AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Hva tjener dere? Hvor går pengene? Får dere spart? Hva med Lån? Hva jobber dere med? Jobber en redusert pga barna? Trives dere slik? Anonymkode: 626a9...422
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Har årslønn på ca 550 i 100% stilling, men har arbeidet 80% siden vi fikk barn. Mannen arbeider 100%. Sparer og betjener lån veldig greit, tror de ekstra tusenlappene i måneden ikke ville utgjort det store. Synes det er veldig, veldig godt for vår familie! Barna har alltid hatt redusert plass i barnehage, nå slipper de SFO to dager i uken. Tempoet oppleves lavere spesielt de dagene, og vi får unnagjort husvask, handling og slikt også - deilig å ikke bruke kveldstid etter jobb på sånt! Anonymkode: 34f24...195 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Får ca 26-28 000 utbetalt. Pengene går til huslån, billån, studielån, mobil, busskort, drivstoff, klær og utstyr til barna, litt til meg og til mat. Får ikke spart noe, men kunne nok ha spart 1000kr i mnd om jeg var litt flinkere. jobber som sykepleier. Jobber redusert pga livssituasjonen vil jeg si. Egentlig ikke pga barna, men for å få en hverdag jeg orker å leve i. Hadde jeg slippet å være hovedansvarlig for det meste i familien hadde jeg nok orket å jobbe 100%. Anonymkode: 9b427...4a9 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Har årslønn på ca 550 i 100% stilling, men har arbeidet 80% siden vi fikk barn. Mannen arbeider 100%. Sparer og betjener lån veldig greit, tror de ekstra tusenlappene i måneden ikke ville utgjort det store. Synes det er veldig, veldig godt for vår familie! Barna har alltid hatt redusert plass i barnehage, nå slipper de SFO to dager i uken. Tempoet oppleves lavere spesielt de dagene, og vi får unnagjort husvask, handling og slikt også - deilig å ikke bruke kveldstid etter jobb på sånt! Anonymkode: 34f24...195 Hørtes fantastisk ut! Sparer du ekstra til egen pensjon? Føler du at du kan gjøre «egne» ting også disse dagene? Jeg er ikke TS, men lurer:)) Anonymkode: 195a3...688
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Jeg tjener 470.000kr da jeg jobber 90%. Går 45 min før hver dag. Dette gjør at vi slipper å bruke SFO så det er verdt det. Planen er å jobbe 90% i 4 år til. Jeg har jobbet 100% de siste 12 årene. Vi har grei økonomi, sparer ca 4000kr i mnd. Eier egen bolig. Anonymkode: 61814...11e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 250 000i 80% tjente jeg da jeg gikk hjemme, var alene med barnet. Beste tingen jeg har gjort etter jeg fikk barn, Anonymkode: 00b12...429
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Tjener 460 000 i 80% stilling. Betaler godt ned på boliglån og sparer ekstra i fond. Mannen tjener ca det dobbelte av meg. Har tre små i barnehage så det er absolutt verdt det akkurat i denne perioden, siden vi lever godt på 80% også. Anonymkode: 4de1f...233
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tjener dere? Hvor går pengene? Får dere spart? Hva med Lån? Hva jobber dere med? Jobber en redusert pga barna? Trives dere slik? Anonymkode: 626a9...422 Tjener 60% av 550.000 som er full årslønn. Betaler ned på hus, og alt det vanlige. Jobber redusert for å ha mer tid sammen med barna mine. Og for å ha overskudd, og noe å gi andre. Jeg fungerer dårlig under stress og når jeg føler meg utilstrekkelig. Stotrives😃 Deilig å ikke måtte stresse og styre hele tiden. Anonymkode: f5cc2...050
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #9 Skrevet 12. juli 2021 Skal jobbe 50-60% etter permisjon i et jobb som har rund 500.000 i 100%, mannen jobbet ett år redusert etter forrige barn (samme lønnssituasjon), jeg skal nok ikke opp i 100% etter ett år, tenker maks 80% med fri i alle ferie så lenge til barna er ut av grunnskolen. Jobber innen helse/ administrasjon. Alt penger går i ett. Boliglån, livet. Vi sparer sammen, ja. Anonymkode: 3fc8d...c5e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #10 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hørtes fantastisk ut! Sparer du ekstra til egen pensjon? Føler du at du kan gjøre «egne» ting også disse dagene? Jeg er ikke TS, men lurer:)) Anonymkode: 195a3...688 Nei, per nå sparer jeg ikke til egen pensjon (burde helt klart gjort det, men er trygg «nok» på ståa økonomisk at jeg tenker det bør går bra). Har frem til nå alltid hatt minst et barn hjemme med meg på dagtid, først nå at alle er i skolen fra høsten av. Og nå blir det til at jeg jobber halve dager, så jeg er hjemme ved skoleslutt. Så «egne» ting har det vært mindre av, men har f eks alltid trent en times tid den dagen (tredemølle, romaskin etc hjemme på treningsrommet), kombinert med kafé eller besteforeldrebesøk osv. Bare familielivet har føltes roligere har vi tenkt at den tiden her hjemme har vært veldig verdt det☺️ Anonymkode: 34f24...195 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 Jeg jobber 80%. Årslønnen er på ca 480.000 i fullstilling, pluss at jeg får en del tillegg for kveld og helg. Har fast trekk på 2000kr i mnd til sparing. Ikke all verden, men det gjør at jeg arbeider meg opp en buffer til større utgifter som dukker opp innimellom. Samboeren min tjener veldig godt, så totalt sett har vi en god økonomi. Det hadde nok vært betydelig trangere hadde det ikke vært for hans inntekt. Jeg jobber redusert fordi jeg har små barn, men det er for min egen del jeg gjør det. Bruker den ene fridagen i uka enten på bare å slappe av og få unna litt husarbeid/storhandlene, eller på turer i skog og mark. Som ab 4a9 sier lengre opp: det er for å få en hverdag jeg orker. Jeg jobber også som sykepleier, og jobben er såpass tung både fysisk og psykisk at jeg hadde nok ikke klart å stå i fullstilling. Anonymkode: 02cc4...aec
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #12 Skrevet 12. juli 2021 Mannen min og jeg jobber 80 % begge to.Vi har ca 1 million i samlet årsinntekt når vi jobber redusert. Nedbetalt huslån, men har lån på hytte. Sparer en god del hver måned. Vi har fokus på å pleie forholdet og trene sammen den dagen vi har fri. Går lange fjellturer som barna ikke kan være med på f.eks. Prøver å gjøre minst mulig husarbeid ol, har valgt lavere stilling for å øke livskvalitet, ikke for å ha strøkent hus. Anonymkode: d8bc3...cda
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. juli 2021 #13 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har årslønn på ca 550 i 100% stilling, men har arbeidet 80% siden vi fikk barn. Mannen arbeider 100%. Sparer og betjener lån veldig greit, tror de ekstra tusenlappene i måneden ikke ville utgjort det store. Synes det er veldig, veldig godt for vår familie! Barna har alltid hatt redusert plass i barnehage, nå slipper de SFO to dager i uken. Tempoet oppleves lavere spesielt de dagene, og vi får unnagjort husvask, handling og slikt også - deilig å ikke bruke kveldstid etter jobb på sånt! Anonymkode: 34f24...195 Dette tror jeg er ganske typisk når kvinnen jobber redusert, da gjør hun mesteparten av husarbeidet når mannen er på jobb. Har du (eller de andre med samme løsning) tenkt over at det blir veldig dyrt husarbeid? Det hadde jo vært langt rimeligere (og ikke minst bedre for pensjonen) å jobbe 100 % og betale for hushjelp. Når barna er i barnehage likevel, og mor bare jobber redusert for å få mindre stressende henting og levering samt tid til å gjøre husarbeid er det greit å være klar over at det er en veldig kostbare løsning, både her og nå og ikke minst på lang sikt. Godt mulig du er klar over dette, altså, men det er jo mange som har valgt denne løsningen, og tror ikke alle tenker så mye over det.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #14 Skrevet 12. juli 2021 Hva tjener dere? 0 kroner. Hvor går pengene? Får dere spart? Mat, hus og fritidsaktiviteter. Jeg drar penger fra fond så det som ikke brukes blir bare igjen i fondet. Hva med Lån? Hva jobber dere med? Jobbet som lege i 16 år. Hadde noe lån som jeg betalte ned med arv fra studietiden. Jobber en redusert pga barna? Nei og ja. Har fulgt Fire sitt konsept mye lenger enn jeg har hatt barn eller samboer, men barn var definitivt en driv til å være hjemme. Har to stk på 5 & 9 år. Poenget var å world school dem men covid har kommet i veien. De starter på skole igjen til høsten mens pandemien tones ned. Planlegger å ta dem ut om 1 - 2 år. Trives dere slik? Veldig givende ja. Anonymkode: 0d2bb...14c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 On 7/12/2021 at 1:23 PM, Anonymus Notarius said: Dette tror jeg er ganske typisk når kvinnen jobber redusert, da gjør hun mesteparten av husarbeidet når mannen er på jobb. Har du (eller de andre med samme løsning) tenkt over at det blir veldig dyrt husarbeid? Det hadde jo vært langt rimeligere (og ikke minst bedre for pensjonen) å jobbe 100 % og betale for hushjelp. Når barna er i barnehage likevel, og mor bare jobber redusert for å få mindre stressende henting og levering samt tid til å gjøre husarbeid er det greit å være klar over at det er en veldig kostbare løsning, både her og nå og ikke minst på lang sikt. Godt mulig du er klar over dette, altså, men det er jo mange som har valgt denne løsningen, og tror ikke alle tenker så mye over det. Gode poeng! Det blir en veldig dyr hushjelp ja… og så er det jo fint å heller ansette hjelp i hjemmet, da får flere folk arbeid også. Jeg ønsker å jobbe 80% etter permisjon, for å ha en dag å komme meg på. Jeg kommer til å gjøre litt husarbeid også, men det gjør jeg hver dag. Vi skal fortsette med vaskehjelp annenhver uke selv om jeg er hjemme en dag i uka uten ungene. Fint å ha en dag å få unna private ærend, trene, slappe av osv. Anonymkode: 195a3...688
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 14.16): Hva tjener dere? 0 kroner. Hvor går pengene? Får dere spart? Mat, hus og fritidsaktiviteter. Jeg drar penger fra fond så det som ikke brukes blir bare igjen i fondet. Hva med Lån? Hva jobber dere med? Jobbet som lege i 16 år. Hadde noe lån som jeg betalte ned med arv fra studietiden. Jobber en redusert pga barna? Nei og ja. Har fulgt Fire sitt konsept mye lenger enn jeg har hatt barn eller samboer, men barn var definitivt en driv til å være hjemme. Har to stk på 5 & 9 år. Poenget var å world school dem men covid har kommet i veien. De starter på skole igjen til høsten mens pandemien tones ned. Planlegger å ta dem ut om 1 - 2 år. Trives dere slik? Veldig givende ja. Anonymkode: 0d2bb...14c Så spennende!!! For world school må dere ha pedagogikk da? Hvordan har fire livet fungert? Hvor har dere reist? Anonymkode: 4868e...90a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå