Gå til innhold

Prisene på Zalando endrer seg hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir opp å bestille fra Zalando. Jeg liker å la varene ligge noen dager i handlekurven mens jeg tenker litt eller sove på det før jeg fullfører. Problemet er at prisene endrer seg konstant så over natta er plutselig handlekurven 1000 kr dyrere. Denne uka så økte prisen fra 1800 til 3000 kr og da mister jeg helt lysten til å bestille noe som helst.  Jeg kan jo risikere at dagen etter kjøpet så har prisene sunket igjen.

Er det noen som har funnet ut når i uka det lønner seg å bestille?

Anonymkode: 2c898...700

AnonymBruker
Skrevet

Hm, merkelig, min erfaring er stort sett omvendt. At ting jeg har trykket liker på eller lagt i handlekurven går ned i pris - nettopp for å lokke meg til å kjøpe. Tror de kjører ganske hardt på personlig tilpassede prisalgoritmer, nemlig. Så har ikke inntrykk av at enkelte dager er billigere enn andre (men vær obs på at de ofte setter ting på "tilbud" når de har større kampanjer også er det allikevel dyrere enn det var forrige uke).

Jeg holder øye med alt, og kjøper nesten aldri til fullspris, med unntak av ting jeg vet går unna og er like dyrt andre steder - typisk Levis, for min del.

Anonymkode: c1307...351

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel lagt noe som var på tilbud i kurven din da. Har aldri opplevd ellers at prisen har endret seg. 

Anonymkode: 7ce3d...1e0

• Liker 2
Skrevet

Tror det kan være fordi de har kjørt salg i juni og juli nå. Har også latt merke til at den ene dagen er noe satt ned med 70% og neste dag bare 30%. 

Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg pleier å legge varene på ønskelisten, og ikke i handlekurven slik at de skjønner at jeg skal kjøpe - og da går det noen dager så er varene satt ned noe, og etter enda noen dager satt ned enda mer. Og da bestiller jeg. Merker også at om natta er det billigere der, da er prisen noe annet enn på dagtid.

• Liker 1
Skrevet

Lønner seg å følge med, elsker Zalando jeg... 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (20 minutter siden):

Lønner seg å følge med, elsker Zalando jeg... 😄

Samme her. Is i magen så kan man gjøre noen skikkelig gode kjøp. De har hatt salg på vintersko nå nettopp, har hatt tre par stående på ønskelisten siden i vinter men jeg er ikke en sånn som klarer å bruke 6-700 på vintersko når jeg ikke er særlig aktiv ute på vinteren. Nå var de satt ned til 2-400. Så da ble det tre par vintersko. 

Anonymkode: 7ce3d...1e0

AnonymBruker
Skrevet

De har tilbud på ting hele tiden, ofte fyker prisene opp og ned samme uka. Tipper det er basert på noen algoritmer som priser ned det som ikke selger, og priser det opp igjen så snart folk kjøper. Det er nok også en bevisst strategi for å få folk til å besøke siden ofte.

Anonymkode: 674e2...dc9

Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, det er litt irriterende. Jeg liker å tenke litt på det, men det er ikke mulig ofte. 

Jeg legger alltid ting i ønskelisten fordi jeg oppdaget at de setter opp og ned prisene. Noen ganger får jeg ting jeg har veldig lyst på til en god pris så det lønner seg å følge litt med.  

Hvis jeg er for sent ute så da kan noe være 60% på for så å være bare 10% dagen etter. 

Så må følge med litt og ha litt flaks siden det ikke alltid man vet når noe går veldig mye ned i pris. 

AnonymBruker
Skrevet

De sender vel strengt tatt fra tyskland også? Så valutakurs vil muligens spille inn i tillegg. 

Anonymkode: 858aa...40f

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til flere ganger at flere varer som var nedsatt med 70% rabatt plutselig hadde en mindre rabatt. Dette var rett før Zalando sendte ut nyhetsbrev der man fikk 15% ekstra rabatt på nedsatte varer. Men selv om man fikk 15% ekstra rabatt, ble prisene for varene høyere enn den var med 70% rabatt.

Anonymkode: 7969a...9ef

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har lagt merke til flere ganger at flere varer som var nedsatt med 70% rabatt plutselig hadde en mindre rabatt. Dette var rett før Zalando sendte ut nyhetsbrev der man fikk 15% ekstra rabatt på nedsatte varer. Men selv om man fikk 15% ekstra rabatt, ble prisene for varene høyere enn den var med 70% rabatt.

Anonymkode: 7969a...9ef

Det har jeg også lagt merke til. Legger alltid ting i ønskelisten og da har jeg lagt merke til at før de har 15% ekstra rabatt så får ting mindre rabatt. Så det er egentlig litt lureri for å få folk til å handle mer. 

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg bestilte et par sko, tar faktura som alltid. Da jeg avventer med å betale før jeg vet om jeg vil beholde varen. 

Skoene kostet ordinært da 1245kr.

Mens jeg hadde skoene hos meg endret prisen seg tre ganger iløpet av et døgn. 365kr - 679kr - 925kr. Nå et par dager senere har skoene gått opp til 1119kr og den ordinære prisen har steget til 1399kr.

Det er første gangen jeg legger merke til noe slikt. Men dette er også første gangen jeg følger med på et produkt. 

Vet det var black week/ warm up tilbud eller noe sånt på Zalando sist uke. Men det forklarer ikke hvorfor de endrer på ordinær prisen også. Står det er 20% avslag på skoene, men ordinær prisen har jo økt med 160kr.

Ganske frustrerende strategi fra Zalando sin side. 

Skrevet

Det er tilbud. De er flinke på det, men de kan ikke ha evigvarende tilbud. Det kommer og går fra dag til dag. Prisene endrer seg deretter. 

Når det er sagt kan butikken fint endre pris på produkt fra dag til dag. De gjør det hele tiden i matbutikken. Legger dere merke til det? 

Anonymkode: 8bc28...0f7

• Liker 1
Skrevet
Natta1980 skrev (På 12.7.2021 den 13.23):

Tror det kan være fordi de har kjørt salg i juni og juli nå. Har også latt merke til at den ene dagen er noe satt ned med 70% og neste dag bare 30%. 

Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg pleier å legge varene på ønskelisten, og ikke i handlekurven slik at de skjønner at jeg skal kjøpe - og da går det noen dager så er varene satt ned noe, og etter enda noen dager satt ned enda mer. Og da bestiller jeg. Merker også at om natta er det billigere der, da er prisen noe annet enn på dagtid.

Prisene er ikk personlige, så det spiller ingen rolle om du har noe i handlekurven eller ei.

Anonymkode: b86c2...663

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...