Gå til innhold

Dårlig Sportskommentering på TV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vær så snill kjære tv kanaler med sportssendinger. 
La oss få muligheten til å se sporten uten kommentatorer. Bruk kun lyden fra stadion, hvis det rent teknisk er mulig.

Nå skal jeg se EM finalen, og allerede 50 minutter før dommeren blåser igang, må jeg skru av lyden pga enormt frustrerende sportskommentatorer som sannynligvis har gått på kurs for å pitche opp stemmen sin. Dessverre har spesielt NRK ubegripelig dårlige kommentatorer på selve live sendingen. Du hører at de har en innøvd påtrengende og masende stil. Det blir så uekte. De som sitter i studio før og etter selve kampen er helt ok.

TV2 sine er ikke så mye bedre, skrur av lyden på deres live sending også. Takk for meg.

Anonymkode: 22f52...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fotballkommentatorer er uten unntak grusomme. Alle er høye tenorer som attpåtil kun bruker toppen av sitt vokalregister, og aller helst gjøres det så monotont som mulig. Gjerne litt skrik og skrål i tillegg. Det må da finnes en baryton eller bass med normal stemmebruk som har peiling på fotball (og annen sport)?

Anonymkode: a770a...09b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

som regel er det bare masse klisjeer, ballen inn boksen, skudd i treverket, tungt skudd, nedfallsfrukten osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Mange klisjeer og selvfølgeligheter som serveres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lurven skrev (1 time siden):

som regel er det bare masse klisjeer, ballen inn boksen, skudd i treverket, tungt skudd, nedfallsfrukten osv

Uff ja!!!!! 

Anonymkode: 586c2...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ikke så mye fotball, men i langrenn er NRK i en særklasse på kommenteringen sammenliknet tv2

Anonymkode: 5f873...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...