AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Et hjertesukk fra en sykepleier, vet det er veldig lite populært her inne, men jeg trenger å få det ut etter en særdeles tung arbeidshelg. Jeg elsker jobben min, det skal det ikke være noe tvil om, men i dag har jeg blitt skjelt ut av to pasienter gjennom hele vakten fordi jeg ikke kan gi dem ubegrenset med medisinen de ønsker. Jeg har ikke spist, ikke vært på do, og kun sittet 10 minutter hvor jeg matet en pasient. Da jeg endelig kunne gå 45 min på overtid var jeg så sliten at jeg ble stående å brekke meg i garderoben før jeg brøt helt sammen på vei hjem. Når halvparten av de faste ansatte er sykemeldt og på ferie, er det lite som skal til før det blir uro på avdelingen Anonymkode: b4947...6ba
Trolltunga Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Dette høres utrolig slitsomt ut, kjære deg. Jeg kan bare forestille meg hvordan stressnivået ditt er. Å holde deg gående slik i lengden er ikke bærekraftig. Jeg håper du har måter å koble av når du kommer hjem, som ikke bare handler om å komme seg i seng. Å beholde tålmodighet og vennlig tone under slikt press, både fra arbeidsplass og pasienter er utrolig tøft. Særlig når det er lite forståelse å finne. Jeg håper du kan få landet og få roet ned, og finner litt tid til bare deg selv også. Tusen takk for alt du gjør, og for at du holder ut. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Et hjertesukk fra en sykepleier, vet det er veldig lite populært her inne, men jeg trenger å få det ut etter en særdeles tung arbeidshelg. Jeg elsker jobben min, det skal det ikke være noe tvil om, men i dag har jeg blitt skjelt ut av to pasienter gjennom hele vakten fordi jeg ikke kan gi dem ubegrenset med medisinen de ønsker. Jeg har ikke spist, ikke vært på do, og kun sittet 10 minutter hvor jeg matet en pasient. Da jeg endelig kunne gå 45 min på overtid var jeg så sliten at jeg ble stående å brekke meg i garderoben før jeg brøt helt sammen på vei hjem. Når halvparten av de faste ansatte er sykemeldt og på ferie, er det lite som skal til før det blir uro på avdelingen Anonymkode: b4947...6ba I gamle dager ringte man vikarer, men nå skal det spares. Så lurer de likevel på hvorfor ansatte blir utbrent... Anonymkode: a62df...a61
Kittyfox Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Jeg hater at dere som tar så godt vare på pasienter blir behandlet på den måten der. Jeg har vært innlagt 4 ganger, 2 ganger var det i nesten en uke. Å ved alle anledningene har jeg møtt vanvittig fine sykepleiere, som man ser er veldig glade i jobben sin, men dessverre er det mange tegn på at dere blir kjørt alt for hardt. Å det må være så utrolig frustrerende å være så glad i jobben, samtidig som at den kjører deg fullstendig i veggen. Høyere lønn hjelper nok ikke akkurat på psyken når det er flere folk som trengs… takk for jobben du gjør, jeg har utelukkende møtt fine sykepleiere, å jeg husker de den dag i dag, jeg håper bare at tidene blir bedre for dere snart! 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et hjertesukk fra en sykepleier, vet det er veldig lite populært her inne, men jeg trenger å få det ut etter en særdeles tung arbeidshelg. Jeg elsker jobben min, det skal det ikke være noe tvil om, men i dag har jeg blitt skjelt ut av to pasienter gjennom hele vakten fordi jeg ikke kan gi dem ubegrenset med medisinen de ønsker. Jeg har ikke spist, ikke vært på do, og kun sittet 10 minutter hvor jeg matet en pasient. Da jeg endelig kunne gå 45 min på overtid var jeg så sliten at jeg ble stående å brekke meg i garderoben før jeg brøt helt sammen på vei hjem. Når halvparten av de faste ansatte er sykemeldt og på ferie, er det lite som skal til før det blir uro på avdelingen Anonymkode: b4947...6ba Ledelsen bør få vite hvor uholdbart dette er. Sier du ikke noe så bidrar du til at de tror at alt er travlere enn vanlig men går helt greit. Og det gjør det jo ikke. Anonymkode: a62df...a61 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 En stor klem til deg. Kjenner stresset igjen fra der jeg jobber (barnehage- konstant underbemmannet) Sykepleiere burde fått mye bedre lønn, og det burde vært en selvfølge at det var nok folk på jobb. Jeg vet det blir "brannslukking" en holder på med, og en får ikke tid til å gjøre jobben skikkelig. Pust inn og ut, og tenk at det du gjør er mer enn godt nok. Det er systemet det er noe feil med. Folk i omsorgsyrker har fått det verre og verre fordi det skal spares hele tiden. Anonymkode: af6a7...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En stor klem til deg. Kjenner stresset igjen fra der jeg jobber (barnehage- konstant underbemmannet) Sykepleiere burde fått mye bedre lønn, og det burde vært en selvfølge at det var nok folk på jobb. Jeg vet det blir "brannslukking" en holder på med, og en får ikke tid til å gjøre jobben skikkelig. Pust inn og ut, og tenk at det du gjør er mer enn godt nok. Det er systemet det er noe feil med. Folk i omsorgsyrker har fått det verre og verre fordi det skal spares hele tiden. Anonymkode: af6a7...0cc Tusen takk, jeg vet jo i grunn at jeg ikke kunne gjort det noe bedre, men det er likevel en grusom følelse når en kommer hjem og det eneste man tenker på er alt en ikke har gjort, og kanskje kunne gjort annerledes. Anonymkode: b4947...6ba
