AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 når man tar en grei sum, burde man ikke da ha vaksinert/tatt en helsesjekk av kattungen? I det minste ha gitt ormekur? Virker som at mange tar betalt pga. griskhet, og ikke dyrevelferd og for at katten skal ha verdi. Det virker useriøst. Ville du kjøpt katt fra en som kun tar betalt, men ikke har vaksiner, chippet eller en gang gitt ormekur til katten? Anonymkode: db541...6a9 13
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Det avhenger helt av hva du legger i en "grei sum", og hvilken rase det er snakk om. Anonymkode: 7ea41...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Hvorfor kjøper du får en uprofesjonell privatperson istedenfor å betale litt mer og kjøpe fra en godkjente opptredere? Anonymkode: 427bf...094
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det avhenger helt av hva du legger i en "grei sum", og hvilken rase det er snakk om. Anonymkode: 7ea41...e7d Er jo ikke en rasekatt om den ikke har en stamtavle. Anonymkode: 427bf...094 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Ville ikke tatt imot en katt uten disse tingene om jeg fikk den gratis heller. Kanskje uten chip da, men ikke uten helseoppfølging. Vil at dyrene mine skal komme fra kjærlige steder hvor de har fått beste mulige start på livet. Å gi de helsesjekk, vaksiner og nødvendige ormekurer er tegn på at man bryr seg om dyrene. Tar heller ikke imot fra noen som ikke viser interesse for hvem jeg er og hva jeg har å by på. Når det er sagt, er fint at katter ikke kastes etter folk. Mange katter som har hatt vonde liv fordi de har vært enkle å få tak i. Anonymkode: 9014b...873 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Det er med katter som med alt annet: De er verdt det noen er villig til å betale for dem. Anonymkode: 9107d...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo ikke en rasekatt om den ikke har en stamtavle. Anonymkode: 427bf...094 Det er klart det fortsatt kan være en rasekatt. Anonymkode: 7ea41...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 Velg dyrebeskyttelsen. Da er vaksinering og kastrering inkludert. Lokalt koster det ca 2000 for en kattunge. Synes det er en super ordning. Man vet at den som henter katten har gode hensikter, og det er veldig lav terskel for å kastrere da det allerede er betalt for. Anonymkode: dcbb2...fcc 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Det virker hyklersk. Nei, jeg ville ikke kjøpt katt fra en som ikke engang tar seg bryet med å gi ormekur, men likevel skal ha helgenglorie fordi vedkommende krever «en symbolsk sum» Anonymkode: 812dd...3cb 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er klart det fortsatt kan være en rasekatt. Anonymkode: 7ea41...e7d Nei. En rasekatt har en stamtavle. Ellers er den ikke en rasekatt da er det en blandingskatt som kan være en blanding av forskjellige raser, men fortsatt se ut som en spesifikk rase. Du kan ikke stille ut en katt uten stamtavle, fordi den ikke er en rasekatt Anonymkode: 427bf...094 11
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Velg dyrebeskyttelsen. Da er vaksinering og kastrering inkludert. Lokalt koster det ca 2000 for en kattunge. Synes det er en super ordning. Man vet at den som henter katten har gode hensikter, og det er veldig lav terskel for å kastrere da det allerede er betalt for. Anonymkode: dcbb2...fcc Signerer på denne. Bedre å redde en katt enn å støtte useriøse og uprofesjonelle aktører. Anonymkode: 427bf...094 12
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Skrevet 11. juli 2021 Hvis en person tar mer enn en symbolsk sum på feks 5-700 kr så forventer jeg at katten har fått ormekur og vaksine som et minimum. Hadde jeg vært selger hadde jeg tatt 2000, men da skulle kattungen vært vaksinert, fått ormekur og blitt chippet før den fikk ny eier. Anonymkode: e21db...7ad 8
Arx Skrevet 11. juli 2021 #13 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er klart det fortsatt kan være en rasekatt. Anonymkode: 7ea41...e7d Så lenge den ikke har stamtavle regnes det som blanding. 9
Troyamin Skrevet 11. juli 2021 #14 Skrevet 11. juli 2021 Eneste grunnen til at jeg ville tatt imot og evnt betalt for en katt fra en privatperson, var dersom jeg visste at moren skulle kastreres etterpå. Og at det var et "uhellskull". 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor kjøper du får en uprofesjonell privatperson istedenfor å betale litt mer og kjøpe fra en godkjente opptredere? Anonymkode: 427bf...094 Ikke alle er intressert i å betale 3000 kr for en vanlig katt,når du få en katt på finn.no til 500 kr. Anonymkode: 8a187...940
indigob Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 Arx skrev (9 minutter siden): Så lenge den ikke har stamtavle regnes det som blanding. jeg har en rasekatt uten stamtavle. Begge foreldrene har stamtavle, men ikke denne. er da en rasekatt uansett.. 2
Gjest Robin666 Skrevet 11. juli 2021 #17 Skrevet 11. juli 2021 Kan du ikke heller forklarer hvorfor du ELSKER at de tar betalt?
twitter Skrevet 11. juli 2021 #18 Skrevet 11. juli 2021 Min kjære samboer ville helst ha rasekatt, og var villig til å betale for det. Jeg satte meg momentant på bakbena! Jeg tar heller en katt fra et kull som ikke var planlagt. Da snakker jeg om blandingskatter. Jeg synes det er ren dyremishandling og kjøpe rene rasekatter som attpåtil er beregnet til å være innekatt. Og i tillegg ønsker mennesker å ta dem med på utstillinger? Kattene blir stresset, og det går imot alle demmes instinkter! Våres katter er sterilisert, chippet, ormekurer og årlig veterinær besøk(drar også umiddelbart om noe skjer med dem til veterinær). Dog viser det seg at veldig mange kjøper rasekatter og velger å ha dem som innekatter. Finnes ikke et argument i verden for å holde en katt inne. SKAM DERE! 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #19 Skrevet 11. juli 2021 twitter skrev (2 minutter siden): Min kjære samboer ville helst ha rasekatt, og var villig til å betale for det. Jeg satte meg momentant på bakbena! Jeg tar heller en katt fra et kull som ikke var planlagt. Da snakker jeg om blandingskatter. Jeg synes det er ren dyremishandling og kjøpe rene rasekatter som attpåtil er beregnet til å være innekatt. Og i tillegg ønsker mennesker å ta dem med på utstillinger? Kattene blir stresset, og det går imot alle demmes instinkter! Våres katter er sterilisert, chippet, ormekurer og årlig veterinær besøk(drar også umiddelbart om noe skjer med dem til veterinær). Dog viser det seg at veldig mange kjøper rasekatter og velger å ha dem som innekatter. Finnes ikke et argument i verden for å holde en katt inne. SKAM DERE! Det er da ikke alle rasekatter som er innekatter! Våre går ute. Eneste grunnen til at vi har rasekatter er pga allergi Anonymkode: df4d7...f23 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #20 Skrevet 11. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er da ikke alle rasekatter som er innekatter! Våre går ute. Eneste grunnen til at vi har rasekatter er pga allergi Anonymkode: df4d7...f23 Mine rasekatter er heller ikke innekatter. Og det er ikke dyreplageri om de hadde vært innekatter. Dyreplageri er det om katten ikke får tilfredstilt sine behov, og ikke blir aktivisert etc. Og om de får fri tilgang til å drepe fugler. Anonymkode: 24e9b...420 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå