tordivel Skrevet 15. september 2005 #1 Skrevet 15. september 2005 Jeg skal gifte meg 28.04.07. (mest sannsynlig, hvis vi får kirke denne dagen) Jeg gleder meg så utrolig. Men lurer på når jeg kan begynne å planlegge? Hvor lang tid i forveien begynte dere?
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2005 #2 Skrevet 15. september 2005 Jeg hadde ca 9 mnd på meg til å planlegge den store dagen, og det holdt i massevis Men du kan selvsagt starte allerede nå. Husk at på høsten er det gjerne salg i de ulike brudesalongene så du kan kanskje gjøre ett skikkelig kupp når det gjelder brudekjole. Ellers er det jo lov å surfe nettet etter idèer når det gjelder blomster, pynting av bordene, ringer, annet tilbehør til bruden (veske, slør, smykker, sko), invitasjoner, bordkort osv osv. Når kirken og selskapslokalet er i boks så ville jeg aller først booket florist, frisør og fotograf. Lykke til og kos deg med planleggingen
Trampe Skrevet 15. september 2005 #3 Skrevet 15. september 2005 Gratulerer med bryllup! Noen her inne har allerede planlagt i to år og har ett år igjen, så det er veldig individuelt hvor lenge i forveien man starter... Jeg har nå ti måneder igjen til bryllupet, og er ennå ikke begynt å planlegge "skikkelig". Men jeg har da vært her inne ei stund, og kjolen var kjøpt i april, så litt har man da gjort på forhånd Det er mye tenking man kan gjøre leeeeenge i forveien!
Eliza Doalot Skrevet 15. september 2005 #4 Skrevet 15. september 2005 Begynn planleggingen nå du, men vær åpen for at dere kan forandre mening om saker og ting underveis. Det er jo fordelen dere har; dere har tid til å bestemme dere, ombestemme dere og bestemme dere igjen
Lúthien Skrevet 15. september 2005 #5 Skrevet 15. september 2005 Jeg skal gifte meg samme dato som deg, og har begynt å tenke på bryllupet og planlegge for en stund siden. Gå gjerne inn og kikk litt i Bryllupsdagboken min, så ser du hvor "langt vi har kommet" foreløpig.
Ugla Skrevet 15. september 2005 #6 Skrevet 15. september 2005 Hvor lang tid i forveien begynte dere? ← Vi "brå-bestemte" vårt bryllup, og fikk dermed knapt 3 mnd på forberedelse. Men det holdt da fint det. Uglemannen var ute på denne tiden, og kom hjem knapt ei uke før bryllupet, så det meste fallt på meg (tror han var hjemme bare en gang under forberedelsene). Jeg rakk tilogmed å sy min egen brudekjole (noe jeg hadde drømt om å kunne gjøre, helt siden jeg lagde klær til dukkene mine...), og det meste av kakene bakte jeg. Vi hadde ca 90 gjester, og en vellykket og fin dag!
Søta Skrevet 15. september 2005 #8 Skrevet 15. september 2005 Bare begynn du! Og storkos deg med planlegginga!
Smashing Skrevet 15. september 2005 #9 Skrevet 15. september 2005 Det er alltid godt å ha god tid. I hvertfall hvis en er den personen som lett blir stressa. (Det blir jeg) Den eneste dagen før bryllupet som jeg syntes var stress, var dagen før. Da må en liksom gjøre ting som bare ikke kan gjøres før tiden. Som f.eks pynte bordet og hente blomster og sånn. Begynn når du føler for det. Det kan være lurt å bruke sommeren/høsten på å samle inn blomster hvis du f.eks vil ha tørka blomster på invitasjonen, menyen eller bordkortet eller lignende. Lykke til:)
Vinterbrud-05 Skrevet 16. september 2005 #10 Skrevet 16. september 2005 Jeg hadde ca 7 måneder på meg, nå har jeg litt over to igjen, og det meste er i boks nå. Men om du ønsker, så er det ingenting i veien for at du kan planlegge litt allerede nå. Få i gang tanke prosessen iallefall:) Lykke til! :D
Dragona Skrevet 17. september 2005 #11 Skrevet 17. september 2005 Begyn tidelig du å. gifter oss den 07.07.07, har alt bestilt kirke!!! driver å kjøper smått da og da... Lykke til!!!
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2005 #12 Skrevet 17. september 2005 Flere jeg vet om klarte det fint på 4 mnd
Gjest høstdamen Skrevet 17. september 2005 #13 Skrevet 17. september 2005 Begynn når du vil. Det er heldigvis ingen mal på dette. Kos deg og planlegg i vei
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2005 #14 Skrevet 17. september 2005 Begynn når du vil Jeg har alltid sagt at jeg ikke ville ha ring uten dato, og at jeg ikke ville ha mindre enn halvannet år på planleggingen. Vi forlovet oss 24. desember 2002 og giftet oss 29. mai 2004, så det ble akkurat passelig 17 måneder. Og vi (altså jeg og mamma) storkoste oss hele tiden! Min salige mann involverte seg ikke så mye det første året akkurat (hva kan man egentlig forvente) men jeg hadde det så kjempekos med alt sammen, og vi fikk masse tid til å prøve, bestemme og ombestemme Så hiv deg utti det om du har lyst
Spirito Skrevet 18. september 2005 #15 Skrevet 18. september 2005 Jeg har planlagt siden jeg var 10 år, jeg, gjør ikke alle det da? Samboeren min er like ille som meg, og vi har planlagt masse detaljer allerede, selv om vi ikke er forlovet engang.
Gjest Olava Skrevet 18. september 2005 #16 Skrevet 18. september 2005 Ser ut til at alt fra 3 måneder til flere år er vanlig. Jeg har 5 måneder på planleggingen, og synes det er meeeeeeer enn nok. Men det skader jo ikke å begynne å tenke? For meg er jeg redd det ville blitt litt antiklimaks hvis jeg hadde brukt flere år på planlegging og tenkt på det hver dag, tror det ville blitt litt plutselig tomhet for meg. Men vi er jo alle forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå