AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Har et nydelig barn på 14 mnd, elsker hverdagen med henne. Koser oss skikkelig. Vi har begynt å tenke på et søsken, og hvis alt klaffer blir det ca 2 år (+ 2-3 mnd) mellom dem. Er dette for lite? Er så redd for at det barnet vi allerede har skal føle seg tilsidesatt og mindre elsket. Samtidig syns jeg 3+ år er for stor aldersforskjell. Anonymkode: 5b6e2...f50
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Vel, det høres ut for meg som om du allerede har bestemt deg for at det beste er å få barn innenfor det ene året som gir 2-3 års aldersforskjell. Noe mer synes du er for mye. Da må du bestemme deg for om du vil ha et barn til med for kort mellomrom, eller ingen søsken i det hele tatt. Selv synes jeg 2 år er for kort, så det ville jeg aldri gått for. Tre, fire, fem års aldersforskjell synes jeg er en god avstand. Anonymkode: a05b6...b26 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Har 2 år + 3 mnd mellom mine og liker godt aldersforskjellen, men det er selvfølgelig veldig slitsomt til tider. Anonymkode: 3c7e5...748
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Jeg synes 3+ er helt perfekt aldersforskjell. Anonymkode: e9a35...33e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Det finnes ikke noen fasit på det. Vi har to år (eller 1 år og 8 mnd) mellom, og syns det er veldig fint. De aller første månedene med to var tøffe fordi det var rart og vanskelig for den eldste å få et søsken. Jeg så egentlig for meg 3-4 år som den "perfekte aldersforskjellen". Det ble kortere hos oss fordi vi ikke burde vente om vil ville ha en til av medisinske årsaker. Det var altså tøft for storesøster. Men de har en nær relasjon nå. Jeg er helt trygg på at ingen av dem føler seg tilsidesatt, og de har i tillegg hverandre og leker mye sammen. Det er plass til to småbarn både på fanget og i hjertet. Jeg kjenner både folk med ca to år i mellom som strever veldig med sjalusi og ulike vanskeligheter, de som sier at det var fryktelig tøft de første 1-2 årene, men så ble det helt topp og de som sier at det egentlig har vært fint hele veien. Vi tilhører egentlig siste kategori. Anonymkode: 71dce...196 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Det finnes ingen fasit på dette. Du har en tanke, og et ønske, følg det. Vi har 3 år mellom, og synes det er perfekt..kunne aldri hatt 2 år. Storesøsken er utsatt for sjalusi osv uansett alder...det ordner seg jo på sikt. Anonymkode: 784f8...608 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Har barn med både 16 mnd mellomrom og 7-8 års mellomrom. Like gla i hverandre de. Anonymkode: fa985...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 Har barn med 1 år og 8 mnd imellom. Veldig greit å få barn så tett. Lillebror har liksom alltid vært der, og de har alltid måttet dele på alt. Etter en uke kunne ikke eldste lenger huske at noen gang hadde vært enebarn... Anonymkode: b1f3d...a06
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Jeg også synes 3 år i mellom er perfekt. Jeg hadde ikke orket noe annet, blir for slitsomt med to tette. Er så mye lettere når det er noen år forskjell. Men folk er ulike.. Anonymkode: 71a68...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 Jeg har to tette x 2. Det er ikke for alle å få barn tett, men fy søren så mye glede de har av hverandre!! Ville aldri hatt mange år mellom barna, selv om det sikkert hadde vært enklere. Nå som yngste nærmer seg 4 år er det fantastisk 🤩 Anonymkode: 573db...60d
Arkana Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 Vi har fått tre barn med to år mellom hver og synes det er perfekt i alle fall. Aldri opplevd sjalusi og det er jo uansett mest slitsomt mens de er helt små og deretter har det bare vært fordeler med liten aldersforskjell. De har et nært og godt forhold og mye glede av hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå