Gå til innhold

Skitten familiebolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor skittent og lite barnevennlig er det innafor å ha det hjemme hos en barnefamilie?

Har vært på overnattingsbesøk i helgen hos familie som bor langt unna, og det var fryktelig skittent. Vi måtte dra tidligere fordi jeg rett og slett ikke taklet å være der lengre. Når jeg spurte hvorfor de hadde en diger haug med søppel foran huset var det fordi de ikke hadde tid til å fjerne det.

Anonymkode: affd6...715

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det hoper seg fort opp med små barn, og perioder med oppussing og travle dager ser det ikke særlig pent ut her heller. Det er litt stress å kjøre bort avfall som må på gjenvinningsstasjonen, så en liten haug kan det fort bli. Men da inviterer vi ikke på besøk, det er jo flaut å ha det rotete og skittent. Men så har man ulik oppfatning av hva som er rent nok også sikkert. 

Om man bor i et eldre hus på gård med dyr så blir det litt annerledes enn en leilighet i byen liksom 

Anonymkode: 39ecf...103

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan så det ut? Hva var det ekleste for deg?

Anonymkode: 912fa...0be

AnonymBruker
Skrevet

er du ekstra ryddig av deg eller ville "hvemsomhelst" ha reagert på dette som er normal på renhold? 

Jeg har alltid vært litt rotete av meg, men etter vi fikk hus så elsker jeg å rydde og ha det ryddig og pent rundt meg. Jeg syntes alltid det var flaut å ha besøk der jeg bodde før, vi hadde mye ting og liten plass. Det hopet seg opp. 

Anonymkode: f5148...139

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skittent mener du? Muselort i senga og at de har satt poteter i stua-skittent? 

Anonymkode: 8c766...819

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tja, det hoper seg fort opp med små barn, og perioder med oppussing og travle dager ser det ikke særlig pent ut her heller. Det er litt stress å kjøre bort avfall som må på gjenvinningsstasjonen, så en liten haug kan det fort bli. Men da inviterer vi ikke på besøk, det er jo flaut å ha det rotete og skittent. Men så har man ulik oppfatning av hva som er rent nok også sikkert. 

Om man bor i et eldre hus på gård med dyr så blir det litt annerledes enn en leilighet i byen liksom 

Ganske stor forskjell på rot og skittent. Jeg er verdens lateste menneske og har virkelig ikke støv på hjernen, kan fint sette kopper og fat osv i trappa og gå forbi det en dag eller to uten å egentlig ense det eller prioritere det fordi dagene er travle. Likevel er det aldri SKITTENT her. Vi har ikke flekker, smuler, søl eller hybelkaniner rundt om. Ingen matrester, sølespor eller skitne klær liggende rundt. 

Stor forskjell på vanlig småbarnsrot og å ha et skittent hus. Sko som flyter i gangen, noen klær som ligger på badet, ubrettet tøy i en balje, poser med tomflasker, tallerkener på benken fordi oppvaskmaskina står på, leker på gulvet.. Alt det er helt vanlig. Ikke matrester, skitne gulv med søl, hybelkaniner, smuler, skitne sokker i sofaen og sand overalt. 

Anonymkode: 60fbc...00e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sett en hel sesong med Sinna Snekkeren på teliatv-app og må si jeg har sett mye rart. Så, ikke slik som på sinna Snekkeren 😂 Men jeg har selv små barn og dermed masse leker i stua, og tidvis både smuler under bordet og saftflekker i sofa. 🙈 

Anonymkode: 757dc...e57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ganske stor forskjell på rot og skittent. Jeg er verdens lateste menneske og har virkelig ikke støv på hjernen, kan fint sette kopper og fat osv i trappa og gå forbi det en dag eller to uten å egentlig ense det eller prioritere det fordi dagene er travle. Likevel er det aldri SKITTENT her. Vi har ikke flekker, smuler, søl eller hybelkaniner rundt om. Ingen matrester, sølespor eller skitne klær liggende rundt. 

Stor forskjell på vanlig småbarnsrot og å ha et skittent hus. Sko som flyter i gangen, noen klær som ligger på badet, ubrettet tøy i en balje, poser med tomflasker, tallerkener på benken fordi oppvaskmaskina står på, leker på gulvet.. Alt det er helt vanlig. Ikke matrester, skitne gulv med søl, hybelkaniner, smuler, skitne sokker i sofaen og sand overalt. 

Anonymkode: 60fbc...00e

Helt enig. Der går grensen for meg. 

Rot og skitt er 2 forskjellige ting. 

Anonymkode: c9dd3...976

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dro selv tidligere fra familiebesøk i sommer pga skitten (og lite velkomne) og søl. Middagsrester som stod framme i flere dager, flere esker med søppel som man måtte gå slalom mellom for å komme seg fra ett rom til et annet. Ikke plass på kjøkkenbenken til å lage mat. Skitten var den også fra tidligere middager. Klissete gulv, skittent do. 

‘ikke tid’ var svaret de gav. Den ene ufør og den andre i ferie. Men å spille hadde de mer enn nok tid til. Og de har kun vært der i tre uker… 

Anonymkode: 0c960...f2a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har ikke flekker, smuler, søl eller hybelkaniner rundt om. Ingen matrester, sølespor eller skitne klær liggende rundt. 

De jeg besøkte hadde dessverre alt dette, utenom skitne klær liggende rundt. Klærne var samlet pent på badet. Flekker, smuler og hybelkaniner var det overalt på alle gulv og vegger. 

flere esker med søppel som man måtte gå slalom mellom for å komme seg fra ett rom til et annet. Ikke plass på kjøkkenbenken til å lage mat. Skitten var den også fra tidligere middager. Klissete gulv, skittent do. 

Tror nesten vi har vært på samme sted😳

Hvor skittent mener du? Muselort i senga og at de har satt poteter i stua-skittent? 

Anonymkode: 8c766...819

Det var høy og tørr dyrelort i stuen😳 

er du ekstra ryddig av deg eller ville "hvemsomhelst" ha reagert på dette som er normal på renhold? 

Alle ville reagert. Virkelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det motsatt 😂 Vi rydder hver dag så det er aldri spesielt rotete, men har sjelden tid til å vaske, og med barn i sølealder og dyr i hus er det smuler, hår, hybelkaniner og flekker som rår. Kjører robotstøvsuger når vi husker på det, vasker overflater når det blir for ille og drar over gulv før gjester 😆

• Liker 5
Skrevet

Har 2 små barn, fulle jobber, hund og pusser opp huset. Det er aldri skittent her! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Rucula said:

Har 2 små barn, fulle jobber, hund og pusser opp huset. Det er aldri skittent her! 

Hurra for deg da 😂

• Liker 15
Gjest 10.54
Skrevet

Så lenge det ikke virker helsefarlig hadde jeg ikke lagt meg opp i det, folk er forskjellige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hurra for deg da 😂

Poenget er, det er ikke innafor å la barn leve i møkk. Da får man ta seg sammen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er forskjell på å leve i gammel møkk og støv (som er helseskadelig) og å være ute og grave i jorden, være masse ute, rundt dyr osv.    

Bruker du seriøst disse kildene som argument for å bo i en svinesti?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Rucula said:

Det er forskjell på å leve i gammel møkk og støv (som er helseskadelig) og å være ute og grave i jorden, være masse ute, rundt dyr osv.    

Bruker du seriøst disse kildene som argument for å bo i en svinesti?

Nei, hvorfor tror du jeg bor i en svinesti? Ufint av deg å tro det :( Griser liker for øvrig også å ha det rent ;) Jeg nyanserer,for den jeg siterte høres ut om at er litt vel opptatt av å ha det rent og ryddig ;) Det finnes mellomting!

Det er ikke sunt å leve for renslig og bor man på gård med dyr og jord og hår rundt seg er man ofte sunnere og har mindre plager med allergi osv. :) Fint å vite for de med støv på hjernen! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 21.06):

Hvor skittent og lite barnevennlig er det innafor å ha det hjemme hos en barnefamilie?

For å sitere en gammel veggtavle hjemme hos min bestemor:

"Her er det rot nok til å bevare hyggen, og rent nok til å bevare helsen".

Dette tror jeg er en relativt grei tommelfingerregel når det gjelder skitt og rot i et hjem. 🙂

Anonymkode: 3346e...b2d

• Liker 1
Skrevet

Men er dette mennesker som plutselig har endret adferd? Demens? Siden du reagerer nå så betyr det vel at du ikke har opplevd det sånn før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...