Gå til innhold

Hvor er det "rolig" å bo, ikke altfor usentralt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en kvinne på 35 år, singel uten barn. Per dd bor jeg i egen leilighet i et borettslag der det bor en god del unge mennesker i alderen 20-25 år som er litt for glad i sene fester. Jeg ønsker nå å flytte til et roligere sted, da jeg virkelig trenger litt stillhet rundt meg. Samtidig vil jeg ikke bo altfor usentralt heller, da jeg er glad i å benytte meg av tilbudene byen kan by på. Som en kveld ut i ny og ne, shopping og cafèmuligheter, samt kollektivtransport da jeg ikke har bil. 

Kan noen anbefale meg noen steder i Oslo der det er rolig og som kanskje ikke tiltrekker seg de største festløvene, men som samtidig ikke ligger altfor avsides?

Anonymkode: d7ef0...0a7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skøyen Terrasse 🙌

Anonymkode: a2c1c...a40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde på Kalbakken/Nordtvet da vi ble lei av festene på løkka, der var det stille og rolig ihvertfall, og lett å komme seg til byen allikevel. Et mer sentralt alternativ om man har behov for å være innafor ring 3 er Hasle.

Anonymkode: ddaed...b57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ekeberg.

Anonymkode: 9c9bf...aed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er budsjettet ditt, og hvor stor plass trenger du?

Hvor lang tid er du villig på å bruke med kollektivtrafikk inn til sentrum? 10 minutter, 15 minutter, 20 minutter?

🙂

Anonymkode: 6230c...09d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godlia eller Oppsal. Veldig rolig kort vei med T-banen til sentrum. Også i nærheten av marka. 

Anonymkode: 82eae...a2a

• Liker 2
Skrevet

Casinetto borettslag bak Frognerparken. 

• Liker 4
Skrevet

Vi bor på Snarøya og stortrives! Kjøpesenter/treningsenter/mange matbutikker, rett ved stranda. Her bor det så og si kun barnefamilier og er aldri noe bråk. Busser som går døgnet rundt og tbane blir bygget ut nå. Raskt å komme seg til byen

er dyrt da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tonsenhagen er også veldig koselig og rolig, med 31-bussen hele døgnet og kort vei til «alt». 

Anonymkode: fa72f...0d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stabekk er 10 min med tog fra Nationaltheatret. Dyrt og deilig. 

Anonymkode: e7cf4...2ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etterstad 

Anonymkode: 9cc58...676

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lambertseter! Her er det meg, pensjonistene og noen rolige par bare 😄 Stille som i graven. T-bane til sentrum på 19 minutter og et praktisk shoppingsenter borti her. Kort vei til marka. 

Anonymkode: 17f1a...9c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Årvoll/ Tonsenhagen.

Anonymkode: c7adc...bfb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Manglerud. Stille og sentalt

Anonymkode: 2da95...12b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å antagelig noe siden du gir veldig lite informasjon. 
Hva er budsjettet ditt, og hvilke egenskaper ved boligen er et «must»?

Er det viktig å ha gangavstand til «det byen har å by på» eller er 15 min med kollektiv ok?

Tipper at hvis du ser i sentrum/sentrum vest, er det større sannsynlighet for å få studenter som leier i boligene rundt deg. Hvis du ikke MÅ ha kaffebaren på hjørnet, ville jeg absolutt tenkt østover - siden skole/barnehage ikke betyr noe, kan du finne mange «perler» i områder mange er i utgangspunktet er fordomsfulle mot, og som ikke er så langt unna sentrum. Hvis du er ute på byen et par ganger i mnd, kan du ta taxi hjem uten å sprenge budsjettet. 

Anonymkode: c2d92...f59

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 år singel og uten barn. Bor på Bislett. Det har alt du ber om

Anonymkode: 7f945...cc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 37 år singel og uten barn. Bor på Bislett. Det har alt du ber om

Anonymkode: 7f945...cc6

Tja, det kommer vel litt an på hvor på Bislett... 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det viktig å ha gangavstand til «det byen har å by på» eller er 15 min med kollektiv ok?

Tipper at hvis du ser i sentrum/sentrum vest, er det større sannsynlighet for å få studenter som leier i boligene rundt deg. Hvis du ikke MÅ ha kaffebaren på hjørnet, ville jeg absolutt tenkt østover - siden skole/barnehage ikke betyr noe, kan du finne mange «perler» i områder mange er i utgangspunktet er fordomsfulle mot, og som ikke er så langt unna sentrum. Hvis du er ute på byen et par ganger i mnd, kan du ta taxi hjem uten å sprenge budsjettet. 

Støtter dette! Jeg bor på Haugen (Furuset). I borettslaget mitt har det vært fest to ganger på seks år (det er nesten bare barnefamilier og eldre mennesker her). Rolig og veldig trivelig! Jeg bruker ca. 15 minutter til sentrum.

Ellers er Lambertseter og Høybråten gode forslag.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er budsjettet ditt, og hvor stor plass trenger du?

Hvor lang tid er du villig på å bruke med kollektivtrafikk inn til sentrum? 10 minutter, 15 minutter, 20 minutter?

🙂

Budsjett på rundt 4 millioner. Bor på 45 kvadrat nå, og det fungerer helt fint så lenge planløsningen er god 😊

Nå bor jeg litt utenfor Oslo, så er vant med å bruke rundt 20 min til byen. Så alt fra 5 til 20 min ☺️

Endret av Jenny4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Budsjett på rundt 4 millioner. Fint med et lite ekstra soverom eller innvendig bod til hjemmekontor  ☺️

Absolutt ikke noe must med gangavstand til ting, går helt fint med en reise på 10-15 min 

Anonymkode: d7ef0...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...