AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Rett og slett byttet plass, sånn at Oslofolkene flyttet til bygda. Ville Oslo da vært en roligere plass med tanke på bråk, konflikter, vold og drap? Alltid når jeg er i Oslo så blir jeg litt satt ut av alle rundt meg som står å krangler høylytt, politi og ambulanseutrykninger hele tiden osv. For en bygdepie som meg blir det hele veldig overveldende, da det sjelden eller aldri er noe bråk i den bygda jeg bor i. Bygdefolk er jevnt over kanskje roligere til sinns, har lengre lunte, gjør lite ut av seg og er mer løsningsorientert er mitt inntrykk. Hva tenker dere? Anonymkode: 3425e...251
Gjest Passpartou Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Er vel stort sett junkier, romfolk, ghettogjenger og asylsøkere som skaper uro i Oslo. Normale Oslo-folk er rolige til sinns.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rett og slett byttet plass, sånn at Oslofolkene flyttet til bygda. Ville Oslo da vært en roligere plass med tanke på bråk, konflikter, vold og drap? Alltid når jeg er i Oslo så blir jeg litt satt ut av alle rundt meg som står å krangler høylytt, politi og ambulanseutrykninger hele tiden osv. For en bygdepie som meg blir det hele veldig overveldende, da det sjelden eller aldri er noe bråk i den bygda jeg bor i. Bygdefolk er jevnt over kanskje roligere til sinns, har lengre lunte, gjør lite ut av seg og er mer løsningsorientert er mitt inntrykk. Hva tenker dere? Anonymkode: 3425e...251 Er det ikke det som har blitt gjort da? Er vel svært få som kommer fra familier som har bodd i Oslo i generasjoner… Anonymkode: 12da1...c3e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Vel, svært mange av oss fra bygda har jo bodd noen år i Oslo da 🙂. Noen blir der, og andre flytter hjem igjen etter noen år. Oslo er jo Nord-Norges største by 😉 Anonymkode: a98b2...476
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Jeg har bodd på bygda to steder i Norge, og kan love deg at det er mye sosiale problemer, slåssing på fylla m.m. i mange bygder. Jeg tror at det hadde blitt langt mer vold og bråk i Oslo dersom vi hadde gjort slik som du skisserer. Folk i Oslo er jevnt over veldig ressurssterke, og jeg er glad for at jeg endte opp her. 🤭 Anonymkode: d1e14...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Slossing og fyll hadde blitt enda mer av. Jeg er vel redneck og hadde sliter med å være i en by mer en 3 døgn i året. Hadde ikke klart å funnet på noe konstruktivt og sikkert drukket meg full i kjedsomhet. Vet ikke hva annet jeg skulle ha gjort? Se på bygninger går fort over. Mange byfolk hadde til gjengjeld slitt på bygda uten tvil. Er ikke bare å sette seg i en liten el bil for å komme seg på jobb. Må kanskje brøyte 1 km på natta først og enkelte ganger plages med å få utstyret i gang. Som et lite eksempel men dette hadde fisefine jålenupper fått slitt litt med. Anonymkode: a92a6...3c7
CorvusCorax Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Det hadde blitt mer slåsskamper, fyll og drap. Folk som bor utenfor sivilisasjonen er naturligvis ikke like sivilisert.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #8 Skrevet 12. juli 2021 Vel nå har bygdefolk flyttet til Oslo før og de gjør det fortsatt. Grorrudalen var tidligere et boligområde for bygdefolk. Det var bråk der da enn det er nå. Anonymkode: d7fd1...c35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå