AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Hei! Jeg lurer på om jeg kan få startlån, og skulle gjerne undersøkt det uten å søke. Jeg er gift, men vil kanskje separeres, men ønsker å undersøke de økonomiske mulighetene mine til egen bolig først. Det er jo ingen vits i å søke startlån så lenge jeg står som gift i folkeregisteret, da vil jo inntekten min regnes sammen med hans. Jeg er i 50/50 jobb/aap, og tjener tilsammen ca 400 000 brutto. Har 3 barn under 18. Ser at inntektsgrensa er over 640 000 (imin kommune) for en husstand med 1 v og 3 b, men det står ikke hvor mye man kan få da. Noen som vet om det kan sjekkes så anonymt som mulig? Anonymkode: 9fb37...7e2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Jeg lurer på om jeg kan få startlån, og skulle gjerne undersøkt det uten å søke. Jeg er gift, men vil kanskje separeres, men ønsker å undersøke de økonomiske mulighetene mine til egen bolig først. Det er jo ingen vits i å søke startlån så lenge jeg står som gift i folkeregisteret, da vil jo inntekten min regnes sammen med hans. Jeg er i 50/50 jobb/aap, og tjener tilsammen ca 400 000 brutto. Har 3 barn under 18. Ser at inntektsgrensa er over 640 000 (imin kommune) for en husstand med 1 v og 3 b, men det står ikke hvor mye man kan få da. Noen som vet om det kan sjekkes så anonymt som mulig? Anonymkode: 9fb37...7e2 Det kan du kunne få beskjed om når du kontakter dem, det har jo med inntekt å gjøre. Flere gir ikke lån når du er på AAP, det er ikke sikker inntekt. Det er inntekten din og betjeningsevnen som teller, og hvert barn trekkes ifra. Jeg jobbet med startlån tidligere og det ble ikke gitt til folk som gikk på AAP Anonymkode: 988cf...163 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan du kunne få beskjed om når du kontakter dem, det har jo med inntekt å gjøre. Flere gir ikke lån når du er på AAP, det er ikke sikker inntekt. Det er inntekten din og betjeningsevnen som teller, og hvert barn trekkes ifra. Jeg jobbet med startlån tidligere og det ble ikke gitt til folk som gikk på AAP Anonymkode: 988cf...163 Takk for svar! Vil kun inntekten min fra arbgiver telles da altså? Jeg har 50% ordinær lønn. Hva med egenkapital? Jeg får kanskje med meg noe ut av boet, pluss at jeg kan få noe i forskudd på arv. Er det negativt el positivt for søknad om startlån? Anonymkode: 9fb37...7e2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Vil kun inntekten min fra arbgiver telles da altså? Jeg har 50% ordinær lønn. Hva med egenkapital? Jeg får kanskje med meg noe ut av boet, pluss at jeg kan få noe i forskudd på arv. Er det negativt el positivt for søknad om startlån? Anonymkode: 9fb37...7e2 Spørsmålet er hvorfor du ikke da søker i vanlig bank? Anonymkode: d28e6...b40 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Husbanken har en kalkulator du kan benytte. Egenkapital er positivt. Anonymkode: 9de10...67e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Prøv å søk i vanlig bank først. De vil ofte ha bekreftelse på at du får avslag der før du kan få startlån. Man må også ha varige problemer med å skaffe seg bolig, så det er ikke så lett å få det. Anonymkode: ffeae...c77
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo ingen vits i å søke startlån så lenge jeg står som gift i folkeregisteret, da vil jo inntekten min regnes sammen med hans. Jo, det gjorde jeg, ingen problem. Bare skrev det som kommentar at vi skulle separeres. Jeg fikk innvilget lån, men summen var alt for lav til at jeg kunne kjøpe noe. Anonymkode: 3f6a4...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå