Gå til innhold

Hvordan bli kjent med....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

en hyggelig, intelligent mann? Etter at det ble slutt med min samboer, føler jeg for å utvide min bekjentskapskrets, og vil gjerne treffe en hyggelig intelligent mann. Jeg er 30 år gammel, har god jobb og ser meget bra ut. Problemet er at når jeg går ut på byen, spesielt på diskoteker, tiltrekker jeg meg den typen mannfolk jeg minst av alt kunne tenke meg å ha noe med å gjøre. I helga skjedde det om igjen. Jeg danset og flørtet med typen en stund, men fikk plutselig panikk (ble vel edru etterhvert), og innså at han var direkte DUM!!! Jeg løp derfra i panikk uten et ord til forklaring. Nå begynner jeg å bli desillusjonert-hvor treffer man den riktige typen mennesker? Jeg har liten bekjentskapskrets siden jeg har tilbrakt de siste fem årene sammen med min samboer, og kan ikke dilte i hælene på venninner hele tiden. På treningsstudio har jeg også funnet ut er feil plass å søke, og på kafeer er det vanskeligere å komme i snakk med folk enn på diskoteker, og på jobb er det definitivt begrensede muligheter.

Noen kommentarer, tips til meg?

-meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du bør kanskje finne deg en 'inteligent bar' å gå på. Hvis man vil treffe folk er jo ikke diskotek det beste stedet å dra på. På en bar kommer man for å snakke og ha det gøy. Finn deg en bar som du tror du 'inteligente menn' vil gå på.

Personlig syntes jeg at å finne er potensiell kjæreste i full tilstand ikke er så lurt.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg er i akkurat samme situasjon som deg og er like gammel, gjør det samme og angrer hver helg. Tror egentlig at den riktige kommer når du minst forventer det og når du egentlig ikke ser etter ham. Det var det jeg opplevde sist. Enig med at man også bør være edru ellers virker de fleste greie i fylla noe som kan være så innlysende galt etter at bakrusen har kommet. Lykke til videre i hvert fall ønsker jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar! heldigvis løp jeg derfra... Av og til er det kanskje kjedelig å være fornuftig, for den som intet våger, intet vinner. Min forrige kjæreste (det holdt i fem år), traff jeg i edru tilstand på et diskotek, på en onsdag!!! Heldigvis finnes det ulike typer barer og diskoer, men det stedet som jeg kanskje ville karakterisere som intelligent, er det temmelig vanskelig å komme i kontakt med folk, for alle går dit i grupper og er opptatte av seg selv. Heldigvis er det et OK studentsted her, der det egentlig også går folk som er litt eldre. Der kom jeg forrige helg i kontakt med en hyggelig fyr som jeg godt kunne tenke meg å treffes med, men hvordan??? liker ikke å være for påtrengende.

Me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i foreninger/klubber hvor det er interessante menn! Da treffer du dem når dere begge er edru og hvor sjekking kanskje ikke er førsteprioritet.

Hvis du allerede har truffet en og vil møte ham igjen, så må du innlede en samtale med ham og finne ut hans interesser. Spør om han kan hjelpe deg med noe du vet at han er god til. Virker hver gang!

Lykke til!

icon_smile.gif Litago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, Litago,

Han er optiker, men jeg vet ikke hvor han jobber. Det er litt vel dumt å gå rundt til alle optikerforretningene å sjekke. Dessverre har jeg akkurat vært til linsekontroll hos min faste optiker, så behovet er vel ikke så altfor stort. Foreninger osv?? Hva skulle det være? Jeg er stort sett på jobb til 19-20 hver kveld, og trener på SATS. I tillegg er jeg medlem i filmklubben, men der ser man jo kun film...

-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du må ikke vise deg desperat. Vet ikke hvorfor dere ikke byttet telefonnummer eller avtalte noe. Er du sikker på om han ønsket kontakt? La alltid han kontakte deg men du må sørge for at han får ditt nummer så han kan få muligheten. Jeg selv er ille, gir bort nummeret men husker ikke typen, drikker for mye og da kan ikke jeg møte han eller snakke med han, kan jo være hva som helst.

Vet ikke om jeg endrer meg, har prøvd men det er jo så moro å ta helt av med venner.

Du møter nok noen en dag hadde ikke bekymret meg så mye egentlig men forstår deg veldig godt. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym.

Her har du fått veldig mange gode tips. Men jeg reagerer på en ting; hvorfor vil du ikke bruke vennene dine. Dette er jo en helt legal måte å sjekke på i dag, dessuten kan vennenne dine "gå god" før du treffer typen. De vet alltids om en singel kjekk ungkar som ikke treffer den rette jenta. Mitt råd til deg er å bruke dine venner.

icon_wink.gif Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøv internett icon_wink.gif

Der blir man kjent med innsiden først.

Selvfølgelig kan man være uheldig, som man oxo kan de fleste andre steder.

Men jeg traff ihvertfall min forlovede og samboer på internett, og har ikke angret på det ennå icon_wink.gif

-zadine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen, og takk for fine tips.

Mye har skjedd siste uka, og jeg har blitt kjent med flere sjarmerende mennesker, en av dem via internett. Vi har hatt timeslange samtaler på telefonen hver kveld, og jeg skal besøke ham om et par dager. Risky? kanskje, men den som intet våger intet vinner. Uansett vil jeg ta det med ro. Men for tiden har jeg tid til lite annet enn jobb.

Klem og takk igjen for gode råd! Plutselig ser sola ut til å skinne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Jeg vet om en plass der du garantert kommer til å treffe kjekke, intelligente og ærlige menn. For ca 7 år siden var jeg nemlig i samme situasjon. Det jeg gjorde, var at jeg ble med en veninne på et unge/voksne treff på et bedehus. Der traff jeg han er gift med i dag. Så prøv det, det er verdt et forsøk.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...