Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man tagger en person man ikke har sett på mange år, og skriver fine ord til vedkommende, bl.a om det vedkommende driver med, og f.eks skriver at man setter pris på det vi opplevde sammen den gang for lenge siden, er det ikke da rart av vedkommende å ikke gi noen respons? Ikke en gang en «like»? Merker at sånt gjør meg litt lei meg faktisk, det føles som savnet og de fine minnene jeg sitter med er ubetydelige bagateller for den andre😔

Anonymkode: 132cf...cad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man tagger en person man ikke har sett på mange år, og skriver fine ord til vedkommende, bl.a om det vedkommende driver med, og f.eks skriver at man setter pris på det vi opplevde sammen den gang for lenge siden, er det ikke da rart av vedkommende å ikke gi noen respons? Ikke en gang en «like»? Merker at sånt gjør meg litt lei meg faktisk, det føles som savnet og de fine minnene jeg sitter med er ubetydelige bagateller for den andre😔

Hvorfor kan du ikke gjøre det privat? Ofte går tagging meg hus forbi i varsler feks.

Anonymkode: 9d301...a3f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Så kleint å gjøre sånn offentlig… 

Anonymkode: 09608...264

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Altså du har skrevet en statusoppdatering om denne personen og så tagget vedkommende i den? Det er ganske kleint. De fleste vil nok ta slike ting privat, ikke med hundrevis av bekjente som publikum.

Anonymkode: c52c5...870

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke respondert på en offentlig status nei. 

Anonymkode: f3557...c98

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke gjøre det privat? Ofte går tagging meg hus forbi i varsler feks.

Anonymkode: 9d301...a3f

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke snakk om en venn, det var først og fremst snakk om en god anbefaling, hjelp til å promotere et arbeide vedkommende gjør. Også slengte jeg på et takk for tidligere stunder. Er det så kleint da? Skulle vel bare være hyggelig at andre anbefaler arbeidet ditt? Og slenger på fine ord?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min første tanke også... En privat melding fra en gammel bekjent hadde (sannsynligvis...) være hyggelig, men å bli tagget i et innlegg som handlet om meg på den måten ville jeg først og fremst synes var litt pinlig. Har du noe å si til - eller om - meg, si det direkte.

• Liker 6
Gjest Passpartou
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres jo helt korni å skrive noe sånt til en person man ikke har sett på mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om en venn, det var først og fremst snakk om en god anbefaling, hjelp til å promotere et arbeide vedkommende gjør. Også slengte jeg på et takk for tidligere stunder. Er det så kleint da? Skulle vel bare være hyggelig at andre anbefaler arbeidet ditt? Og slenger på fine ord?

Det kommer vel an på hvordan du gjorde det. Hvorfor skal du hjelpe vedkommende å promotere arbeidet? Antydet du at du skulle ha noe igjen for det også? Isåfall kan det fort oppfattes som småfrekt og litt kleint.
Det kommer også an på hvor godt dere kjenner/kjente hverandre.

Anonymkode: e1719...746

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere, for å slenge meg ned i gjørma, når jeg skriver her inne fordi jeg følte meg litt skuffet over den manglende responsen. Skulle lært meg å holde meg unna KG, for er det så mange spydige folk.

AnonymBruker
Skrevet

Altså hva faen? 😂 det er kleint det, vil du skryte så får du sende vedkommende en melding

Anonymkode: f587e...a23

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Antydet du at du skulle ha noe igjen for det også?

Selvfølgelig ikke!! Jeg kan ikke si så mye mer, vil ikke at noen skal finne ut hvem jeg er.

AnonymBruker
Skrevet

Du promoterer jo ikke bare arbeidet, du drar inn «det dere opplevde for lenge siden», det er for mye. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere, for å slenge meg ned i gjørma, når jeg skriver her inne fordi jeg følte meg litt skuffet over den manglende responsen. Skulle lært meg å holde meg unna KG, for er det så mange spydige folk.

Du fikk ikke de svarene du ville ha nei… 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror fortsatt det er ganske kleint. Det er jo ment godt, men det oser av dame-på-50+-som-deler-litt-for-mye-personlig-i-sosiale-medier. Da blir det fort cringe 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med det samme som vedkommende, vi møttes i studietiden. Jeg hadde satt stor pris på et sånt innlegg selv, og det er også helt vanlig å gjøre lignende i vår bransje. Men siden jeg ikke kan være så spesifikk, så skjønner dere det bare ikke. Bare stopp å kommentér, vær så snill. Dette gjør meg bare ille.

AnonymBruker
Skrevet

Du fikk ikke de svarene du ville ha nei… 

Det er måten å skrive på jeg reagerer på. Håper du føler deg stolt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med det samme som vedkommende, vi møttes i studietiden. Jeg hadde satt stor pris på et sånt innlegg selv, og det er også helt vanlig å gjøre lignende i vår bransje. Men siden jeg ikke kan være så spesifikk, så skjønner dere det bare ikke. Bare stopp å kommentér, vær så snill. Dette gjør meg bare ille.

Men hvorfor lager du innlegg i det hele tatt da? Folk her mener at du har skrevet alt for mye i noe som tydeligvis bare skulle være promotering, det er sannheten. 

• Liker 4
Skrevet

Det folk prøver å si, på litt spydige måter, er at det å tagge folk man ikke har snakket med på lenge, lenge er en veldig uvanlig måte å kommunisere på, og noe de fleste vil oppfatte som uventet og merkelig - sannsynligvis også den som har blitt tagget. Det er en såpass uvanlig ting å gjøre at vedkommende trolig ikke vet hvordan den skal respondere, eller OM den skal det. Det kan dessverre at vedkommende heller tenker at du er rar, enn at du er hyggelig - fordi det bryter såpass med de sosiale kodene på sosiale medier. Det kan oppfattes litt som å stå på torget og rope om en gammel bekjent, fordi den befinner seg i folkemengden et sted, dessverre. Det kan selvfølgelig hende at vedkommende bare synes at det er hyggelig, selv om du ikke har fått respons, men for de fleste blir dette rart. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For å utdype enda litt mer: Når folk skriver sånt offentlig får jeg følelsen av at de egentlig ikke er så opptatt av å løfte fram «vennen» sin, men å heller promotere seg selv. Vi har ikke fått så mye informasjon om denne saken, men jeg ville heller delt det opp i to poster/meldinger: en generell status der du promoterer en tidligere venn rent profesjonelt. Og så sendt en hyggelig privat melding og takket for sist, mimret litt og gratulert med hva som enn er nytt som skal promoteres. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...