Gå til innhold

Tror ikke jeg klarer bachelor. Alternativer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt bachelor til høsten. Men tror det blir litt mye for meg. Er det mulig å bare ta 2-3 fag det første året på bacheloren og fortsette til 2 året? Tenker da å evt ta de fagene jeg mangler  som enkelt emner senere? Jeg har ingen aning på hvordan dette fungerer. Er det mulig å bare søke på enkeltemner og etterhvert bygge seg opp en bachelor? Er det mulig å søke på bare enkeltemner på ntnu? 

Anonymkode: 0beb8...0b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle må ikke ta en bachelor for å ha et verdig liv !

Anonymkode: c907c...a09

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har søkt bachelor til høsten. Men tror det blir litt mye for meg. Er det mulig å bare ta 2-3 fag det første året på bacheloren og fortsette til 2 året? Tenker da å evt ta de fagene jeg mangler  som enkelt emner senere? Jeg har ingen aning på hvordan dette fungerer. Er det mulig å bare søke på enkeltemner og etterhvert bygge seg opp en bachelor? Er det mulig å søke på bare enkeltemner på ntnu? 

Det er ikke sikkert det er mulig. Du må kontakte skolen din, instituttleder å høre der

Anonymkode: a56c1...c11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mulig å ta en executive bachelor om du har arbeidserfaring. 

Mange gode jobber uten bachelor 😊

Anonymkode: e520f...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Lurer du på om du kan brune lengre tid? Høs med studiested og studie ansvarlig. Jeg brukte 4 år på min fordi jeg var alene mor med to små barn. Strudieansvarlig hjalp meg til hvordan jeg kunne legge opp fag osv slik at kabalen ble lagt opp. (Dette var på nmbu, var ferdig i 2018 akkurat nå er jeg ferdig med master den tok jeg på normal til)

Anonymkode: 20d44...694

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er mulig å ta en executive bachelor om du har arbeidserfaring. 

Mange gode jobber uten bachelor 😊

åssen jobb?

Anonymkode: 15c74...763

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan bli vaskedame eller barnehagetante?

Anonymkode: 3110d...d3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en tidsramme på å fullføre en bachelorgrad mener jeg.....5 år eller noe sånt? Det er jo mulig at du klarer mer enn du tror?

Anonymkode: 09a0a...c49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

åssen jobb?

Hvilke jobber du kan få uten bachelorgrad? Dette står det om i avisene til stadighet, dessuten er det fult mulig å google seg frem til jobber som krever fagbrev f eks. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7968CDE3-0F78-420D-AD03-B4D7458B0045.png

Anonymkode: 8fd55...1cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du tar kontakt med skolen, og ber om pensumliste til første året. Så leser du selv det året her, starter neste år, da klarer du alle fag første året, så på andre året kan du utsette 2 emner, og samme siste året. Så tar du de emnene året etter. 

Anonymkode: d79f7...429

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet NTNU direkte og spurt. Jeg tok enkeltemner ved UiO og du kan kun velge blant fag hvor de har ledige plasser, så det er nok tryggest å søke seg inn på bachelor for å få de fagene du ønsker deg.

Anonymkode: bd5d8...d5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle må ikke ta en bachelor for å ha et verdig liv !

Anonymkode: c907c...a09

Arbeidsmarkedet sier annet

Anonymkode: 1a0a0...05d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Arbeidsmarkedet sier annet

Det er behov for alle arbeidsgrupper i samfunnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva om du tar kontakt med skolen, og ber om pensumliste til første året. Så leser du selv det året her, starter neste år, da klarer du alle fag første året, så på andre året kan du utsette 2 emner, og samme siste året. Så tar du de emnene året etter. 

Set blir jo problemer hvis de bytter pensumliste til neste år. Hadde ikke satset en krone på at det er samme om et år. Jeg sitter igjen med masse bøker som jeg er tatt av pensum. 

Anonymkode: 7f5d0...1fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bare ta hvilket som helst emner nå lenger og få bachelor. Før var det slikt. 

Nå man følge planen til den bacheloren man ønsker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke jobber du kan få uten bachelorgrad? Dette står det om i avisene til stadighet, dessuten er det fult mulig å google seg frem til jobber som krever fagbrev f eks. 

aviser??? serr? det er jo du som først nevnte det, så ikke klag på hvorfor jeg spør!!

AnonymBruker
Skrevet

NTNU er supre på det der. Snakk med studieveileder så fikser de det meste. Da jeg tok bachelor var det flere som gikk over til deltid underveis :)

du kan også melde deg opp til de emnene du skal ha til jul, så trekke deg fra en eller flere før fristen går ut og ta året etter, eller levere blankt om du vil konte over nyttår (fordele eksamener litt mer utover) om det blir for mye.

Anonymkode: 0b3b4...e15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

7968CDE3-0F78-420D-AD03-B4D7458B0045.png

Dette er en sannhet med modifikasjoner, for tallene blant folk som er 40 år er helt annerledes, og det er TS sin virkelighet. Det er ikke slik at man MÅ ha en universitetsgrad for å få jobb. Men uten å ha NOE utdanning (fagbrev eller universitetsgrad) blir det stadig vanskeligere å få jobb i dag - der det ikke var noe problem for (20), 30 eller 40 år siden.

Anonymkode: 426c3...3ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Set blir jo problemer hvis de bytter pensumliste til neste år. Hadde ikke satset en krone på at det er samme om et år. Jeg sitter igjen med masse bøker som jeg er tatt av pensum. 

Anonymkode: 7f5d0...1fa

Det vil jo ikke endre seg mye på 1 år. Og du har jo uansett lest og lært det du skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...