser i særlig grad. En haug med jenter som har kjærlighetssorg og funderer seg grønn på menn som overhodet ikke så dem fit som kjærester i grunn, vi får da diverste effekter som at nå sletter jeg Tinder, tar en pause fra dating, hater menn, skal vær ei sølibat en tid fremover, vil ikke ha barn likevel, helt til plutselig slutten av tredveårene tar dem igjen, klokka tikker og de hiver seg på markedet igjen.

Og noen kvinner jager bredt og realistisk. 

• Liker 2
Gjest Innsikt
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Link til studiene du referere til?

Jeg fant denne i farta https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a  

Men vær obs på at dette ikke holder akademisk kvalitet.

OkCupid hadde den mest omfattende studien på dette for noen år tilbake, men fra det jeg leste så ble dette materiellet slettet etter en fæl incel episode i statene. En del menn blir nemlig trigget av dette.

Endret av Innsikt
AnonymBruker
Skrevet

Dette er tilfelle i flere bedrifter også. I en stor bedrift sies det at 20% av de ansatte gjør 80% av arbeidet. Sjuk studie.

Veritasium på YouTube forklarer litt om dette

Anonymkode: a574f...eb7

Gjest Innsikt
Skrevet
CorvusCorax skrev (2 minutter siden):

Og noen kvinner jager bredt og realistisk. 

Kanskje på tide å lese hovedinnlegget, forstå problemstillingen og ikke kverulere? 

AnonymBruker
Skrevet
Innsikt skrev (3 minutter siden):

Jeg fant denne i farta https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a  

Men vær obs på at dette ikke holder akademisk kvalitet.

OkCupid hadde den mest omfattende studien på dette for noen år tilbake, men fra det jeg leste så ble dette materiellet slettet etter en fæl incel episode i statene. En del menn blir nemlig trigget av dette.

Jeg tenker på de kildene du har brukt til innlegget ditt, ikke en du random fant i farta.

• Liker 3
Skrevet
Innsikt skrev (Akkurat nå):

Kanskje på tide å lese hovedinnlegget, forstå problemstillingen og ikke kverulere? 

Kanskje på tide å ikke generalisere. 

Link til disse studiene dine du. Det er uansett bare et visst antall mennesker som har deltatt i denne forskningen. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
CorvusCorax skrev (29 minutter siden):

Menn jager da også topp 20% av kvinner, så hva er poenget? 

Hehe, nei, menn jakter langt bredere, gjerne under egen "hylle" om nødvendig. 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke noe breaking news dette…

Anonymkode: 3ae84...53e

Kanskje ikke, men mye sannhet i dette og absolutt verdt å nevne/gjenta.

Endret av norw
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Hehe, nei, menn jakter langt bredere, gjerne under egen "hylle" om nødvendig. 

Du vet at kvinner har forskjellig smak? Ingen av mine venninner synes menn jeg finner tiltrekkende er tiltrekkende - og blant dem igjen så er det også variasjoner. Av ti venninner har jeg kun en venninne som konsekvent går etter supermodeller, og sier æsj til helt normale kjekke menn. 

Så tør påstå kvinner jakter bredere, da vi kan ha en totalt vidt forskjellig smak. Men om jeg skal generalisere, så faller dere menn for trente unge kvinner med store pupper/rumpe og symmetri... ;) 

• Liker 4
Skrevet

At dere orker… jeg hadde en profil på en datingside i to uker. Herregud så mye kleint som dukket opp. All respekt for dem som finner hverandre, men jeg gjorde det ikke. Slettet alt det der, men enkelte er jo besatt? Tror du, TS skal prøve å finne arenaer IRL også. 

• Liker 1
Skrevet
CorvusCorax skrev (4 minutter siden):

Du vet at kvinner har forskjellig smak? Ingen av mine venninner synes menn jeg finner tiltrekkende er tiltrekkende - og blant dem igjen så er det også variasjoner. Av ti venninner har jeg kun en venninne som konsekvent går etter supermodeller, og sier æsj til helt normale kjekke menn. 

Så tør påstå kvinner jakter bredere, da vi kan ha en totalt vidt forskjellig smak. Men om jeg skal generalisere, så faller dere menn for trente unge kvinner med store pupper/rumpe og symmetri... ;) 

Ja, folk er forskjellige, men det er visse preferanser som går igjen. 

Hvorfor får noen menn nesten like mange likes som damer på Tinder, mens andre må nøye seg med damer som befinner seg minst fem tusen km unna og i beste fall får en håndfull norske likes i året? Fordi damer er relativt samstemte og jakter på et mindretall av mennene, menn som ofte er i en ganske annen liga enn dem selv. 

Så blir det skuffelse og tårer når man blir dumpet av disse mennene som egentlig var for attraktive, kanskje etter første gangen man hadde sex med dem. 

Skrevet
norw skrev (5 minutter siden):

Ja, folk er forskjellige, men det er visse preferanser som går igjen. 

Hvorfor får noen menn nesten like mange likes som damer på Tinder, mens andre må nøye seg med damer som befinner seg minst fem tusen km unna og i beste fall får en håndfull norske likes i året? Fordi damer er relativt samstemte og jakter på et mindretall av mennene, menn som ofte er i en ganske annen liga enn dem selv. 

Så blir det skuffelse og tårer når man blir dumpet av disse mennene som egentlig var for attraktive, kanskje etter første gangen man hadde sex med dem. 

Ja, men dere menn swiper da både de på "topp" og de gjennomsnittelige. Så da har dere et større marked, om man tenker at kvinner kun vil ha modeller. Så da spiller det ingen rolle hvor mye likes man får, men hvor mange dates. ;) Er man ikke fornøyd med sitt eget utseende - så er det mye man kan gjøre for å forbedre det. Trene, hudpleie... 

Synes ikke mer synd på menn enn kvinner altså. Og det er nokså ignorant å tro at ikke kvinner også sliter. Det ser man jo her på KG, mange bitre femcels.

Sutrete kvinner eller menn er lite attraktivt, uansett. Start med å sende ut positiv energi - lover at det vil hjelpe. 

• Liker 3
Skrevet

Tror faktisk du er inne på noe her ts. 

Skrevet
CorvusCorax skrev (3 minutter siden):

Ja, men dere menn swiper da både de på "topp" og de gjennomsnittelige. Så da har dere et større marked, om man tenker at kvinner kun vil ha modeller. Så da spiller det ingen rolle hvor mye likes man får, men hvor mange dates. ;) Er man ikke fornøyd med sitt eget utseende - så er det mye man kan gjøre for å forbedre det. Trene, hudpleie... 

Synes ikke mer synd på menn enn kvinner altså. Og det er nokså ignorant å tro at ikke kvinner også sliter. Det ser man jo her på KG, mange bitre femcels.

Sutrete kvinner eller menn er lite attraktivt, uansett. Start med å sende ut positiv energi - lover at det vil hjelpe. 

På hvilken måter har menn et større marked når disse gjennomsnittlige kvinnene ikke liker en tilbake?

Gjest Innsikt
Skrevet (endret)
CorvusCorax skrev (1 time siden):

Kanskje på tide å ikke generalisere. 

Link til disse studiene dine du. Det er uansett bare et visst antall mennesker som har deltatt i denne forskningen. 

Hei 

Start med å sjekke ut denne lettleste artikkelen og tar for seg 80/20 pareto prinsippet  med Hinge data.

https://qz.com/1051462/these-statistics-show-why-its-so-hard-to-be-an-average-man-on-dating-apps/

Sjekk også ut hvordan hypergami blant kvinner spiller inn og vanskeliggjør ytterligere for gjennomsnittlige menn.

http://ftp.iza.org/dp12185.pdf

Denne studien av Neyt et al 2008 tar for seg både seleksjonsmønster og hypergami.
http://ftp.iza.org/dp11933.pdf

Og denne studien av Woloszyn og Corno, 2020 fant gjenklang fra andre studier som viste at det er utseendet hos mannfolka som er den drivende faktor for seleksjon blant kvinner, både med tanke på korttid (hookup, fwb) og forhåpninger om langtidsforhold.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590291120300784

Dette er ikke ment å kritisere noen, men kun belyse en situasjon på dagens datingmarked.

Endret av Innsikt
Skrevet

Ja, menn søker bredere, som er positivt, men vi som utgjør de "sjanseløse" 80 % får jo heller dårlig respons på Tinder. En kompis sveipa rubbel og bit til høyre, over fire hundre på rad. Jeg hørte ham telle og så at han sveipa. Var for å teste. Resulterte i 2-3 matcher. Er nesten til å grine av, og jeg kunne ikke gjort dette selv. 

Tror forresten at du misforstår hvis du oppfatter dette som sutring. Man må kunne si en ting eller to om hvordan markedet er for veldig mange av oss.

Jeg depper ikke, men har innsett og til en viss grad akseptert at sånn er det bare. Jeg har ingen sjanse til å bli en elitemann. Jeg kan jobbe litt med mitt ytre, lære mer om å sjekke damer og prøve å tjene mer penger, men det vil nok ikke endre stort. Heller en marginal endring til det bedre.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...