AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Har ei venninne som er i arbeidspraksis for å finne ut hvor mange prosent hun kan jobbe. Skal søke uføre på resten. Men når hun sier at hun klarer kun å jobbe 50% pga at hun skal jo klare å ha ett sosial liv også. Jobber jeg 100% blir jeg utslitt og får smerter og klarer ikke å ha ett sosialt liv sier hun. Er det ikke rart å si det? Hun har ikke barn, så hun har mange timer i døgnet å hvile seg på. Jeg har også en kronisk sykdom. Jobbe 100% og tar meg av barna. Resten av tiden hviler jeg. Det sosiale er lik null. Anonymkode: ce272...54b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke rart å si det? Hun har ikke barn, så hun har mange timer i døgnet å hvile seg på. Det er rarere å ha den innstillingen enn å faktisk si det. Kan man jobbe ,så jobber man. Det sosiale får komme i annen rekke. Anonymkode: 78319...81d
Laraa Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Folk er forskjellige. Noen takler mer enn andre. Det finnes ingen fasit på hvor belastbar man er
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er rarere å ha den innstillingen enn å faktisk si det. Kan man jobbe ,så jobber man. Det sosiale får komme i annen rekke. Anonymkode: 78319...81d Enig. Og hun blir litt irritert når jeg ikke orker å være sosial. Hun spurte i går om jeg ville bli med ut å drikke litt. Jeg sa nei, har jobbet Mandag til Fredag og trenger en dag hjemme. Hun hadde hatt fri siden Onsdag, så hun var klar for en bytur Anonymkode: ce272...54b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Og hun blir litt irritert når jeg ikke orker å være sosial. Hun spurte i går om jeg ville bli med ut å drikke litt. Jeg sa nei, har jobbet Mandag til Fredag og trenger en dag hjemme. Hun hadde hatt fri siden Onsdag, så hun var klar for en bytur Anonymkode: ce272...54b Haha kjenner meg igjen i denne situasjonen. Er selv syk, men jobber deltid. De som har minst forståelse for min situasjon er uføre veninner, ikke de som jobber🤷♀️🤷♀️🤷♀️what to do🧐 Anonymkode: b42fc...577
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Å ha et sosialt liv og tid til andre ting enn jobben kan faktisk være helsebringende. Å stresse og aldri ha noe annet enn jobben i livet sitt er oppskriften på å bli utbrent. Jeg har prøvd det og tatt konsekvensen av det, nå jobber jeg 70 % men skulle gjerne kommet ned i 50. Anonymkode: 6955f...1f0 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Haha kjenner meg igjen i denne situasjonen. Er selv syk, men jobber deltid. De som har minst forståelse for min situasjon er uføre veninner, ikke de som jobber🤷♀️🤷♀️🤷♀️what to do🧐 Anonymkode: b42fc...577 En dag fikk jeg nok. Hun inviterte meg hjem til henne på mat og vin på en Fredag. Jeg sa at jeg kom men at jeg er som regel utslitt på Fredager. Kom dit kl 16, spiste og drakk en del. Litt utpå kvelden sa jeg at jeg tok en pause med drikking. Da sa hun : du drakk mye mere før og det var mere fart i deg. Jeg ble satt ut og sa ikke noe. Kl 24 sa jeg at jeg skulle dra hjem. Hæ?, allerede sa hun. Da fikk jeg nok og sa: ja, jeg er faktisk trøtt og sliten. Står opp kl 5 hele uken. . Hun jobbet ikke da, men kunne fortelle meg at hun også hadde gjort mye den uka. Hun hadde faktisk handlet, vasket klær og hatt ett møte med nav. Etter det har jeg funnet en unnskyldning når hun vil ha sånne kvelder Anonymkode: ce272...54b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En dag fikk jeg nok. Hun inviterte meg hjem til henne på mat og vin på en Fredag. Jeg sa at jeg kom men at jeg er som regel utslitt på Fredager. Kom dit kl 16, spiste og drakk en del. Litt utpå kvelden sa jeg at jeg tok en pause med drikking. Da sa hun : du drakk mye mere før og det var mere fart i deg. Jeg ble satt ut og sa ikke noe. Kl 24 sa jeg at jeg skulle dra hjem. Hæ?, allerede sa hun. Da fikk jeg nok og sa: ja, jeg er faktisk trøtt og sliten. Står opp kl 5 hele uken. . Hun jobbet ikke da, men kunne fortelle meg at hun også hadde gjort mye den uka. Hun hadde faktisk handlet, vasket klær og hatt ett møte med nav. Etter det har jeg funnet en unnskyldning når hun vil ha sånne kvelder Anonymkode: ce272...54b Herregud…hun må jo være tilbakestående? hadde aldri orket slikt rotterace🙄 Anonymkode: b42fc...577 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Jeg jobber deltid, for å kunne ha fritid. Klarer man det økonomisk er jo det smart. Anonymkode: f7818...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå