Gå til innhold

Er de for mye fokus på å elske seg selv i sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg bare få presisere at jeg er helt for at man skal elske seg selv, og ta vare på seg selv og psykisk helse.Det er så viktig. Men har det gått en inflasjon i sosiale medier om fokus på dette? Såkalte hvermansens bygger seg store profiler i some med hovedfokus på dette. Og tidligere profiler innen musikk, kunst og tv, for å ta noen eksempler, går fra å være artist til å poste gjentagende budskap om dette i kanalene sine. Blir det litt for mye av det gode?

Holder det ikke å bare tre på seg en bikini, anerkjenne at man er bra nok og hoppe uti sjøen? Hvorfor må en hver krik og krok av kroppen applauderes? Styrker det den psykiske helsen? Bikker det over til selvdigging på et tidspunkt? Og ikke minst, tar det ikke fokus bort fra andre viktige, samfunnsaktuelle tema det er verdt å slå et slag for? 

Hva mener du? 

Anonymkode: 33f0e...6b4

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg er enig med deg, tror ikke det er bra med så mye selv-fokus.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært greit om alle som postet bilde av seg selv og sa de var glad i sin kropp faktisk var det. Det er de nok ikke. Mange som trenger kommentarer om at kroppen er bra/bra nok/ fin / fin nok.

Anonymkode: 2a094...bc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Man gjør det mer komplisert enn det trenger å være. Mange har det tøft og jeg har også hatt det tøft. Men å ta meg badebukse for å bade? Det må jeg bare kunne gjøre selvom jeg ikke føler meg som Brad Pitt i Troja. 

Anonymkode: 74797...f64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes SoMe er kjedelig. 

Anonymkode: 4d358...352

AnonymBruker
Skrevet

Har vært trendy i flere ledd dette her, i mange år. Liker at det fokuseres noe på å bygge opp selvtillit og å ha troen. Men blir for mye fokus på å ha suksess og gir mange falske forhåpninger. Sitter mange i saler rundt om kring og hører på en guru som snakker om "how to make it". De fleste gjør dog ikke det. 

Anonymkode: e777c...a41

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes er mest besynderlig er at det er blitt legitimt å fremstå som uvitende, overfladisk, ha slett moral, i tillegg til å ha et så ekstremt oppmerksomhetsbehov at det må være et eller annet som er galt. NRK.no er jo et oppkomme av slike saker, og gir slike folk den oppmerksomheten de søker,

Saker som https://www.nrk.no/trondelag/_garlicinnose-pa-tiktok_-putter-hvitlok-i-nesen-for-a-bli-kvitt-snorr-1.15570273 er jo helt vanvittig, til den grad at jeg tenker at folk som driver med slikt kunne menneskeheten godt klart seg uten.

Anonymkode: d89fc...d01

AnonymBruker
Skrevet

Ja!!! Fokus på «meg meg meg» gjør ingen virkelig lykkelig. Greia er å få blikket utover, tenke mindre på seg selv og heller bry seg om andre mennesker og alt det andre ute der. 

Anonymkode: dc6a7...99b

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet

De som elsker seg selv klarer seg uten publikum. Sosiale medier handler mer om usikkerhet og behov for å bli likt av andre. Et sykt behov vil kanskje noen si. Vi liker alle å bli satt pris på, meg inkludert, men sosiale medier appellerer til noe ingen trenger mer av egentlig. Det er overfladisk og falskt fra begge sider. Eventyr møter eventyr, det kan fort bli til et mareritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...