Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

4db790d9cb3e52307549d3fee37736c0.jpg

Man kan være glad i dyr selv om man spiser kjøtt.

Anonymkode: 40394...18f

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt naturlig å spise kjøtt :)  Ellers hadde ikke hjernen vår vært noe særlig utviklet i dag.

Anonymkode: 404f8...727

• Liker 6
Skrevet

Noen veganere som prøver å få gjennom sitt budskap igjen, bare.

• Liker 7
Skrevet

Veganerpropaganda. 

Slik er verden nemlig blitt, at den som skriker høyest har rett.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo dessverre sant da. Personlig synes jeg dyrene fortjener at vi i det minste vet hvordan de har det, og hvordan de dør for at vi skal kunne spise kjøttet deres. Mange tror kjøtt kommer fra butikken.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her lurer litt på om veganere hater planter da siden de spiser plantekost?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her lurer litt på om veganere hater planter da siden de spiser plantekost?

Ja, det er visst bevist at planter også kan føle. De kan visst føle smerte også. 

Anonymkode: 705c0...2ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kjøtt, men det er jo sant. Og planter har følelser? Vel, om jeg måtte velge mellom å kjøre på en hund, eller svinge ut i grøfta og dermed skade en haug med planter, hadde valget vært enkelt. Så dumme er dere ikke folkens 

Anonymkode: 4a14e...9d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er visst bevist at planter også kan føle. De kan visst føle smerte også. 

Anonymkode: 705c0...2ff

Nei, planter har ikke en hjerne, eller et nervesystem. De kan ikke føle. De kan reagere på stimuli, men det kan også datamaskinen din. Om du trykker på tastaturet skjer det noe med datamaskinen din. Det betyr ikke at det føler at du trykker på det

Anonymkode: d7a81...8c4

• Liker 3
Gjest 10.54
Skrevet

Jeg elsker både levende dyr og kjøtt. Ser ingen motsetning der, men jeg provoseres ikke en millimeter over at andre ser det annerledes.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, 10.54 said:

Jeg elsker både levende dyr og kjøtt. Ser ingen motsetning der, men jeg provoseres ikke en millimeter over at andre ser det annerledes.

Jeg tror poenget skal være at dersom man er glad i dyr, så burde man bry seg om de blir drept eller ikke. At man liker barn, samtidig som man sier at det er helt ok at barn blir drept i krig i utlandet passer ikke helt sammen, liksom. Dersom du er glad i dyr og vil de skal ha det bra, så er det rart at man er ok med å drepe dem i milliontall. 

"Jeg er glad i hunder, skal jeg drepe en for deg?"

Noe sånt

Gjest 10.54
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror poenget skal være at dersom man er glad i dyr, så burde man bry seg om de blir drept eller ikke. At man liker barn, samtidig som man sier at det er helt ok at barn blir drept i krig i utlandet passer ikke helt sammen, liksom. Dersom du er glad i dyr og vil de skal ha det bra, så er det rart at man er ok med å drepe dem i milliontall. 

"Jeg er glad i hunder, skal jeg drepe en for deg?"

Noe sånt

Jeg skjønner poenget med memen, men for veldig mange så er det ikke så sort/hvitt.

AnonymBruker
Skrevet

Gu' så lei jeg er av veganerpropaganda nå.

Anonymkode: ae84e...8f7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal spise bacon nå. Takk for memen.

Anonymkode: ec214...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes den var litt morsom da. Og jeg spiser kjøtt uten problemer. 

Vi som mennesker er jo kjøttetere. Og jeg tror ikke dyr som slaktes av mennesker lider mer enn de som drepes av andre dyr i naturen. Det er ikke pent med drap av dyr uansett, men det er nå sånn naturen har laget det. Det er dyr, og i mine øyne har de betydelig mindre verdi enn mennesker (siden noen sammenlignet med å like barn/se barn drepes). 

Anonymkode: 9cb79...a3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, planter har ikke en hjerne, eller et nervesystem. De kan ikke føle. De kan reagere på stimuli, men det kan også datamaskinen din. Om du trykker på tastaturet skjer det noe med datamaskinen din. Det betyr ikke at det føler at du trykker på det

Ikke slik vi evner å forstå det, men planter tar vare på avspringet sitt, kommuniserer, og føler "stress" når de blir mishandlet. Selv om de ikke er likedansatt sammen som pattedyr, betyr ikke det at de ikke er bevisste. 

En annen ting er hykleriet til veganere, noen arter som katter og hunder synes å ha mye større verdi enn f.eks. gnagere, selv om de kognitive egenskapene er bortimot helt like.

Anonymkode: 62e22...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kilde for utsagn over: 

Anonymkode: 62e22...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tåpelig ja, men man er da ikke glad i dyr om man spiser dem. Vel, man kan være glad i å spise dyr selvsagt. Men memen der er da veldig utdatert. 

Anonymkode: 87284...4e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Gu' så lei jeg er av veganerpropaganda nå.

Anonymkode: ae84e...8f7

Hvor ser dere all denne "veganerpropagandaen"? Jeg kan ikke huske å ha sett eller hørt noe "propaganda" fra veganere på mange år. Verken sett i nyheter, på facebook eller hørt noe om det fra de jeg kjenner som er vegetarianere (kjenner ingen veganere).
Ser det kun når noen her på KG drar det fram for å klage på det.

• Liker 2
Skrevet
Nicathv skrev (1 time siden):

Hvor ser dere all denne "veganerpropagandaen"? Jeg kan ikke huske å ha sett eller hørt noe "propaganda" fra veganere på mange år. Verken sett i nyheter, på facebook eller hørt noe om det fra de jeg kjenner som er vegetarianere (kjenner ingen veganere).
Ser det kun når noen her på KG drar det fram for å klage på det.

Facebook, KG, Twitter, aviser etc. Ikke det at den bryr meg nevneverdig annet enn at jeg oppfatter at den er der😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...