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 Sier du i fra til leder og/eller tillitsvalgt de gangene det blir sånn? Pluss skriver avvik? Jeg er spl i hjemmetjenesten, og har lav terskel for å sende mail til nærmeste leder hvis det har vært en tøff uke. Tenker det er viktig med direkte og hyppige tilbakemeldinger, da blir det vanskeligere for de å unnlate å ta grep, pluss at du har dokumentasjon på at ledelsen har blitt informert. Jeg har heldigvis en fantastisk leder som alltid møter oss på hvordan vi har det og som aktivt ber om tilbakemeldinger på hva som oppleves utfordrende i hverdagen. Anonymkode: 8fded...330 2
Tradegy Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Ord blir så fattige, jeg sender over en klem! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 Trolltunga skrev (24 minutter siden): Dette høres utrolig slitsomt ut, kjære deg. Jeg kan bare forestille meg hvordan stressnivået ditt er. Å holde deg gående slik i lengden er ikke bærekraftig. Jeg håper du har måter å koble av når du kommer hjem, som ikke bare handler om å komme seg i seng. Å beholde tålmodighet og vennlig tone under slikt press, både fra arbeidsplass og pasienter er utrolig tøft. Særlig når det er lite forståelse å finne. Jeg håper du kan få landet og få roet ned, og finner litt tid til bare deg selv også. Tusen takk for alt du gjør, og for at du holder ut. Tusen takk, har heldigvis fri i morgen, 4 vakter igjen til ferie AnonymBruker skrev (22 minutter siden): I gamle dager ringte man vikarer, men nå skal det spares. Så lurer de likevel på hvorfor ansatte blir utbrent... Anonymkode: a62df...a61 Det skal MYE til for at vi skal kunne få ringe noen ekstra, men akkurat nå er det ingen å ringe heller, folk jobber dag, for så å jobbe natt, går doble vakter osv. det finnes ikke forsvarlig, men det er jo bare eldreomsorg, ikke noe å legge penger i… Kittyfox skrev (21 minutter siden): Jeg hater at dere som tar så godt vare på pasienter blir behandlet på den måten der. Jeg har vært innlagt 4 ganger, 2 ganger var det i nesten en uke. Å ved alle anledningene har jeg møtt vanvittig fine sykepleiere, som man ser er veldig glade i jobben sin, men dessverre er det mange tegn på at dere blir kjørt alt for hardt. Å det må være så utrolig frustrerende å være så glad i jobben, samtidig som at den kjører deg fullstendig i veggen. Høyere lønn hjelper nok ikke akkurat på psyken når det er flere folk som trengs… takk for jobben du gjør, jeg har utelukkende møtt fine sykepleiere, å jeg husker de den dag i dag, jeg håper bare at tidene blir bedre for dere snart! Tusen takk, nei, det er ikke noe tvil om at det er flere folk vi trenger. Har det medisinske ansvaret for 4 avd. På kveld og helg til vanlig, men hver dag nå i ferien, ingen som gjør oppgavene mine på min egen avd. Når jeg blir opptatt på en annen 😕 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ledelsen bør få vite hvor uholdbart dette er. Sier du ikke noe så bidrar du til at de tror at alt er travlere enn vanlig men går helt greit. Og det gjør det jo ikke. Anonymkode: a62df...a61 Ja, jeg gir omtrent daglig beskjed, men får da spørsmål som «er det egentlig så ille?» «hun sier det er overkommelig», har hatt så mye spenningshodepine de siste ukene at jeg muligens kaster inn håndkle nå, kan ikke være meningen å ligge å sove den tiden man ikke er på jobb. Men samvittigheten tærer på Anonymkode: b4947...6ba
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sier du i fra til leder og/eller tillitsvalgt de gangene det blir sånn? Pluss skriver avvik? Jeg er spl i hjemmetjenesten, og har lav terskel for å sende mail til nærmeste leder hvis det har vært en tøff uke. Tenker det er viktig med direkte og hyppige tilbakemeldinger, da blir det vanskeligere for de å unnlate å ta grep, pluss at du har dokumentasjon på at ledelsen har blitt informert. Jeg har heldigvis en fantastisk leder som alltid møter oss på hvordan vi har det og som aktivt ber om tilbakemeldinger på hva som oppleves utfordrende i hverdagen. Anonymkode: 8fded...330 Snakker stort sett daglig med dem, er tillitsvalgt selv, de viser forståelse, men opplever vel kanskje at det blir litt bagatellisert, samtidig som jeg forstår dem godt, jeg vet hvilket press de har for å holde driftskostnadene nede, problemet er jo bare det at det på sikt blir dyrere, og jeg forstår ikke at det kan være så vanskelig å se.. Anonymkode: b4947...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå