AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Hei hei Hvordan var «trøkket» i Kongeparken nå i ferien? Vi skal dit med to på 4 og 5 år. Det ene barnet har en sykdom som vi må ta hensyn til. Lange køer er f.eks.ikke så heldig. Vi vurderer også overnatting på Byrkjedalstunet? Evt.grei campingplass. Tips? Takk til deg som vil dele litt Anonymkode: ed1c6...a5d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Jeg var der i juli sommeren 2020. Midt i corona. Det var ikke så mye kø, og en veldig kjekk og fin park. (Regnet når vi var der, var muligens litt mindre folk enn vanlig) Har ikke vært der i år. Anonymkode: 526ae...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Var der i starten på juni. Det var før ferien, men parken var full og den andre familien vi skulle møte fikk ikke billetter. Så da går jeg ut i fra at samme antall gjelder hele sommeren. Det var sånn passe lange kører, sånn at 3 åringen akkurat holdt ut til det han ville være med på. Mest midt på dagen, mindre morgen og ettermiddag. Anonymkode: b3b2f...523 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Stille og rolig nå siden de tar ikke inn så mange som de pleier. Hvis dere strever i parker og slik så kan dere kanskje få et slikt bånd som de handikappede og psykisk utviklingshemmede har. Vil anbefale campingen i Stavanger ved Mosvatnet, der er det en del kjekke lekeplasser og man kan ta seg en tur til byen og gamlingen. Viktigste for de små er vel lekeplasser og det er mange kjekke i Stavanger. I Stavanger har de Oljemuseet og lekeplassen utenfor er veldig populær, Ajaxparken rett bak Aftenblad bygget er og populær. Ellers så har de nettopp fikset opp Ruten på Sandnes ny lekeplass som er stor og fin, stor tumleplass og en fin skatepark. Perfekt for de små på sparkesykkel. Nedenfor Kongeparken ved senteret og outlet så har de en liten "strand" som de små kan kose seg på. Mener å huske de har en ok lekeplass på skulen og men er en stund siden vi var der. Anonymkode: e6921...9d6 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 🤩Tusen takk for kjempegode tips og erfaringer, akkurat det vi trengte. Skal også sjekke ut det båndet. Vi får ikke ledsakerbevis før neste år, men håper det er mulig å få det båndet i år. Fortsatt god sommer💕 Anonymkode: ed1c6...a5d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤩Tusen takk for kjempegode tips og erfaringer, akkurat det vi trengte. Skal også sjekke ut det båndet. Vi får ikke ledsakerbevis før neste år, men håper det er mulig å få det båndet i år. Fortsatt god sommer💕 Anonymkode: ed1c6...a5d Jeg hadde sendt en mail til de og forklart situasjonen og spurt om de ville være greie å gi dere det båndet selv om dere ikke har fått ledsagerbeviset ennå. Skyld på korona at ting har tatt tid, de gjør seg nok ikke vanskelige hvis dere spør fint. Kom på en ting til i Stavanger, fin lekeplass i Bjerkstedparken og på Sandnes så er Sandvedparken bra. 😄 Anonymkode: e6921...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Kom på enda en ting. Maten er ikke bra, blitt dårlig hver gang vi har vært der. Ta med mat selv, alt er bedre enn det de har der. Sånn nå skal jeg ikke mase mer. Anonymkode: e6921...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #8 Skrevet 12. juli 2021 Du er supersnill!!! Tusen takk!! Anonymkode: ed1c6...a5d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #9 Skrevet 12. juli 2021 Er enig i det med maten, eller, har ikke blitt dårlig av den, men det er ganske dyrt og ikke spesielt godt. Har ellers ikke vært i kongeparken siden i fjor, så ikke mye hjelp der, men kan komme med litt andre tips? Hvis dere bestemmer dere for Mosvangen, så vær obs på at dere må bestille badetid på gamlingen (utendørs badebasseng som ligger rett ved siden av), og kurante tider forsvinner med en gang de legger dem ut en uke før - veldig surt for ungene å gå og se på de som bader uten å få lov til å gjøre det selv.. Den kommende uken er for eksempel de eneste ledige badetidene i barnebassenget enten kl 06, 07 eller 20.45. Er enig med den over ang. lekeplassene, hvis det regner går det også an å ta en tur innom barnemuseet, selv om det ikke er så gøy nå når lekeborgen er koronastengt. Hvis dere har en bydag og trenger litt pause vil jeg også anbefale sjøfartsmuseet, de har et lekerom hvor ungene kan leke butikk, postkontor eller torgbod, og sjaue på båt. Mener at jeg har vært der etter at korona kom, og at de fremdeles hadde det meste av «løsøre», men muligens fjernet utkledningsklærne. Som oftest lite folk der, vi har hatt lekerommet for oss selv de fleste gangene. Barna kommer gratis inn, men det koster en hundrelapp for voksne - men kan evt tas samme dag som barnemuseet, da trenger dere bare betale for ett museum. Ellers er vitenfabrikken i Sandnes et helt ok sted å tilbringe en søndag, evt vitengården hvis dere har bil og ikke har noe imot å kjøre et lite stykke. Der har de gård med dyr, og noen artige utstillinger, ungene mine har spesielt likt «vannlekeplassen» utenfor, og et lite rom i kjelleren hvor de kan leke dyrleger for kosesauer. Hvis det er fint vær er det også fint å bade i badedammen under bybrua til hundvåg - det er et slags sjøvannsbasseng med en liten strand, helt uten brennmaneter (viktig for mine unger..) Det er også en rutsjebane, men det er litt dypt vann der den går uti, så ungene bør enten være svømmedyktige eller så må en voksen stå nede og ta imot. Ellers er det selvfølgelig flotte badeplasser på jærstrendene, Vaulen eller i Møllebukta ved sverd i fjell. Anonymkode: 304d1...44c
Gjest Albbas Skrevet 12. juli 2021 #10 Skrevet 12. juli 2021 Ikke så mye kø i Kongeparken, bortsett fra den ene lille berg og dalbanen, og bobbanen. Kommer dere rett etter åpningstid bør dere ta bobbanen først, før køen blir lang. Har aldri bodd på Byrkjedalstunet, men det er veldig fint der! Mosvannet camping er sentral men kjedelig, lekeplassen der er ganske døll... Da ville jeg heller tatt en camping ved jærstrendene, hvis det ikke er viktig å bo i byen.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei hei Hvordan var «trøkket» i Kongeparken nå i ferien? Vi skal dit med to på 4 og 5 år. Det ene barnet har en sykdom som vi må ta hensyn til. Lange køer er f.eks.ikke så heldig. Vi vurderer også overnatting på Byrkjedalstunet? Evt.grei campingplass. Tips? Takk til deg som vil dele litt Anonymkode: ed1c6...a5d Høres ut som vi skal på samme ferie! Vi skal overnatte på Byrkjedalstunet, har ikke gjort det selv men har flere bekjente som skryter veldig av det, så i år måtte vi prøve! Vi er i Kongeparken hver sommer, i fjor var det helt topp mtp kø (midt i juli, en av de få dagene med sol). Kun Bob-banen og den største Berg og dalbanen vi ventet en stund på, ellers stod vi vell maks en runde i kø. (Og kjøre traktor hos gråtass, men gikk fort nok til at 2-åringen klarte å vente) Tidligere har det vært litt mer kø, men aldri opplevd at det har vært helt galt. Som flere skriver, skal dere kjøre Bob gjør det med en gang! Maten i parken er (unnskyld meg) ræva! Vi har prøvd de fleste plasser, kun buffe borte med Gråtass er heilt ok, men dyr. Vi tar nok med pølser og låner en av grillbuene i parken Anonymkode: 613bf...7d2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 Vi har et barn med spesielle behov som har ledsagerbevis. Var i Kongeparken juni 2021. Kongeparken har ikke samme ordning som f.eks Tusenfryd, Bø, Hunderfossen og Dyreparken hvor du får et «vis hensyn» bånd og kan gå først i køen på de fleste attraksjoner. Du får et «Brumles bestevenn» kort, hvor barnet og en ledsager kan gå først i køen åtte ganger (maks to ganger per attraksjon). Ellers var det en pen og ryddig park. Anonymkode: f78cf...7f5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Jeg må legge til at jeg forstår at fornøyelsesparker styrer tilgang til båndene av kapasitetshensyn, og at noen velger at kun barnet/ledsager går foran (som Kongeparken). Samtidig vil jeg berømme Dyreparken og Hunderfossen, som lar hele familien slippe inn med båndet, slik at man kan ta attraksjoner samlet. Anonymkode: f78cf...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå