AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Jeg og svigerinnen min fødte med bare noen ukers mellomrom nå nylig. Svigerinnen min fødte først og svigermor la ut bilde på fb og skrev en lang tekst om hvor glade de var for det nye barnebarnet, masse hjerter og emojis. Da vårt barn kom la hun også ut et bilde, men skrev knapt en setning og mye mindre entusiastisk. Fader, mye mulig det er hormonene mine som løper løpsk nå, men jeg kjenner det er litt sårt, som i at vårt barn ikke er like stor stas. Anonymkode: fdaac...689 2
Fjaselina Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Det kan vere at mormor er tryggere i si rolle enn farmor? Kan vere så enkelt at farmor ikkje vil trakke over dine personlige grenser. Pust med magen. Og gratulerer! 23
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Sannsynligvis fikk hun tilbakemeldinger på at det var litt i overkant og kleint, og har justert seg. Anonymkode: bf9ce...153 20
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sannsynligvis fikk hun tilbakemeldinger på at det var litt i overkant og kleint, og har justert seg. Anonymkode: bf9ce...153 Dette!! Anonymkode: 06ea4...7d5 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Hadde ikke likt om svigermor la ut sånne ting på fb. Det er min, og mannen min sin jobb å gjøre. Men dette er min mening Anonymkode: 1c5ea...d30 4
Hippogriff Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Barnet ditt er helt sikkert veldig stas. Hun la ut skrytebilde selv om hun ikke husket å sammenligne teksten. Tror ikke du skal legge deg på dette nivået når du vurderer hva du skal bli fornærmet over, for da kan du finne mye, der mesteparten neppe er verken slemt eller vondt ment. Gratulerer så mye med den lille, kos deg masse! 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Det er en uting å legge ut bilde av andres barn. Anonymkode: 2aa95...380 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 Forstår deg 100% Hadde reagert på samme måte. Her hos oss har farmor noen tydelige favoritter, og det er ikke mitt barn. Jeg husker fra barndommen at min mormor forskjellsbehandlet barnebarna, jeg merket godt som barn hvem hun var mest glad i. Sånt er sårt, jeg håper hun ikke blir sånn. Har du kommentert på bilde? Skriv noe både på ditt bilde, og på det andre barnets bilde- sånn at hun legger merke til at du har sett begge bildene. Anonymkode: e249a...017 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 https://www.nrk.no/norge/foreldreansvaret-skal-inn-i-den-nye-barneloven-1.15570167 Anonymkode: 2aa95...380
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke likt om svigermor la ut sånne ting på fb. Det er min, og mannen min sin jobb å gjøre. Men dette er min mening Anonymkode: 1c5ea...d30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en uting å legge ut bilde av andres barn. Anonymkode: 2aa95...380 Hun spurte først 😊 Jeg synes det bare er hyggelig så lenge jeg blir spurt på forhånd. Anonymkode: fdaac...689
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en uting å legge ut bilde av andres barn. Anonymkode: 2aa95...380 Herre gud !! Anonymkode: 594d7...040 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Skrevet 11. juli 2021 Men er du sånn som vanligvis liker lange tekster med "kliss og klass"? Tenker bare hun kanskje føler det er typisk de andre og ikke dere? Anonymkode: 06ea4...7d5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #13 Skrevet 11. juli 2021 Det er hennes DATTER som har født, sannsynligvis første barnebarn? Det er veldig stort når ens egen barn har født et barn. Du vil forstå det selv en dag. Ikke heng deg opp i det. Anonymkode: 39968...b34 6
vinterdekor Skrevet 11. juli 2021 #14 Skrevet 11. juli 2021 Gratulerer med babyen Jeg hadde nok bare spurt henne om det ikke er like stas med deres baby, fremfor å lure på det. Deretter kan du si hvorfor du spurte og vise til postene hun la ut. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 Kjedelig at du fødte som nr 2. Ikke like stas, tydeligvis Neida. Bare tulla. Er ikke sikker på at din svigermor tenker så mye over akkurat dette med publiseringen på Facebook, har mye å tenke på og mye å glede seg over, og har derfor heller ikke summet seg helt. Det betyr uansett ingenting. Og det vet du innerst inne også. Så du overreagerer. Anonymkode: 0f7e6...d03
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er hennes DATTER som har født, sannsynligvis første barnebarn? Det er veldig stort når ens egen barn har født et barn. Du vil forstå det selv en dag. Ikke heng deg opp i det. Anonymkode: 39968...b34 TS her. Du har nok rett i dette. Jeg blir på en måte trist på vegne av mannen min også, at hans søster får mer oppmerksomhet rundt babyen enn han får rundt sin. Ja, mye følelser i sving. Kan ikke noe for det… Trist at mormor et mer stas enn farmor, da jeg blir farmor selv en dag. Anonymkode: fdaac...689 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #17 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Du har nok rett i dette. Jeg blir på en måte trist på vegne av mannen min også, at hans søster får mer oppmerksomhet rundt babyen enn han får rundt sin. Ja, mye følelser i sving. Kan ikke noe for det… Trist at mormor et mer stas enn farmor, da jeg blir farmor selv en dag. Anonymkode: fdaac...689 Slutt med det. Døtre er noe annet enn sønner. Sånn er det bare, det er ikke sikkert HAN legger like mye i det som deg, så nå begynner du å legge grobunn for konflikter i framtiden. Legg det emosjonelle til side og la en hver familie få leve sitt liv. Det er ikke opplest og vedtatt at mormor er mer stas enn farmor, men at ens egen datter føder er faktisk spesielt. Betyr ikke at det vedvarer og at barnebarnet blir mer spesielt. Let. It. Go. Anonymkode: 39968...b34 2
got2go Skrevet 11. juli 2021 #18 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS her. Du har nok rett i dette. Jeg blir på en måte trist på vegne av mannen min også, at hans søster får mer oppmerksomhet rundt babyen enn han får rundt sin. Ja, mye følelser i sving. Kan ikke noe for det… Trist at mormor et mer stas enn farmor, da jeg blir farmor selv en dag. Anonymkode: fdaac...689 Er ikke sikkert han bryr seg så hardt som du gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #19 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette!! Anonymkode: 06ea4...7d5 Dette Anonymkode: 1507e...4c1
Gjest theTitanic Skrevet 11. juli 2021 #20 Skrevet 11. juli 2021 Tenker at det sunneste er å ikke tenke over skriverier på sosiale media. Man vet ikke hvorfor ting ble som de ble. Kanskje har det en helt fornuftig årsak, men det får du ikke vite fordi å spørre vil bli kleint. Disse grubleriene fører ingen steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå