AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Først må jeg bare få presisere at jeg er helt for at man skal elske seg selv, og ta vare på seg selv og psykisk helse.Det er så viktig. Men har det gått en inflasjon i sosiale medier om fokus på dette? Såkalte hvermansens bygger seg store profiler i some med hovedfokus på dette. Og tidligere profiler innen musikk, kunst og tv, for å ta noen eksempler, går fra å være artist til å poste gjentagende budskap om dette i kanalene sine. Blir det litt for mye av det gode? Holder det ikke å bare tre på seg en bikini, anerkjenne at man er bra nok og hoppe uti sjøen? Hvorfor må en hver krik og krok av kroppen applauderes? Styrker det den psykiske helsen? Bikker det over til selvdigging på et tidspunkt? Og ikke minst, tar det ikke fokus bort fra andre viktige, samfunnsaktuelle tema det er verdt å slå et slag for? Hva mener du? Anonymkode: 33f0e...6b4 5
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Jeg er enig med deg, tror ikke det er bra med så mye selv-fokus.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Hadde vært greit om alle som postet bilde av seg selv og sa de var glad i sin kropp faktisk var det. Det er de nok ikke. Mange som trenger kommentarer om at kroppen er bra/bra nok/ fin / fin nok. Anonymkode: 2a094...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Helt enig. Man gjør det mer komplisert enn det trenger å være. Mange har det tøft og jeg har også hatt det tøft. Men å ta meg badebukse for å bade? Det må jeg bare kunne gjøre selvom jeg ikke føler meg som Brad Pitt i Troja. Anonymkode: 74797...f64 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Synes SoMe er kjedelig. Anonymkode: 4d358...352
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Har vært trendy i flere ledd dette her, i mange år. Liker at det fokuseres noe på å bygge opp selvtillit og å ha troen. Men blir for mye fokus på å ha suksess og gir mange falske forhåpninger. Sitter mange i saler rundt om kring og hører på en guru som snakker om "how to make it". De fleste gjør dog ikke det. Anonymkode: e777c...a41
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Det jeg synes er mest besynderlig er at det er blitt legitimt å fremstå som uvitende, overfladisk, ha slett moral, i tillegg til å ha et så ekstremt oppmerksomhetsbehov at det må være et eller annet som er galt. NRK.no er jo et oppkomme av slike saker, og gir slike folk den oppmerksomheten de søker, Saker som https://www.nrk.no/trondelag/_garlicinnose-pa-tiktok_-putter-hvitlok-i-nesen-for-a-bli-kvitt-snorr-1.15570273 er jo helt vanvittig, til den grad at jeg tenker at folk som driver med slikt kunne menneskeheten godt klart seg uten. Anonymkode: d89fc...d01
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Ja!!! Fokus på «meg meg meg» gjør ingen virkelig lykkelig. Greia er å få blikket utover, tenke mindre på seg selv og heller bry seg om andre mennesker og alt det andre ute der. Anonymkode: dc6a7...99b 2
Gjest Paramount Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 De som elsker seg selv klarer seg uten publikum. Sosiale medier handler mer om usikkerhet og behov for å bli likt av andre. Et sykt behov vil kanskje noen si. Vi liker alle å bli satt pris på, meg inkludert, men sosiale medier appellerer til noe ingen trenger mer av egentlig. Det er overfladisk og falskt fra begge sider. Eventyr møter eventyr, det kan fort bli til et mareritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå