Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opprette en konto på møteplassen for noen uker siden. Fikk en mld av et vedkommende som spurte om han kunne spøre meg om noe. Svarte at ja det kunne han, men det var ikke sikkert han fikk svar. "er jeg din type?" var det han lurte på. Svarte ærlig og sa at nei det er du ikke. Han blokkerte meg.

Altså..... Hva er greia? Man må da tåle at man ikke er alles cup of tea liksom 🤔

Anonymkode: 8e7f3...902

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spiller det noen rolle for deg? Er jo ingen vits i å fortsette samtalen?

Anonymkode: 21570...e4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi da slipper han at du tar opp plass i søk og lister.

Effektiv siling.

At du bryr deg betyr at du angrer. Men nå er det for sent vet du ;)

Anonymkode: 42a3c...973

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet ikke hva som foregår i hodet på alle som har har utovertiss bare fordi jeg er mann, men jeg gjetter at det er en barnslig og ulogisk reaksjon.

Tipper du IKKE angrer etter dette.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Han følte seg avvist og dømt  pga utseendet og reaksjonen hans er å blokkere så han ikke blir mer såret, eller at han bare gav deg fingeren og lo. Du følte deg frustrert pga hans reaksjon og oppretter tråd om det. 
Hva er forskjellen? Nemlig ingenting. Du vil ikke ha noe med han å gjøre, og han vil ikke ha noe med deg gjøre. Simple and fair. 

Endret av Navido
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi da slipper han at du tar opp plass i søk og lister.

Effektiv siling.

At du bryr deg betyr at du angrer. Men nå er det for sent vet du ;)

Anonymkode: 42a3c...973

Eh nei. Han var ikke min type i det hele tatt. Jeg bare syns det er rart å blokke når man ikke får det svaret man ønsker 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Eh nei. Han var ikke min type i det hele tatt. Jeg bare syns det er rart å blokke når man ikke får det svaret man ønsker 

Synes du virkelig det er rart? Hvorfor? Hva skal han gjøre, grine? Spørre deg om hvorfor? Han satte deg på blokkelista si fordi han ikke "har sjans" på deg.

Anonymkode: ecad8...dc1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fascinerende hvordan vi vet utfra et bilde eller en tekst om en person er din type eller ikke. 

jeg sviper nei på 99% av jentene på tinder med det argumentet: de ser ikke ut som min type. Og til venstre med de for å dukke opp 2 uker senere for man har rundet kortstokken. 

ikke rart samfunnet utvikler seg som det gjør, jeg har spurt meg selv hvorfor jeg sviper alle en eller annen vei og hvordan jeg forhåndsdømmer alle jeg ikke kjenner for alle gjør jo det i dag. Tror en tekst eller et innlegg eller en kommentar forteller noe som helst om en person… 

hva skjedde med å møtes for å så bli kjent med vedkommende? Tror alt for mange dømmer folk ut fra some og nett generelt uten å forstå at mange er helt annerledes en bilde man har laget seg.

Anonymkode: fd6d3...04e

• Liker 1
Skrevet

Nettopp, så hva er greia med at du henger deg opp i det? Du er jo uansett ikke interessert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor bruker du tiden din på noe så kontraproduktivt som en person du ikke har kjemi med..typisk not ment to be?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Synes du virkelig det er rart? Hvorfor? Hva skal han gjøre, grine? Spørre deg om hvorfor? Han satte deg på blokkelista si fordi han ikke "har sjans" på deg.

Anonymkode: ecad8...dc1

Hehe ja. Det komiske rundt dette er at med engang vi oppfatter noe andre gjør som er rart slik TS skriver, så har vi sjeldent evne til å se at vi selv også gjør masse rare ting. Mange av disse rare handlingene legger vi ikke merke til selv og vi synes det er helt greit selv å ha disse. Menneskets ubevisste ego og vår lille djevel som er i bakgrunnen som styrer oss uten at vi er klar over det.  

Vi har ofte en tendens til å se at alle andre gjør rare ting og bare himler med øynene, men oss selv når vi gjør eller tenker at noe er rart så rettferdiggjør vi det med at det ikke er rart. Tar meg selv i dette også  noen ganger, selv om jeg ikke synes noe i denne verdenen er rart. Øynene ser jo utover og ikke innover. Hele verden er rar bortsett fra oss selv, men så er vi egentlig  rare selv hver enkelt av oss, inkludert meg. Jeg liker å være rar jeg da men hehe.

Jeg ble feks selv avvist her om dagen av ei utrolig flott dame etter en utrolig gøy date hvor vi drev å snakket dypt om mennesket i mange timer.  Veldig fascinerende samtale. Alt var bare helt perfekt, god kommunikasjon og mye latter osv. Så kysset vi såvidt etterpå. I ettertid så sa hun at hun ikke kjente på det lille ekstra når vi kysset.

Hadde dette vært meg før for noen år siden så hadde jeg vært bitter og sikkert vært negativ. Der og da etter å ha fått beskjed så tenkte jeg: Har jeg rett til å være sint, eller er det faktisk mitt ego som vil presisere at ho fortjener meg. Om jeg så ikke var hennes type iforhold til kun ett kyss, så ja da var jeg ikke det da pga et kyss da. Overhodet ikke noe rart med det. Hver av oss er faktisk mer forskjellig enn vi tror tror jeg. Så det er viktig å vise respekt ovenfor andres handlinger mener nå jeg, men også seg selv ikke minst.  Er folk onde så bekjemper man ikke det med å være ond selv.  Tror den store utfordringen er å ha evne til å kunne se ting fra en motparts perspektiv.  Uansett..Har man litt humor med i bildet så kan man jo bare le av det begge to, noe vi gjorde det. 

Dette minte meg faktisk om en veldig gøy episode fra seinfeld. En god måte å takle avvisning som han fyren som blokkerte deg burde ha sett TS 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...