Gå til innhold

Pulsklokka viser så høy puls, er det no gærent med meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jogget akkurat 5K. Ikke spes sliten, følte jeg jogga normalt. Kunne prate hele tiden. Tok i litt mer på siste 2 min bare. Men pulsen viser så høy intensitet hele økta.Ligger fra 158-169..er ikke det sone 3-4🤔Maxpulsen min er 180. Er disse klokkene til å stole på? Har samsung watch 2.

Anonymkode: f9705...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jogget akkurat 5K. Ikke spes sliten, følte jeg jogga normalt. Kunne prate hele tiden. Tok i litt mer på siste 2 min bare. Men pulsen viser så høy intensitet hele økta.Ligger fra 158-169..er ikke det sone 3-4🤔Maxpulsen min er 180. Er disse klokkene til å stole på? Har samsung watch 2.

Høres helt normalt ut, og pulsen er jo ikke innmari høy. Å kunne jogge nedi sone to er forbeholdt de som er godt trent.

Anonymkode: 41d0f...077

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres helt normalt ut, og pulsen er jo ikke innmari høy. Å kunne jogge nedi sone to er forbeholdt de som er godt trent.

Anonymkode: 41d0f...077

Utifra jogging for nybegynnere burde jeg fått melkesyre liksom. Klokka sier jeg hadde anaerob intensitet 70% av økta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er normalt å kunne prate i rolig sone 3, så det høres ok ut.

Anonymkode: 3bc57...f89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig melkesoneterskelen din er høyere enn det pulssonene dine viser. Er du bedre trent eller genetisk velsignet vil ikke soner basert på makspuls gi korrekt data. Da bør den baseres på estimert terskel. Tror uansett at pulsen du får vist er korrekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du testet max-pulsen din, eller gjør du bare standard regnestykket 220 minus alder?

Jeg er 27, så max-pulsen min skulle vært 193. På skikkelige harde økter kan jeg allikevel ligge opp mot 198-203. Sonene mine vil jo da også forholde seg litt annerledes.

Det er verdt å dobbeltsjekke at batterier fungerer og at sensorene er ordentlig fuktet. Bruk alltid pulsbelte+klokke. Bare klokken alene er ikke optimalt i min erfaring.

Høres helt normalt ut,egentlig 😊

Anonymkode: ebf8d...446

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du testet max-pulsen din, eller gjør du bare standard regnestykket 220 minus alder?

Jeg er 27, så max-pulsen min skulle vært 193. På skikkelige harde økter kan jeg allikevel ligge opp mot 198-203. Sonene mine vil jo da også forholde seg litt annerledes.

Godt poeng! Jeg er 35, og burde slik sett hatt en maxpuls på 185. Min maxpuls har vært stabil på 205 siste 13 årene siden jeg startet med maxpulsmåling.

Anonymkode: 3bc57...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er verdt å dobbeltsjekke at batterier fungerer og at sensorene er ordentlig fuktet. Bruk alltid pulsbelte+klokke. Bare klokken alene er ikke optimalt i min erfaring.

Høres helt normalt ut,egentlig 😊

Anonymkode: ebf8d...446

Jeg er 42 og ja har testet den, spøy nesten så trur den stemmer 🤣 pulsbelte har jeg ikke, kanskje lurt å investere. Jeg er ikke "godt" trent. Jogger 3-4 ganger pr uke ca 5-6 km pr gang. Trappetrening 1 gang pr uke. Er ikke i ræva form, men kunne virkelig tenkt meg å jogge raskere men da er jeg jo oppi veeeldig nære maxpuls da og klapper fort helt sammen🙄 så rart den blir såpass når jeg jogger rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde puls på 150 i perioder da jeg var gravid uten å gjøre noe som helst. Kommer fort opp i det samme når jeg jogger. 

Anonymkode: d644a...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stoler ikke på aktivitetsklokker. 

Jeg er 50 år og har kommet opp i over 180 i maxpuls uten å være spesielt sliten.

Anonymkode: 03a45...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 21.05):

litt OT. Jeg har målt 169 i puls store deler av natten når jeg sover.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sicario skrev (36 minutter siden):

litt OT. Jeg har målt 169 i puls store deler av natten når jeg sover.. 

Da bør du få deg sjekket av lege...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 21.05):

Samme her.  Har ofte rundt 190-195 i puls når jeg går fjelltur. Jeg kan prate hele tiden selv om jeg har så høy. Og min pulsklokke er helt rett. 

Anonymkode: 58da7...6f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (1 minutt siden):

Da bør du få deg sjekket av lege...

Målte diverse (metning/puls etc) i 3 netter hjemme, via spesialisthelsetjenesten. Ble selvfølgelig fulgt opp videre etter målingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du har nok høyere makspuls enn det du målte sist. Når du føler at turen var rolig og i pratetempo, så var den det. Pulssoner er vilkårlige, et par slag opp eller ned så skal man liksom være i en helt annen sone. Stol på hvordan du følte deg, ikke vær slave av pulsklokka. 

Anonymkode: 719cc...a3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...