AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Del Skrevet 11. juli 2021 Jeg har noen danske venner som har spurt meg om dette, men fordi jeg ikke har vært så mye rundt i Norge kan jeg ikke gi et godt svar. De har snakket om å ta båt til Bergen og kjøre videre, men der er ikke sikre. Hva ville du gjort og hvorfor? Anonymkode: 25061...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 11. juli 2021 #2 Del Skrevet 11. juli 2021 E6 over Dovre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Del Skrevet 11. juli 2021 Spørs jo helt hvor i Danmark de kjører fra. Anonymkode: 684cb...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Del Skrevet 11. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spørs jo helt hvor i Danmark de kjører fra. Anonymkode: 684cb...6a7 Midtjylland, og fordi store deler av Sjælland fortsatt er rødt, så blir det via Nordjylland. Anonymkode: 25061...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Del Skrevet 11. juli 2021 Via Elverum, grei vei men muligens litt kjedelig. Anonymkode: 8bc04...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Del Skrevet 11. juli 2021 Ferge fra Frederikshavn til Gøteborg. Kjør E45 fra Gøteborg til Østersund og så fra Østersund til Trondheim. Det er lenger i km, men tar kortere tid. Anonymkode: 5ab2f...8c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 11. juli 2021 #7 Del Skrevet 11. juli 2021 Kommer an på om de vil komme fortest mulig frem eller se mest mulig fine ting? Raskeste vei: via Sverige og E6. Motorvei hele veien. Vakreste veier: båt til Stavanger eller Bergen, kjøre via vakre fjorder og fjell. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Del Skrevet 11. juli 2021 Som transportetappe eller vil de se Norge på veien? Anonymkode: 55042...cd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Del Skrevet 11. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Som transportetappe eller vil de se Norge på veien? Anonymkode: 55042...cd2 De vil se Norge på veien. Det burde jeg ha skrevet Anonymkode: 25061...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Del Skrevet 11. juli 2021 2 minutter siden, Jacuzzi said: Kommer an på om de vil komme fortest mulig frem eller se mest mulig fine ting? Raskeste vei: via Sverige og E6. Motorvei hele veien. Vakreste veier: båt til Stavanger eller Bergen, kjøre via vakre fjorder og fjell. Det er også det jeg har tenkt. Det virker som en flott tur. Anonymkode: 25061...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juli 2021 #11 Del Skrevet 11. juli 2021 Jeg ville tatt ferje Fredrikshavn - Larvik og så kjørt E18 og deretter E6. Riksvei 3 gjennom Østerdalen er raskere, men den er også dørgende kjedelig. Kjører de E6 får de i det minste med seg Dovre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Del Skrevet 11. juli 2021 Cata skrev (23 minutter siden): Jeg ville tatt ferje Fredrikshavn - Larvik og så kjørt E18 og deretter E6. Riksvei 3 gjennom Østerdalen er raskere, men den er også dørgende kjedelig. Kjører de E6 får de i det minste med seg Dovre. Riksvei tre har veiarbeid hele sommeren med masse kø og hentebil etter atna, så den veien er enda mere dørgende kjedelig nå. De kan kjøre rena-rendalen-tylldalen-tynset-tolga-os-røros den strekningen har færre turister så den er ikke så tettpakket med biler, og den er mye finere og tar like lang tid som å kjøre den kjedelige vanlige ruta. Mindre skog, mindre elg, mere flott utsikt. Anonymkode: 9d654...bf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #13 Del Skrevet 11. juli 2021 Takk for alle svar. Hvis de ender med å kjøre fra Bergen, er det så kun en rute og er det noe de bør vite om den veien? Anonymkode: 25061...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 11. juli 2021 #14 Del Skrevet 11. juli 2021 Anbefaler i så fall Bergen - Voss - Gudvangen - Lærdal - over Sognefjellet til Lom (sognefjellsveien) - Otta - deretter over Dovre og E6. Sognefjellsveien er spektakulær! Men de må ikke være engstelige sjåfører da. Det er smale veier oppover der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 11. juli 2021 #15 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for alle svar. Hvis de ender med å kjøre fra Bergen, er det så kun en rute og er det noe de bør vite om den veien? Anonymkode: 25061...3ad Det er flere ruter fra Bergen til Trondheim. Sognefjellet som nevnt over her. Via Strynefjellet er et alternativ. Via Filefjell og Valdresflya er et alternativ. Evt. Hemsedalsfjellet, Golsfjellet og Valdresflya. E39 langs kysten er et alternativ. Sikkert flere jeg ikke har oversikt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå