Gå til innhold

Noen som har peiling på tursekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne hatt en tursekk, men har ikke hatt en tursekk på ryggen siden jeg var sånn 10-11år:D Den må være stor nok til å kunne ta med telt, liggeunderlag, sovepose, primus, osv., og selvsagt litt klær, så aner ikke hvor mange liter den bør være. Jeg har alt annet for å kunne gjennomføre tur, men det er ikke i voldsomt god stand, så det blir ikke tur på vinterstid eller i regn(tror faktisk det er et lite hull i teltet). Jeg kan ikke se for meg at jeg er på tur i mer enn en uke, mer i retningen av en langhelg, så er grenser for hvor mye klær jeg trenger. Jeg har et gaverkot på Sport Outlet så om dere som har litt peiling kan anbefale meg noe derfra så hadde det vært veldig fint, men absolutt ikke noe krav. Jeg prøver å bli flinkere å være mer aktiv, og sov i teltet i fjor sommer og det gav mersmak:) Jeg er kvinne forresten, 170cm om det har noe å si.

Anonymkode: 8d7fc...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste av alt er at du prøver sekken på ryggen før du kjøper, og får hjelp av en kyndig person (gjerne en ansatt i sportsbutikken / turbutikken som har fått opplæring i nettopp dette). Det er mye bedre enn å få anbefalinger på et nettforum.

Jeg har en tursekk jeg kjøpte billig på Finn, og det går fint ettersom jeg bare bruker den på dagsturer. Men dersom du skal gå tur en langhelg eller en hel uke, bør du virkelig få hjelp til å finne en sekk som er godt tilpasset ergonomien din.

Hvis ikke risikerer du at sekken blir er irritasjonsmoment, og en distraksjon fra den fine turopplevelsen. Det er ikke gøy med sekker som gnager...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine sekker i fra Osprey. Min største er en 70 liter, jeg får hengekøye, tarp (presenning), sovepose, klær, stormkjøkken, mat og drikke for et par netter i den, men kunne med fordel hatt en 85 liter også. Har en 46 liter som passer til maks 2 netter om sommeren, med minst mulig.

Anonymkode: 35993...29e

AnonymBruker
Skrevet

Dra til en sportsbutikk og prøv ulike typer sekker. Der vil de nok ha sekker med ulik rygglengde og sekker som er mer tilpasset kvinner osv. Til ditt formål bør den nok være på 70 liter eller mer. 

Anonymkode: 318f8...005

Skrevet

Jeg har Deuter Aircontact PRO 70 + 15 og er veldig fornøyd. Den er lett å tilpasse ifht rygglengde etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på langtur med denne nå, og den er fantastisk på ryggen. Mange muligheter for personlig tilpasning. 

Kajka 75 l

Anonymkode: 629e0...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...