AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Kjæresten min har en liten sønn og han er venn med en gutt i nabohuset. Foreldrene har jo derfor blitt venner, men det er moren til denne nabogutten kjæresten som oftest har kontakt med, både når det gjelder barna men også på privaten. Jeg har møtt denne moren et par ganger og hun er pen, sjarmerende og ser kul og trendy ut. Jeg merker at kjæresten min er fascinert av henne når han snakker om henne, og den siste uken har han vært å besøkt henne et par ganger, og invitert seg selv på besøk. I helgen skulle han bort til denne moren på besøk siden hennes mann og barn var på hytten, og kjæresten min spurte da om jeg ville bli med bort siden jeg har vært hos han i helgen. Stemningen var hyggelig mellom oss tre, men kjæresten min spurte henne ut om hennes liv som han syntes er spennende. Han kommenterte høyt hvor spennende liv hun har levd, og hvor flink og kreativ hun er. Siden han har kjent henne et par år har han snakket med henne om hennes liv, så jeg skjønner ikke hvorfor han skulle sitte å repetere høyt om livet hennes til meg så hun hørte på. Da jeg møtte kjæresten min for flere år siden syntes han også at jeg var fascinerende, siden jeg hadde levd et liv og gjort mange ting som han ikke hadde gjort, men nå er den store forelskelsen over og vi begge har vel mistet livsgnisten og fått flere hverdager enn spennende dager inn i vårt særboer forhold. Jeg vet jo at dette er sånn som skjer, men jeg synes det er litt pinlig at han så åpenlyst viser sin fascinasjon for denne moren, og hun må jo også merke det. Hadde de begge to vært single tror jeg nok muligens de hadde blitt et par, men jeg synes hun virker fornøyd og ganske etablert med sin mann og barn, så det er nok ingen fare for at de er utro bak min rygg. Da vi gikk hjemover i natt tenkte jeg at jeg skulle spørre han om han var betatt av henne, men i frykt for å få dårlig stemning så holdt jeg munn. Noen innspill på hvordan jeg skal forholde meg til dette? Anonymkode: e1af5...12c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Egentlig vet du jo at han er betatt, hva hjelper det med en bekreftelse på det? Hva ønsker du ut av en slik bekreftelse? Hva med å ta opp temaet -dere- i stedet for å blande inn henne som problemet? Anonymkode: c6fa5...9af 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Egentlig vet du jo at han er betatt, hva hjelper det med en bekreftelse på det? Hva ønsker du ut av en slik bekreftelse? Hva med å ta opp temaet -dere- i stedet for å blande inn henne som problemet? Anonymkode: c6fa5...9af Det var jo det jeg hadde tenkt å gjøre i natt, men jeg tror han hadde benektet det for å være grei mot meg. Jeg bare lurer mer på hva jeg må gjøre for å bli mer spennende for han igjen? Ts Anonymkode: e1af5...12c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var jo det jeg hadde tenkt å gjøre i natt, men jeg tror han hadde benektet det for å være grei mot meg. Du skrev over at du hadde tenkt å spørre han om han er betatt av henne. Det er noe helt annet enn det AB foreslår, om å fokusere på dere. Slik jeg ser det bør man ALDRI spørre kjæresten om de er interessert i en annen eller betatt av en annen. Man ser jo at de er det. Man bør tro på det man ser. Det du kan gjøre er å si at han fremstår som betatt av naboen og at hvis dere skal få det til, så må den betattheten roes ned. Si at det er upassende å skryte så mye av en kvinne man ikke er sammen med. Hun vil da reagere på én av to måter; Hun vil enten bli betatt av han, og så vil forholdet hennes lide av det. Eller så vil hun bli beklemt av at han skryter av henne, og ta avstand til han, som igjen kan gå ut over sønnene. Han vil også ødelegge for seg selv ved å skryte av en annen kvinne; Han vil enten opphøye henne slik at han selv blir forelsket og deres forhold vil lide. Eller så vil du miste respekten for han og deretter lysten på han, og deres forhold vil lide. Hvis en mann vil få det til med en kvinne så må han oppføre seg. Hvis han ikke er villig til det, kan han like gjerne si bye-bye til et seriøst forhold, først som sist. Det samme gjelder for kvinner. Hvis de vil ha et seriøst forhold til en mann, så kan de ikke løpe etter han og spørre om han er interessert i andre. De må våge å tro på det de ser, og slå ned på alt som går i feil retning. Anonymkode: 49bd5...039 4
Tough cookie Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du skrev over at du hadde tenkt å spørre han om han er betatt av henne. Det er noe helt annet enn det AB foreslår, om å fokusere på dere. Slik jeg ser det bør man ALDRI spørre kjæresten om de er interessert i en annen eller betatt av en annen. Man ser jo at de er det. Man bør tro på det man ser. Det du kan gjøre er å si at han fremstår som betatt av naboen og at hvis dere skal få det til, så må den betattheten roes ned. Si at det er upassende å skryte så mye av en kvinne man ikke er sammen med. Hun vil da reagere på én av to måter; Hun vil enten bli betatt av han, og så vil forholdet hennes lide av det. Eller så vil hun bli beklemt av at han skryter av henne, og ta avstand til han, som igjen kan gå ut over sønnene. Han vil også ødelegge for seg selv ved å skryte av en annen kvinne; Han vil enten opphøye henne slik at han selv blir forelsket og deres forhold vil lide. Eller så vil du miste respekten for han og deretter lysten på han, og deres forhold vil lide. Hvis en mann vil få det til med en kvinne så må han oppføre seg. Hvis han ikke er villig til det, kan han like gjerne si bye-bye til et seriøst forhold, først som sist. Det samme gjelder for kvinner. Hvis de vil ha et seriøst forhold til en mann, så kan de ikke løpe etter han og spørre om han er interessert i andre. De må våge å tro på det de ser, og slå ned på alt som går i feil retning. Anonymkode: 49bd5...039 Kloke ord👌 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Jeg kan ikke se at han er betatt av henne. Jeg hadde selv naboer med barn som jeg hadde kontakt med da barna mine var små. Nærmeste nabo . nabodamen kunne invitere min mann inn på besøk støtt og stadig. Jeg følte ingen trussel i det. Jeg kunne vandre fra lekeplass til lekeplass med ungene og nabomannen. Det som du må finne ut av er om han faktisk er betatt. Spør han om hva han synes om henne. Jeg ville spurt han direkte om det. Så får du et svar på det. Anonymkode: 88aa7...823 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå