AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Noen som vil fortelle mer konkret? Og vet mannen din hvorfor du egentlig elsker han? Jeg sliter litt med dette selv. Har en samboer jeg elsker, men jeg sliter litt med å finne de riktige følelsene mine. Har vokst opp med å bli fortalt "nå er du", "du oppfører deg som", "du er" osv. Jeg er blitt ilagt følelser i stedet for å få rom til å lære hva følelsene mine betydde. Et klassisk eksempel, f.eks at man blir sint også er man egentlig lei seg. Jeg har alltid vært redd for å fortelle andre hva jeg f.eks liker ved de. Tror det henger litt sammen med at jeg selv tidligere i oppveksten kun har fått høre hva jeg ikke er så flink til. Jeg tror nok derfor at det "positive vokabularet" mitt er svekket i forhold til det negative. Det å si høyt hva jeg liker ved han, hvorfor jeg elsker han osv er så vanskelig. Jeg vet ikke om noe innerst inne er redd for at jeg åpner meg, "gir hele meg" til han (altså viser alle følelsene mine). Og kanskje en frykt for å bli avvist, selv om jeg vet det ikke er noe poeng i å tenke noe på det. For vi har jo det fint. Men jeg begynner å bli redd for hva han synes om meg. Hvorfor jeg ikke skryter så mye, forteller han hva jeg liker ved han, gir komplimenter osv. For jeg kan merke at han fisker litt innimellom, og et forstår jeg jo. Man blir jo usikker når man ikke får vite noe. Når det f.eks gjelder komplimenter, så er det noe jeg sliter med å ta i mot selv. Så kanskje det videreføres hvis jeg skal si det til andre. Jeg tenker ofte mye på hvorfor jeg elsker han osv, men går liksom i "lås" hvis jeg skal si det. Det er akkurat som hjernen min holder meg igjen, at jeg har vanskelig for å dele det. Og denne "låsen" forstår jeg ingenting av. Hvorfor skal det være så vanskelig? Anonymkode: 7b42b...cef
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Det er noe ved personen som man ikke alltid kan sette fingeren på. Det er de små øyeblikkene, latteren, minnene. Helheten i hverdagen. Det kan være så mye. Uansett om man hadde en identisk situasjon, med en annen, hadde det aldri blitt det samme. Bare han kan være ham. Tror ikke det er mulig å forklare egentlig 🥰 Anonymkode: bfdfe...699 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er noe ved personen som man ikke alltid kan sette fingeren på. Det er de små øyeblikkene, latteren, minnene. Helheten i hverdagen. Det kan være så mye. Uansett om man hadde en identisk situasjon, med en annen, hadde det aldri blitt det samme. Bare han kan være ham. Tror ikke det er mulig å forklare egentlig 🥰 Anonymkode: bfdfe...699 Fint sagt, jeg er enig. Jeg elsker kjæresten min og fordi han får meg til å føle meg lykkelig rett og slett. Det er et eller annet ved han som gjør at jeg føler meg forelsket, glad, lykkelig, fornøyd, føler livet mitt har mer mening med han i det. Og som du sier; ingen annen person kunne fått meg til å føle det slik, hadde ikke blitt like bra eller det samme.🥰 Anonymkode: a03dd...1c4 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker ofte mye på hvorfor jeg elsker han osv, men går liksom i "lås" hvis jeg skal si det. Det er akkurat som hjernen min holder meg igjen, at jeg har vanskelig for å dele det. Og denne "låsen" forstår jeg ingenting av. Hvorfor skal det være så vanskelig? Anonymkode: 7b42b...cef Jeg var litt som deg TS, og det holdt på å drive mannen og meg fra hverandre. Jeg ble nødt til å ta tak for å lære meg å reflektere rundt det slik du ser ut til å gjøre i HI. Jeg slet skikkelig med å være sårbar ovenfor ham, men jeg skjønte til slutt at det å miste ham ville være langt verre enn det å tørre å åpne meg opp.. Jeg startet med små post it lapper, fordi det er enklere for meg å skrive ned følelsene, og helst ikke være der når han leste dem. Jeg skrev et kompliment eller noe søtt eller romantisk eller sexy på en lapp som jeg klistret på speilet på morgenen, eller ved inngangsdøren som han kunne se idet han skulle gå ut av huset. Til bursdagen hans fylte jeg en glasskrukke med små lapper som beskrev alle grunnene til at han betyr mye for meg, alt fra store ting til små ting. Det tok meg veldig lang tid å fylle den opp, men han ble så rørt at han begynte å grine da han åpnet den. Først da forstod jeg hvor dypt og inderlig han hadde etterlengtet verbal bekreftelse fra meg... Så ble den åpenbaringen det jeg trengte for at det plutselig skulle løsne, nesten over natten. Du er skikkelig fin som bryr seg så mye om å prøve å bli bedre på dette, for han! Hold oss gjerne oppdatert med utviklingen, jeg heier ordentlig på deg 🥰 Anonymkode: 7272c...7d7 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Kan ikke si hvorfor jeg elsker ham, men jeg er veldig lykkelig for at det ble akkurat ham for han er en helt fantastisk mann og far ❤️ Anonymkode: d9aea...7f1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var litt som deg TS, og det holdt på å drive mannen og meg fra hverandre. Jeg ble nødt til å ta tak for å lære meg å reflektere rundt det slik du ser ut til å gjøre i HI. Jeg slet skikkelig med å være sårbar ovenfor ham, men jeg skjønte til slutt at det å miste ham ville være langt verre enn det å tørre å åpne meg opp.. Jeg startet med små post it lapper, fordi det er enklere for meg å skrive ned følelsene, og helst ikke være der når han leste dem. Jeg skrev et kompliment eller noe søtt eller romantisk eller sexy på en lapp som jeg klistret på speilet på morgenen, eller ved inngangsdøren som han kunne se idet han skulle gå ut av huset. Til bursdagen hans fylte jeg en glasskrukke med små lapper som beskrev alle grunnene til at han betyr mye for meg, alt fra store ting til små ting. Det tok meg veldig lang tid å fylle den opp, men han ble så rørt at han begynte å grine da han åpnet den. Først da forstod jeg hvor dypt og inderlig han hadde etterlengtet verbal bekreftelse fra meg... Så ble den åpenbaringen det jeg trengte for at det plutselig skulle løsne, nesten over natten. Du er skikkelig fin som bryr seg så mye om å prøve å bli bedre på dette, for han! Hold oss gjerne oppdatert med utviklingen, jeg heier ordentlig på deg 🥰 Anonymkode: 7272c...7d7 Åh❤ Det var en fin gave! Jeg skal begynne å samle på disse når jeg kommer på de, så får jeg nok til en slik gave etterhvert. Anonymkode: b7607...911
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var litt som deg TS, og det holdt på å drive mannen og meg fra hverandre. Jeg ble nødt til å ta tak for å lære meg å reflektere rundt det slik du ser ut til å gjøre i HI. Jeg slet skikkelig med å være sårbar ovenfor ham, men jeg skjønte til slutt at det å miste ham ville være langt verre enn det å tørre å åpne meg opp.. Jeg startet med små post it lapper, fordi det er enklere for meg å skrive ned følelsene, og helst ikke være der når han leste dem. Jeg skrev et kompliment eller noe søtt eller romantisk eller sexy på en lapp som jeg klistret på speilet på morgenen, eller ved inngangsdøren som han kunne se idet han skulle gå ut av huset. Til bursdagen hans fylte jeg en glasskrukke med små lapper som beskrev alle grunnene til at han betyr mye for meg, alt fra store ting til små ting. Det tok meg veldig lang tid å fylle den opp, men han ble så rørt at han begynte å grine da han åpnet den. Først da forstod jeg hvor dypt og inderlig han hadde etterlengtet verbal bekreftelse fra meg... Så ble den åpenbaringen det jeg trengte for at det plutselig skulle løsne, nesten over natten. Du er skikkelig fin som bryr seg så mye om å prøve å bli bedre på dette, for han! Hold oss gjerne oppdatert med utviklingen, jeg heier ordentlig på deg 🥰 Anonymkode: 7272c...7d7 Tusen takk for utfyllende svar! Jeg har sett slike tips, men har vært redd for at det ikke vil bli tatt godt i mot. Om han vil tenke det er en barnslig måte å vise følelser på. Han er mer muntlig av seg generelt. Liker face to face, prate i telefonen i stedet for meldinger osv. Men post it kunne kanskje vært noe. Da ser jeg jo etter første gang hvordan han reagerer. Anonymkode: 7b42b...cef
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 Jeg elsker mannen min fordi: Han ser meg og jeg kan være meg selv, han får meg til å føle meg trygg og verdsatt, han er interessant og empatisk, rolig og klok, han er en god sønn, far og venn, han støtter meg, er lojal og åpen. Anonymkode: 37f65...709 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå