Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer hvis man ikke tar telefonen når smittesporing ringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ringer igjen. 

Hvis det er viktig nok sender de noen for å finne deg. Noen kommuner har egne folk for dette, andre bruker politiet. 

Bedre å ta telefonen 🙂

• Liker 3
Skrevet
Irja skrev (1 time siden):

Du får ikke beskjed om at du er nærkontakt, og det er ikke mulig å spore opp dine nærkontakter.

Hvorfor skulle du ikke ta telefonen?

Skrevet
Irja skrev (2 timer siden):

Vi fikk mail fra kommunen før de ringte.

Skrevet (endret)
Teatrica skrev (3 timer siden):

Du får ikke beskjed om at du er nærkontakt, og det er ikke mulig å spore opp dine nærkontakter.

Hvorfor skulle du ikke ta telefonen?

Kanskje vedkommende unnlater å besvare ukjente numre? Er jo mange av oss som gjør det. Er det kommunen eller er det en telefonsvindler fra Bucuresti? Vel, hvis det er kommunen har de da ikke noe å skjule? Tilkjennegi egen identitet og jeg ville besvart. Forstår virkelig ikke dette...

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (6 timer siden):

Kanskje vedkommende unnlater å besvare ukjente numre? Er jo mange av oss som gjør det. Er det kommunen eller er det en telefonsvindler fra Bucuresti? Vel, hvis det er kommunen har de da ikke noe å skjule? Tilkjennegi egen identitet og jeg ville besvart. Forstår virkelig ikke dette...

Tenkte det samme. Med mindre jeg venter en telefon, svarer jeg ikke på numre jeg ikke kjenner. Svarer aldri ja i en setning i en telefonselger samtale heller. I tilfelle de har opptak, og kan beskylde meg for å ha takket ja til noe. Er kort og bestemt, og avslutter raskt 😄 De er det mange av nå om dagen. 

Skrevet
Irja skrev (12 timer siden):

De har jo fått navnet ditt fra en som er smittet, så om du tar den eller ikke, så vet jo ihvertfall en person at du etter reglene skal i 10 dagers karantene hvis du ikke er vaksinert (evnt teste deg ut etter 7).

Når de deg ikke, sender de en sms. Og så prøver de på ny.

Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (11 timer siden):

Men alle vet vel at vi er i en pandemi, og at man kan bli ringt opp av smittesporingsteamet?

Skrevet

Ringer til man får tak i deg, rett og slett. Sender evt melding og informerer om at man forsøker å nå deg, før det ringes på nytt. I kritiske tilfeller blir det, som nevnt over, sendt politi på døra. 

Skrevet
Teatrica skrev (23 timer siden):

Men alle vet vel at vi er i en pandemi, og at man kan bli ringt opp av smittesporingsteamet?

Man blir ringt opp av svindlere også, faktisk har svindelforsøkene skutt i været under pandemien. Nei, skal man få tak i meg så identifiserer man seg. Det kriteriet står jeg hardt på. 

• Opprett ny...