Gå til innhold

Vevkjerringer!! Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kraftig panikkangst og vevkjerringer er en akutt trigger.
Fant en på badet nå og trodde jeg fikk den bort med støvsugeren, men det gjorde jeg ikke. Fikk et full blown panikkanfall og nå klarer jeg ikke roe meg. tør ikke prøve igjen

det er ingen andre som kan hjelpe meg med å fjerne den

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg er helt dødsens redd akkurat nå

av erfaring så fort jeg oppdager en så er det flere i huset og jeg er så redd at jeg klarer ikke fungere

hva kan man gjøre??😭😭😭

AnonymBruker
Skrevet

Pust. Gå utenfor og pust. Du er redd. Det er ikke farlig å være redd. Prøv å lande kroppen, så prøver du igjen når du er klar. 

Anonymkode: 0e8c7...842

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De trigger meg til å få hysterisk panikk også selv om jeg ikke har problemer med panikkangst ellers, så du er ikke alene. Om det hjelper. 

Anonymkode: 6f9fd...649

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du klarer å støvsuge den opp bør du sette ut støvsugeren og kaste posen med en gang. I tilfelle den er gravid

Anonymkode: 51de0...7aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du klarer å støvsuge den opp bør du sette ut støvsugeren og kaste posen med en gang. I tilfelle den er gravid

Anonymkode: 51de0...7aa

Det hjalp sikkert skikkelig mye 🙄 

Jeg er livredd selv, og har krøpet til korset og gått til naboen og bedt om hjelp 🤷‍♀️ 

Han tok det veldig pent og har reddet meg mange ganger etterpå😊

Anonymkode: 5fc11...853

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også livredd for edderkopper og vevkjerringer, og jeg bor også alene, så jeg vet akkurat hvordan det føles. Jeg har kjøpt innsektspray som jeg sprayer rett på de, både om jeg finner de inne, og også ute på verandaen og ved inngangsdøren. Da sprayer jeg rett på dem, springer ut av rommet og lukker døren (løper inn hvis jeg sprayer ute) og om litt er den død. Så lufter jeg veldig godt etterpå. Det er den eneste måten jeg klarer å hanskes med dem på. Kan bruke så himla lang tid for å få det gjort, for jeg er så redd. En stor styrkeklem til deg! Klarer du å bruke en lang stang ala jif vaskestang, og klistre den?

Anonymkode: 2ce40...a53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Permetrin. Spray i vinduskarmer, rundt dører osv. 

Anonymkode: cade7...171

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg katt, problem solved. De elsker å jakte på insekter. 

Anonymkode: d444b...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Hypnose. Jeg hadde edderkoppfobi som hemmet meg i hverdagen. En time hos hypnotisør fjernet fobien. 

Hvor bor du? Hun jeg brukte jobber i Oslo og Tønsberg.

Anonymkode: 1e79e...154

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hypnose. Jeg hadde edderkoppfobi som hemmet meg i hverdagen. En time hos hypnotisør fjernet fobien. 

Hvor bor du? Hun jeg brukte jobber i Oslo og Tønsberg.

hva heter hun? Jeg er ikke ts men har sterk edderkoppfobi😥. Hørt av flere at det hjelper om man finner en som kan sakene sine.

Anonymkode: 1d359...c9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skaff deg katt, problem solved. De elsker å jakte på insekter. 

Bare fordi de jakter, betyr ikke at de dreper!

Har tre katter og en hund, og de eneste som dreper edderkopper osv her i huset er meg. Dyrene bare leker med de. Hunden satte seg på en edderkopp en gang da.

Anonymkode: e1572...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, vevkjerringer er det ekleste jeg vet. Verre enn edderkopper til og med. Får panikk og brekninger av de😅 Så jeg føler med deg.

Greit å prøve og finne ut hvor de kommer seg inn hen og forsøke å tette med noe, eller bruke insektsspray som noen over her nevner.

Anonymkode: f3304...298

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

hva heter hun? Jeg er ikke ts men har sterk edderkoppfobi😥. Hørt av flere at det hjelper om man finner en som kan sakene sine.

Anonymkode: 1d359...c9b

Hun heter Marianne Fagereng. Meget dyktig og sympatisk 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Huff, vevkjerringer er det ekleste jeg vet. Verre enn edderkopper til og med. Får panikk og brekninger av de😅 Så jeg føler med deg.

Greit å prøve og finne ut hvor de kommer seg inn hen og forsøke å tette med noe, eller bruke insektsspray som noen over her nevner.

Anonymkode: f3304...298

Edderkopp og vevkjerring er det samme. Vevkjerring er et dialektord.

Skrevet

Tusen takk for tips og støtte❤️!

Jeg klarte til slutt å suge opp den jeg fant med støvsugeren (etter mangeeeee forsøk), men skal ut og kjøpe spray for å ta livet av dem. 😄

Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Edderkopp og vevkjerring er det samme. Vevkjerring er et dialektord.

Det er det jo ikke. Du kan ikke si vevkjerring om feks en husedderkopp eller tarantella.  Vevkjerring er en type edderkopp med bitteliten kropp og veldig lange bein. Ser nesten bare ut som en bunt bein. Den er mye mindre ekkel enn andre edderkopper og helt ufarlig. Den er ikke det minste interessert i mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bare fordi de jakter, betyr ikke at de dreper!

Har tre katter og en hund, og de eneste som dreper edderkopper osv her i huset er meg. Dyrene bare leker med de. Hunden satte seg på en edderkopp en gang da.

Anonymkode: e1572...189

Jo, mine dreper og spiser bugsa. 

Skrevet

Vevkjerringer er modell-edderkopper. Bitteliten kropp megalange bein. 1% edderkopp, 99% bein. 

AnonymBruker
Skrevet
KrakenPåSkøyter skrev (1 time siden):

Tusen takk for tips og støtte❤️!

Jeg klarte til slutt å suge opp den jeg fant med støvsugeren (etter mangeeeee forsøk), men skal ut og kjøpe spray for å ta livet av dem. 😄

Godt jobba! Nå kan du være stolt av deg selv som fiksa det 😊

Anonymkode: 0e8c7...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...