AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Hvor er det vakrest natur? Vurderer å flytte nordover til en litt mindre plass som ikke er altfor grisgrendt. Tar gjerne imot andre tips om fine steder langs Helgelandskysten Anonymkode: 60c0f...d7f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Leirfjord, litt utenfor Sandessjøen. Helt fantastisk natur. Mosjøen anbefales ikke, dårlig miljø og grusom natur. Anonymkode: 1351e...368 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leirfjord, litt utenfor Sandessjøen. Helt fantastisk natur. Mosjøen anbefales ikke, dårlig miljø og grusom natur. Anonymkode: 1351e...368 Enig!! Anonymkode: 0db69...f26 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AEH ligger i Sandnessjøen..... Anonymkode: 0de82...b04 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Leirfjord, litt utenfor Sandessjøen. Helt fantastisk natur. Mosjøen anbefales ikke, dårlig miljø og grusom natur. Anonymkode: 1351e...368 Helt enig! Naturen synes jeg stort sett ikke er stygg noen steder da. Anonymkode: 9e181...341
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Begge er helt OK. Mosjøen er jo litt større og mer urbant om man ønsker det, samt at man har noen butikker som kan være kjekke å ha som ikke er i Sandnessjøen. Anonymkode: 0e02e...b67
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Jeg har ingenting positivt å si om Mosjøen, i alle fall. For noen år siden overnattet vi ved Fru Haugans hotell, som også viste seg å være byens utested. Det var så åpenbar bruk av nark, masse slossing og drama. Han ene dørvakten der, en gammel mann som var mer opptatt av å prate med venner enn noe annet, var noe av det ekleste jeg har møtt. Da vi høflig spurte om det pleide være like mye bråk hele natten, så fikk jeg bare et obskjønt svar om jeg heller ville sove hos han. Da han oppdaget min mann så sa han "Han får ikke være med" og lo hånlig. Da vi nevnte dette ved utsjekk til resepsjonisten så strakk hun bare ut armene og sa noe på polsk (tror jeg) og deretter "hva vil du jeg skal gjøre? det er ikke mitt problem!" Samme rare kundebehandlingen i butikkene, den eneste plassen vi opplevde noe form for kundevennlighet var på apoteket. Om dette gjenspeiler hvordan folk i Mosjøen er eller forventer, så kan jeg ikke forstå at man vil bo der. Men fint, det var det. Anonymkode: d284d...846
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Jeg ville gått for Brønnøysund. Jeg er ikke fra området, men av Sandnessjøen, Mosjøen og Brønnøysund er det sistnevnte som er vakrest og har best atmosfære. Anonymkode: 19ad1...857 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Jeg ville gått for noe lengre nord på Helgeland, finere natur 🤩 Blir det for grisegrendt hadde jeg bevegd meg mot Salten og områdene rundt Bodø. Hverken Mosjøen eller Sandnessjøen er noe særlig, og ikke hvertfall ikke Leirfjord 😛 Naturmessig er Sandnessjøen og Leirfjord bedre enn Mosjøen, og områdene rundt Alstahaug bedre enn Leirfjord, men det blir bedre lenger nord. Men hva har du tenkt å jobbe med? Har du familie? Små barn? Det avgjør mye. Hvis du vil holde deg i området rundt Sandnessjøen ville jeg anbefalt Nesna. Anonymkode: 9cce8...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 Mo i Rana. Ja, det er et litt større sted, men du skal ikke mer en 20 min ut fra sentrum så er du på landet og mindre bygder en kan enkelt få i pose og sekk Selv om en bor sentrumsnært, så ligger skogkanten og fjell i ytterkant av alle boligfelt. Turruter opp i li og fjell fra ‘alle kanter’. Eldorado for friluftsliv, midt mellom kysten og høyfjell, grotter, lakseelv. En time i bil, gjennom vakkert fjellandskap, så er du i Sverige. En time andre veien er du ved kysten, Nesna, Trænafestivalen osv. Anonymkode: 15508...066 1
Tøvftta Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Flytt heller til Mo i Rana om du først skal dit i nærheten. Forholdsvis grei by, du har natur nok rundt deg, greit å finne nytt bekjentskap, blir forhåpentligvis snart storflyplass der og. ( hilsen ei som har bodd i Mosjøen i 13 år som aldri vil tilbake dit! ) 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 Hva slags natur ser du for deg forresten? Mosjøen ligger mellom bratte fjell og er noe innestengt, i forhold til Sandnessjøen og steder som Nesna, Dønna og Brønnøysund som ligger mer mot havet. Vil du bo langs kysten er Mosjøen skivebom, ligger i innlandet. Anonymkode: 15508...066
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Har ikke tenkt å reklamere for de fineste stedene eller de beste stedene. For jeg ønsker ikke mer folk opp hit og vil ha det litt som det er. Anonymkode: 6dc4b...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 Jeg stortrives i Mosjøen, jeg. Kyst er det jo ikke, men jeg elsker Øyfjellet, og vi har også fine turområder i nærheten både i form av "søndagsturer" (Mosåsen, Marsøra, Hjartåsen, Øyfjellet, Reinfjellet) og nærhet til flere "seriøse" fjellturer (Lukttinden, Brurskanken og sikkert en haug flere jeg som fjellamatør ikke kommet på). Miljøet har jeg aldri opplevd som dårlig fordi jeg henger med bra folk, men skjønner jo at det også her fins trasige mennesker som kan ødelegge mye - men det er altså ikke sånn at disse gjennomsyrer alles liv. Jeg har elsket å vokse opp her, og synes avstandene er helt ypperlige. Studerte i en større by og trivdes godt men merket hvor godt det var for meg å komme tilbake til kortere avstander, minimalt med bilkø og ikke minst rimeligere bolig. Blant det negative driftes ikke kommunen supert, så det er en del styr rundt hvor pengene skal spares inn, men det gjelder dessverre flere små kommuner i nord. Det er også litt lite byliv på ettermiddager, men det er en del kulturarrangementer og mange fine ildsjeler som gjør sitt for utvikling av byen. Sandnessjøen er veldig trivelig utenfor sentrum, og har jo mer kyst (og mer vind) og nærhet til fjellene på kysten, men det er heller ikke noe problem å for eksempel gå de Syv Søstre dersom man bor i Mosjøen liksom. Uansett hvor du ender er du hjertelig velkommen til Helgeland, jeg håper du vil trives Anonymkode: 65c10...ef3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Blant det negative driftes ikke kommunen supert, så det er en del styr rundt hvor pengene skal spares inn, men det gjelder dessverre flere små kommuner i nord. Det er også litt lite byliv på ettermiddager, men det er en del kulturarrangementer og mange fine ildsjeler som gjør sitt for utvikling av byen. Anonymkode: 65c10...ef3 Er vel straks ikke en eneste kommune som går knalle godt for tiden. Muligens noen sørpå og noen på vestlandet, men ellers ganske dårlig. Anonymkode: 6dc4b...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 Av de to, helt klart Sandnessjøen, men jeg ville sett på Mo i Rana eller Bodø i stedet. Anonymkode: 817b1...b5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå