Gå til innhold

Dere som gir mme, hvordan få drikkeklar temperatur på melken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 🙂

dere som gir mme og først blander med kokende vann (over 70 grader) og deretter kaldt kokt vann, hvor mye kokende vann blander dere i forhold til kaldt kokt vann for å få riktig drikketemperatur? 

feks doseringstabellen til hipp: hvor mye kokt vann ift kaldt kokt vann for å få drikkeklar temp på de forskjellige mengdene ferdig blanding? 

Doseringstabell

Mengde kokt vann Antall strøkne måleskjeer Mengde ferdig blandning
60 ml 2 70 ml
90 ml 3 100 ml
120 ml 4 135 ml
150 ml 5 170 ml
180 ml 6 200 ml
210 ml 7 235 ml

Anonymkode: 5468c...d16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Én del varmt (over 70) og to deler kaldt. ☺️ jeg bruker baby brezza, men vet at dette er et blandingsforhold flere bruker 👌🏼

Anonymkode: 895a6...b45

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Én del varmt (over 70) og to deler kaldt. ☺️ jeg bruker baby brezza, men vet at dette er et blandingsforhold flere bruker 👌🏼

Signerer denne ☺️ Gjorde det på samme måte når vi var ute på farten, brukte babybrezza hjemme 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å prøve seg frem. Umulig å gi noe fasit da vi ikke vet hvor varmt det kokte vannet ditt er og hvor stor mengde mme du skal blande ut.

Anonymkode: 250d8...c64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å prøve seg frem. Umulig å gi noe fasit da vi ikke vet hvor varmt det kokte vannet ditt er og hvor stor mengde mme du skal blande ut.

Alltid samme forhold - 1 del varmt kokt og 2 del kaldt kokt. Så bare tull det du skriver 

Anonymkode: 5f0c0...315

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Alltid samme forhold - 1 del varmt kokt og 2 del kaldt kokt. Så bare tull det du skriver 

Anonymkode: 5f0c0...315

Jeg har aldri hatt problemer med å få dette til ved å blande slik jeg gjør :) 

AnonymBruker
Skrevet

På ei flaske med 150ml melk; 30ml varmt vann+120ml kaldt vann. Det varme vannet har en temperatur på ca 70 grader, får da fin drikkeklar melk :) 

Anonymkode: aaef9...111

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Vi får prøve oss litt frem ift nøyaktig ml når baby er her 😂 tenkte å lage en grei oversikt til meg og pappaen

AnonymBruker
Skrevet

Men man kan ta en del kokt vann, mme oppi, blande det ut og så blande til «ferdigblandet mål» med kaldt kokt vann sant?

tidligere har jeg blandet den mengden som står på «mengde kokt vann», med riktig temp og så hatt mme oppi til slutt, men nå anbefaler de jo å blande ut mme i kokt vann. Så da må jeg se på den ferdige mengden når jeg skal ha kaldt kokt vann i til slutt?

AnonymBruker
Skrevet

Ca 60% kaldt kokt vann og resten kokt varmt 

Anonymkode: 8bc79...293

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper bare de ferdige kartongene. Noen kroner ekstra for å alltid ha drikkeklar melk og baby har alltid vært god i magen ved bruk av de. Slipper stresse også med å koke opp, gir romtemperert rett fra boksen. Alt ble så sinnsykt mye lettere med den løsningen. 

Anonymkode: a5c19...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøper bare de ferdige kartongene. Noen kroner ekstra for å alltid ha drikkeklar melk og baby har alltid vært god i magen ved bruk av de. Slipper stresse også med å koke opp, gir romtemperert rett fra boksen. Alt ble så sinnsykt mye lettere med den løsningen. 

Anonymkode: a5c19...a54

Herregud det hadde vært dyrt for oss som har en baby som er fullernært på mme 😅 nan pro pulver koster 21 kr ish per liter melk (hipp koster rundt 35!) mens en liten ferdigboks med 200 ml nan pro koster vel rundt 15-20? Sier seg selv at det ikke bare blir et par kr ekstra 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...