Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tv under 7000kr, bilde/videokvaliteten ser helt forferdelig ut. Kornete og livløst ut. Nesten ikke utstilt i butikk og jeg tror virkelig ikke på at produsenten leverer ut produkter på markedet som er så ekstremt dårlig. 

Noen som tror det samme? At elkjøp/power går inn på innstillinger eller spiller av video med dårlig kvalitet for at kunder skal handle produkter som er langt dyrere? Noen som har handlet en «billig» TV og ble litt sjokkerte over kvaliteten hjemme?

Anonymkode: 9dc34...48b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte tv til 4000 med 4k osv. lever opp til forventningene.

Kjøpte nylig en 65" med lydplanke på tilbud til 7000kr. Det eneste jeg HATER med TV-en er fjernkontrollen fordi den er skikkelig dritt å trykke på.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Og dyre tver er innstilt til det mest optimale. 

Jeg kjøpte dyr tv, og angret meg etter kort tid. Om tven heter led eller qled har ingenting å si i en hverdagssituasjon. Led er bra nok i massevis, og sender i 4k det også. 

Anonymkode: 909fb...24b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tv under 7000kr, bilde/videokvaliteten ser helt forferdelig ut. Kornete og livløst ut. Nesten ikke utstilt i butikk og jeg tror virkelig ikke på at produsenten leverer ut produkter på markedet som er så ekstremt dårlig. 

Noen som tror det samme? At elkjøp/power går inn på innstillinger eller spiller av video med dårlig kvalitet for at kunder skal handle produkter som er langt dyrere? Noen som har handlet en «billig» TV og ble litt sjokkerte over kvaliteten hjemme?

Anonymkode: 9dc34...48b

Jeg kjøpte samsung 55" på elkjøp for 4000kr for et par år siden. Jeg stod lenge med selger og vurderte fordi budsjettet mitt var litt stramt. Jeg la også merke til hvor blast og kornete bildet var og spurte ham om det skulle være så.. jævlig tamt. Han sa at det er fordi alle tv'ene der var koblet til en og samme antenne uttak liksom så signalet ble elendig fordelt, de sparte de single signalkoplingene til de beste tv'ene og koblet "min" tv til en sånn for å vise og det stemte det, bildet ble 100 ganger bedre. Idiotisk måte å gjøre det på for jeg trodde tv'n var helt kjørt på bilde og lyd...

Anonymkode: 0ff0d...8df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du ser ikke hvor dårlig bildet er om du ikke ser den direkte i sammenheng med en som er bedre. 

Har en gammel og billig 32" kjøpt i 2009 på rommet til guttungen og har aldri reagert på bildet på den. Den fungerer helt fint. Hadde sikkert sett ut som tetris ved sidenav en av toppmodellene til Elkjøp. 

Anonymkode: 4f70d...9fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil tro de stiller litt på innstillingene for de ønsker jo helst å selge TV-er de tjener på å selge og ikke gå i tap. 

Jeg skulle hjelpe noen med å kjøpe tv en gang og budsjettet var veldig godt. Pris hadde ikke noe å si så lenge TV-en var 65", oled og noe annet styr. Hadde egt funnet den TV-en de ønsket seg også kommer selgeren da… drar oss med bort til en annen avdeling med billige TV-er og anbefalte en gammel plastma tv.. "dette er en av de beste TV-ene jeg vet om"…. Den hadde INGENTING felles med den vi var på jakt etter 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De skal jo prøve å selge deg en av deres "kalibrering av TV" pakker til 1500 kr som må gjøres individuelt hvor TV`en skal stå ikke i butikk.

Anonymkode: 8d351...b2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 12.41):

De skal jo prøve å selge deg en av deres "kalibrering av TV" pakker til 1500 kr som må gjøres individuelt hvor TV`en skal stå ikke i butikk.

Anonymkode: 8d351...b2c

Ja, de pusher veldig på at man skal kjøpe kalibrering av de, og kanskje særlig om man kjøper TVen på salg. De er ikke så vanskelige å stille inn selv, så lenge man tar seg tiden til det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 12.41):

Anbefales ikke. Ble overtalt til å kjøpe kalibrering og det ble et helvete. Fikk med sertfikat og det hele. Måtte ut med tven flere ganger og likevel ble ikke bilde bra. Det var umulig å se på tv. Er fortsatt ikke fornøyd og kjører på orginal innstillinger som gir bedre bilde. Den eneste grunnen til at jeg godtar det er at jeg ved en feil fikk en størrelse større tv enn jeg betalte for, så de 1600 kronene jeg betalte for kalibrering fikk jeg på en måte tilbake. Har snakket med flere andre som "kan tv" og de anbefaler ikke kalibrering. Kommer aldri til å gjøre det igjen. 

Anonymkode: fcce9...5aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...