totti_1 Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Noen som har prøvd denne siden for klær og nips? Det er en veldig populær amerikansk side og jeg lurer på hva dere synes? Har selv bestilt en kjole derfra til Norge som jeg var OK fornøyd med. Lurer på om kvaliteten på diverse "småting" til hytta er god eller om det varierer på kvalitet. Uansett, erfaringer?
skreppamedleppa Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Jeg elsker Etsy🤩 har bestilt mye derifra og jeg bruker nesten utelukkende Etsy for både "nips" og klær, fordi jeg kan synes det kan være vanskelig å kjøpe "min stil" her i Norge (vi har et alt for smalt marked) Men Etsy er jo en samleparaply på utrolig mange butikker, så "Etsy" sier jo veldig lite i seg selv. Du får kjøpt mye bra men også garantert mye dårlig vræl, det finnes gode forhandlere med god kundeservice som strekker seg laaaaaangt og er rå på kundeservice og dårlige dritt forhandlere og råtne epler... Det lønner seg å se litt på antall salg på hver individe selger, og kundeopplevelser.. Har bestilt skjørt, kjoler, T-skjorter, sko, strømpebukser, bluser, et bord, og mye til hjemmet og er fornøyd med alt. En gang bestilte jeg en veske med trykk, men fikk en alt for stor singlet istedenfor (med samme trykk) kontaktet forhandler og fikk uten noe problemer tilsendt vesken og et gavekort på 100 kr, så mitt inntrykk er ok av de forhandlerene jeg har handlet med på Etsy.. + at det er så mye forskjellig som en aldri får tak i her i Norge, godt utvalg av ting, gode søkemuligheter, Etsy er flink til å skreddersy siden etter hva hver og en liker og det nippset og ting jeg har kjøpt har jeg vært veldig fornøyd med. - At noen er nok useriøse der inne, og at en kanskje ikke alltid vet heeeelt kvaliteten før en får noe i posten. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 3 minutter siden, skreppamedleppa said: Jeg elsker Etsy🤩 har bestilt mye derifra og jeg bruker nesten utelukkende Etsy for både "nips" og klær, fordi jeg kan synes det kan være vanskelig å kjøpe "min stil" her i Norge (vi har et alt for smalt marked) Men Etsy er jo en samleparaply på utrolig mange butikker, så "Etsy" sier jo veldig lite i seg selv. Du får kjøpt mye bra men også garantert mye dårlig vræl, det finnes gode forhandlere med god kundeservice som strekker seg laaaaaangt og er rå på kundeservice og dårlige dritt forhandlere og råtne epler... Det lønner seg å se litt på antall salg på hver individe selger, og kundeopplevelser.. Har bestilt skjørt, kjoler, T-skjorter, sko, strømpebukser, bluser, et bord, og mye til hjemmet og er fornøyd med alt. En gang bestilte jeg en veske med trykk, men fikk en alt for stor singlet istedenfor (med samme trykk) kontaktet forhandler og fikk uten noe problemer tilsendt vesken og et gavekort på 100 kr, så mitt inntrykk er ok av de forhandlerene jeg har handlet med på Etsy.. + at det er så mye forskjellig som en aldri får tak i her i Norge, godt utvalg av ting, gode søkemuligheter, Etsy er flink til å skreddersy siden etter hva hver og en liker og det nippset og ting jeg har kjøpt har jeg vært veldig fornøyd med. - At noen er nok useriøse der inne, og at en kanskje ikke alltid vet heeeelt kvaliteten før en får noe i posten. Hvordan er det med frakt og toll når man bestiller derfra? Blir til og avgifter dekket når man betaler for frakt sånn som i noen utenlandske nettbutikker eller blir det fakturert i ettertid? Kan man velge firma som leverer varene? Anonymkode: a975b...493 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Toll og avgifter* Anonymkode: a975b...493
skreppamedleppa Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan er det med frakt og toll når man bestiller derfra? Blir til og avgifter dekket når man betaler for frakt sånn som i noen utenlandske nettbutikker eller blir det fakturert i ettertid? Kan man velge firma som leverer varene? Anonymkode: a975b...493 Hentet fra Etsy siden : "Etsy will automatically include the tax in the buyer’s total. The buyer will pay the tax at checkout, and Etsy will remit it to the Norweigan Tax Authority."🙂 Det meste er så billig at man slipper toll, og tingene man bestiller kommer overraskende kjapt i posten. Varierer selvfølgelig litt – noe blir jo sendt fra USA, noe fra Kina. Eneste minus er at noen har ganske dyr shipping til Norge, men det ser man jo før man sjekker ut og betaler. En betaler innenfor hver forhandler som ved ebay eller epla f.eks. Ang leveranse må jeg være ærlig å si at jeg desverre ikke aner helt, men jeg har fått av DHL delivery..🙂 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 3 minutter siden, skreppamedleppa said: Hentet fra Etsy siden : "Etsy will automatically include the tax in the buyer’s total. The buyer will pay the tax at checkout, and Etsy will remit it to the Norweigan Tax Authority."🙂 Det meste er så billig at man slipper toll, og tingene man bestiller kommer overraskende kjapt i posten. Varierer selvfølgelig litt – noe blir jo sendt fra USA, noe fra Kina. Eneste minus er at noen har ganske dyr shipping til Norge, men det ser man jo før man sjekker ut og betaler. En betaler innenfor hver forhandler som ved ebay eller epla f.eks. Ang leveranse må jeg være ærlig å si at jeg desverre ikke aner helt, men jeg har fått av DHL delivery..🙂 Okei. Jeg nekter å kjøpe noe som blir fraktet med DHL. Helt horrible «avgifter» når de skal beregne toll. Takk for svar Anonymkode: a975b...493 1
Zooey Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Ja, handler mye der og er veldig fornøyd ER særlig glad i vintageklær og små bedrifter som håndlager ting.
skreppamedleppa Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei. Jeg nekter å kjøpe noe som blir fraktet med DHL. Helt horrible «avgifter» når de skal beregne toll. Takk for svar Anonymkode: a975b...493 Jeg ser poenget ditt, men for meg er det så pass skjeldent jeg kommer ut for noe jeg putter i "elsk❤️" kategorien jeg ser her i Norge men mer sånn "ja-ja, denne var jo... brukende" kategorien, mens hos Etsy er det en himmel av: "elsk..," men jeg ser hvor du kommer fra, en kan vist aldri få det helt som vi vil uansett 🤪 2
Gjest TheCatLady Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Jeg har bestilt en del fra Etsy også. Noe som er viktig å tenke på er at man må filtrere på selgere som sender til Norge siden noen ikke gjør det. Jeg har fått tilsendt det jeg har bestilt med posten. Kun en gang opplevde jeg å ikke få tilsendt varen jeg hadde bestilt, men pleier å være nøye på å lese reviews og sånt. Det er viktig å sjekke siden det er individuelle selgere man kjøper fra. Jeg har vært veldig fornøyd med det jeg har bestilt derfra. Artig å kunne finne ting man ikke får tak i her og kanskje støtte en liten bedrift eller kunstner
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 Har bestilt flere ting via Etsy! Du må se an butikkene. Det er ikke sånn at alle sender via DHL, f.eks., det er opp til enkeltbedriftene. Jeg har fått ting via Royal Mail også Posten. Sjekk vurderinger, er vel det viktigste tipset. Anonymkode: fd5c0...f0a
Gjest TheCatLady Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 Enda en ting er at det kan være veldig høy frakt hos enkelte butikker så det er viktig å sjekke og se an. Ofte er den fraktprisen verdt det hvis jeg virkelig vil ha noe, men ikke alltid.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Skrevet 11. juli 2021 Jeg lurer også på hvordan denne siden fungerer. Så ting jeg hadde lyst til å bestille, men ble usikker på toll, og om man kan være sikker på at selger er seriøs. Anonymkode: 581b4...2fa 1
Honey Dew Skrevet 11. juli 2021 #13 Skrevet 11. juli 2021 Etsy har ikke ansvar for kvaliteten på varene som blir solgt der. Varene blir solgt av privatpersoner. Etsy er det amerikanske svaret på Epla. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #14 Skrevet 11. juli 2021 Zooey skrev (21 minutter siden): Ja, handler mye der og er veldig fornøyd ER særlig glad i vintageklær og små bedrifter som håndlager ting. Kan man få sydd etter egne mål også? 🤩 Anonymkode: 581b4...2fa 1
skreppamedleppa Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 (endret) TheCatLady skrev (9 minutter siden): Enda en ting er at det kan være veldig høy frakt hos enkelte butikker så det er viktig å sjekke og se an. Ofte er den fraktprisen verdt det hvis jeg virkelig vil ha noe, men ikke alltid. Samme her, men jeg samler alltid mye av de likevel i forskjellige lister hos etsy profilen min for da er det enklere for etsy å gi meg tips vedrørende min smak, men det er som sagt noe som er litt sånn "ja ok, hadde jeg vunnet 3 mill så hadde jeg ikke brydd meg, but I do, so I don't" opplegg.. Men alt dette er igrunn veldig oversiktlig hos Etsy så en gjør ikke en bommert først og må betale prisen etterpå heldigvis. Og en kan og søke samme produktet og få mange ulike priser også på toll og frakt f.eks.. jeg gjorde det med en slags type ballong dyr pynte figur, og fikk opp en hel rekke priser og forhandlere, samme med en type sandaler jeg ønsket meg, da den første jeg så ikke sende til Norge men etter iherdig jakt på etsy er de nå i 2 forskjellige farger i sko garderoben av de.. Så det kan lønne seg å søke litt rundt om det er noe alla: elsk, denne må jeg ha typen ting.. Endret 11. juli 2021 av skreppamedleppa 2
Zooey Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan man få sydd etter egne mål også? 🤩 Anonymkode: 581b4...2fa Absolutt Det er det som er så fantastisk og du kan velge farger selv, eller få ting skreddersydd etter egne mål. 1
totti_1 Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #17 Skrevet 11. juli 2021 Tusen takk for svare dere: ) Særlig til "Skreppa". Jeg ser Etsy er veldig populært og "kredibelt" i USA, så jeg må nok bare kaste meg over og prøve etterhvert... : ) 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #18 Skrevet 11. juli 2021 Anbefaler å skrive i adressen: "VOEC number 2021137" Da sparer man mye tid og rot i tollen Anonymkode: 57daa...b65 2
totti_1 Skrevet 19. juli 2021 Forfatter #19 Skrevet 19. juli 2021 Honey Dew skrev (På 11.7.2021 den 18.17): Etsy har ikke ansvar for kvaliteten på varene som blir solgt der. Varene blir solgt av privatpersoner. Etsy er det amerikanske svaret på Epla. Etsy er en mye bedre side enn epla, selv om epla sikkert har noen fantastiske selgere. Litt irriterende at epla går tregt og mangler en del for den "komplette" shopping opplevelsen. Håper siden kan utvikles
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 Etsy er jo som Finn.no. Man kan gjøre kupp og kjøpe masse fint. Men noe ser bedre ut på bilde enn i virkeligheten 😅 Er jo masse hjemmelagde ting som selges.. Folk som syr klær, lager smykker, keramikk, grafiske bilder, folk som 3D-printer, snekrer, pusser opp og videreselger, bestiller fra eBay og videreselger, små lokale bedrifter som ikke har egen nettbutikk, mye man kan bestille med personlig trykk/initialer osv Har bestilt flere ganger og det har vært varer fra Canada, uk, polen osv Anonymkode: 0b7ad...1f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå