AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Jeg gjorde tydeligvis kardinaltabben da jeg ble sammen med en i vennegjengen. Vi hadde kjent hverandre en stund da han bestemte seg for at han ville mer og begynte å flørte og tilbringe mye tid med meg. Han var veldig varm og kjærlig å det å være sammen med ham føltes som en liten himmel. Han var bare en kjernekar og vi alle tilbragte mye tid som venner. Så endet ting seg gradvis, mellom meg og han ble han surere og surere, han så bare feil ved meg og ingenting jeg gjorde eller sa var bra nok. Sa jeg noe feil fikk jeg umiddelbart kjeft for å kritisere ham enda jeg ikke hadde sagt noe direkte om ham. Gjorde jeg noe så var det dumt/feil/latterlig eller han kunne gjort det bedre. Dette var selvsagt bare bak lukkede dører, foran andre var han tilbake til den godslige sjenerte karen som hadde litt dårlig selvtillit, men ydmyk. Jeg blir kvalm når jeg tenker på det, han behandlet meg skikkelig dårlig, kalte meg feit og dum, og blant andre så var han bare et lam. Til slutt provoserte han frem en krangel ved å presse på meg til jeg reagerte rolig ved å si "jeg akspeterer ikke å bli snakket til slik, jeg føler meg tråkket på" og han eksploderte og skrek at jeg vare fant feil i ham og han kunne ikke leve i et sånt forhold og at jeg hadde for høye forventninger til en kjæreste. Trist for ham, for jeg hadde dårlig selvtillit og selvfølelse når jeg traff ham og hadde ingen forventninger så ikke en gang det innfridde han. Det tok slutt den kvelden og etter det har han sagt stygge ting som at jeg var krevende og vanskelig, at han prøvde sitt aller beste og strakk ikke til. Han har suksessfullt fått alles sympati som vanlig, det er det han lever på, at folk synes synd i ham, så slipper han å bli stilt til ansvar eller krav til. Nå unngår de fleste vennene våre meg, og når jeg prøvde å si at ikke alt er som det ser ut til, for jeg fortalte ingen hva som foregikk, så sa folk bare at i forhold går det opp og ned og at jeg burde ikke hengt meg opp i alt. Jeg er så ensom, ser de koser seg sammen og har det fint. Jeg orker ikke å være i samme rom med en så falsk person som det han er. Han har ikke snakket til meg eller tatt kontakt siden vi "slo opp" tvert om unngår meg og blokkert meg alle veier. Det er bare litt tungt i helger og når alle møtes for å henge. Anonymkode: 719aa...59c
tangent Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Så kjipt, HI! Det høres veldig trist og vanskelig ut. Men jeg må innrømme at det ikke høres ut som disse vennene er så gode venner. Jeg har selv vært sammen med en i vennegjengen i tjueåra, og da det ble slutt var det litt rart når vi traff på hverandre en stund men vennene våre fortsatte å være venner med oss begge. Er det ingen enkeltpersoner i denne gjengen du kan søke litt støtte hos? 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Så trist 🤗 Men samtidig.. Dette er jo ikke gode venner hvis de kun vil høre på hans sannhet. Folk må lære seg at i en konflikt så er det ikke alltid sånn at den parten som griner mest og snakker mest om det som er offeret. Ofte er det den andre part som av respekt for nettopp motsatt part - ikke snakker om det til andre, som er offeret. Dette vet jeg fordi jeg har vært der selv. Anonymkode: bf174...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Kan du prøve å være sammen med vennegjengen likevel? Eller er det sånn at du ikke blir invitert med på noe lenger? Noen ganger nytter det dessverre ikke å fortelle felles venner hvordan en person er bak lukkede dører. De forstår det ikke og vil ikke involveres i konflikten, så sånn sett er det kanskje lurere å bare la være å snakke om ham med dem. Jeg har vært der selv. Er det en i vennegjengen du føler deg nærmest? Som du kunne tatt kontakt med? Så kunne du sagt at du savner dem og at du gjerne vil være med på ting igjen, og at du ikke har tenkt å lage noe styr utav det om eksen din også er der. Det kan kjennes veldig vanskelig ut at de ikke vet hvordan han har behandlet deg, men hvis du klarer å få innpass igjen, vil han kanskje trekke seg litt unna når du er der ..? Anonymkode: f7b91...e79
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Takk ❤ Jeg har ikke sagt noe om ham til andre, de andre var de som tok det opp rundt meg som for å si at "han er såret og du kan kanskje si unnskyld" og når jeg ikke svarte på det som de ville så ble det en kløft. Han har klaget og fortalt sin versjon til alle mens jeg ikke har sagt noe om det som skjedde. Jeg synes det er leit å bli tatt avstand fra til jeg liksom har sagt Unnskyld eller noe.. Anonymkode: 719aa...59c
Crobern Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Så lenge du ikke har noe å si unnskyld for, ikke gjør det. Råder deg til å ikke si noe om han til de andre. Det vil du vinne på i det lange løp. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 Crobern skrev (2 minutter siden): Så lenge du ikke har noe å si unnskyld for, ikke gjør det. Råder deg til å ikke si noe om han til de andre. Det vil du vinne på i det lange løp. Er det noe jeg har gjort for mye av så det å si unnskyld til den idioten der. Takk. Anonymkode: 719aa...59c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Kan du fortelle dem at du synes det er vanskelig å si unnskyld til ham, siden han kalte deg feit og dum? Alle oppegående mennesker skjønner at det er skikkelig abusive å snakke sånn. Anonymkode: f7b91...e79
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Takk ❤ Jeg har ikke sagt noe om ham til andre, de andre var de som tok det opp rundt meg som for å si at "han er såret og du kan kanskje si unnskyld" og når jeg ikke svarte på det som de ville så ble det en kløft. Han har klaget og fortalt sin versjon til alle mens jeg ikke har sagt noe om det som skjedde. Jeg synes det er leit å bli tatt avstand fra til jeg liksom har sagt Unnskyld eller noe.. Anonymkode: 719aa...59c Dumt å ikke si noe, da er det lett å tro en side. Anonymkode: 2815c...c87 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 Usj. Så glad jeg ikke hører til en vennegjeng lenger, skal aldri inn i det mer. Ender ofte med drama... Aldri finn deg kjæreste blant venner/kollegaer etc....heller noen "nye" utenfor. Mye lettere når ting tar slutt, for nesten alle forhold tar slutt. Anonymkode: c5a45...93e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Skrevet 11. juli 2021 Du har dessverre blitt utsatt for en manipulerende type. Enkelte folk får energi og en god følelse av å trykke andre ned og støte folk ut. Jeg tror nok dessverre din eks er en sånn person. Han så nok muligens på deg som et lett bytte. Nå får han nok boostet egoet sitt når han får sympati og trøst fra gjengen samt at han har greid å ødelegge for deg. Jeg ville gått videre og sett etter nye venner. Om noen av de tar kontakt og vil snakke om han så hadde jeg sagt rett ut at han ikke var den samme bak lukkede dører som han fremstår som blant folk. Verken mer eller mindre. Du er i alle fall en erfaring rikere TS Anonymkode: d1fdd...cbb
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #13 Skrevet 11. juli 2021 Takk for støtten deres, ja her er vinn vinn for ham, nå kan han leve på oppmerksomheten lenge fra dette her. Jeg har ikke sagt noe til andre fordi det er ingenting positivt å si og jeg ville ikke utbasuner det jævlige. Det er vanskelig, men jeg håper jeg vinner i det lange løp mens han tar den jævla feige veien ut. Det verste er at vi er alle i 40 årene. Anonymkode: 719aa...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå