AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Er det slik i alle hjem at kvinnen må finne dag det passer, be inn gjester, kjøpe inn og lage til når det er bursdager til barna? Nå har jeg gjort dette i alle de årene vi har vært sammen. Vi har mine, dine og felles barn. Nå har den ene av hans barn hatt bursdag og jeg har bedt han flere ganger om å be inn. Men det skjer jo ingen ting!! Skal jeg nok en gang ta på meg å ordne alt? Anonymkode: d0d4d...00d 1
MapleSirup Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 (endret) Hva med å spørre den det gjelder? Evt la han selv ta ansvar for sine mangler? Ikke lag kvinnesak ut av dine personlig problemer. Endret 11. juli 2021 av MapleSirup 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Hva med å spørre den det gjelder? Evt la han selv ta ansvar for sine mangler? Ja det var det jeg kanskje tenkte denne gangen, å bare la det skure og gå. Er redd det ender opp med at barnet ikke får bursdagsfeiring. Og da føler jeg meg i tillegg slem og får dårlig samvittighet. Anonymkode: d0d4d...00d 1
MapleSirup Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det var det jeg kanskje tenkte denne gangen, å bare la det skure og gå. Er redd det ender opp med at barnet ikke får bursdagsfeiring. Og da føler jeg meg i tillegg slem og får dårlig samvittighet. Anonymkode: d0d4d...00d Jaja. Da har du en slapp mann. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja det var det jeg kanskje tenkte denne gangen, å bare la det skure og gå. Er redd det ender opp med at barnet ikke får bursdagsfeiring. Og da føler jeg meg i tillegg slem og får dårlig samvittighet. Anonymkode: d0d4d...00d Hvis hans unnfallenhet aldri får konsekvenser så fortsetter han å snike unna. Spør om bursdagen 4 dager før, og dagen før. Si klart at du mener dette er hans ansvar Anonymkode: 16b7b...388 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er det slik i alle hjem at kvinnen må finne dag det passer, be inn gjester, kjøpe inn og lage til når det er bursdager til barna? Anonymkode: d0d4d...00d Det er sånn her i alle fall. Eller jeg vet ikke om jeg "må", jeg har aldri prøvd å ikke gjøre det, fordi jeg synes sånt er kjempegøy. Men vi har bare ett barn, og når det er over er jeg alltid glad for at det er et år til neste gang, så jeg hadde nok sett annerledes på det hvis vi hadde flere. Anonymkode: 078df...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Sånn er det hos oss også, samtidig som han gjør ting jeg aldri gjør, som å vaske bil, skifte dekk og klippe plen. Hvem som gjør hva er da vel likegyldig, sålenge summen er nogenlunde jevn fordelt tilslutt? Anonymkode: e7410...d33 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 Hva er egentlig problemet? Anonymkode: 6c2e9...cb1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Du må jo ikke ordne bursdager. Det har du vel lagt opp til selv? Anonymkode: ed7d6...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 Men er han flink til å hjelpe til ellers? Da jeg var gift så gjorde jeg alt dette, problemet var vel at jeg gjorde det meste ellers og. Og de siste årene gjorde jeg alt, for da nektet han å gjøre noe. Og derfor ble han en ex. Men hadde min ex vært flink til å hjelpe til med andre ting, så kunne jeg gjerne ha stått for bursdager. Anonymkode: 8b5a2...aa4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva er egentlig problemet? Anonymkode: 6c2e9...cb1 Enig. Menn og kvinner er ikke like. Ikke naturlig for menn å bry seg med dette. Anonymkode: b6d10...a2b 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er sånn her i alle fall. Eller jeg vet ikke om jeg "må", jeg har aldri prøvd å ikke gjøre det, fordi jeg synes sånt er kjempegøy. Men vi har bare ett barn, og når det er over er jeg alltid glad for at det er et år til neste gang, så jeg hadde nok sett annerledes på det hvis vi hadde flere. Anonymkode: 078df...4fc Vi har fem😂 Anonymkode: d0d4d...00d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #13 Skrevet 11. juli 2021 Forstår poenget til TS. Mange av de tingene som mange kvinner ikke gjør er sesongsavhengige, fysisk arbeid som trenger minimalt med tankekapasitet. Kvinner får planlegging og gjennomføring av mange ting. Selv om man fysisk ikke alltid gjør mye er det mentalt slitsomt å konstant ha lister i bakhodet. Her i huset faller all planlegging på meg, ja slitsomt til tider, men jeg gjør langt fra all gjennomføring. Mannen får lister med ting han må kjøpe. Det og det barnet trenger klær til 17.mai. Dra og kjøp det…. Hadde jeg måttet følge opp alle listene mine hadde jeg nektet… skal vi ut og reise f.eks vasker jeg, finner frem alt til turene, men mannen må pakke- han må også vite hva som er med. Jeg er husets tilrettelegger, men alle må bidra. Har vi selskap lager som sagt jeg listen på hva som handles, han handler, jeg gjør klart med rydding, vasking og mat, han tar all oppvask. Anonymkode: 9fbf2...41f 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #14 Skrevet 11. juli 2021 Har du hørt om det som kalles «det tredje skiftet»? https://www.nrk.no/livsstil/xl/slapp-av-_-mor-tar-det_-1.13430044 Anonymkode: ba33b...bbc 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 Nei sånn er det ikke hos oss, heldigvis. Vi deler på det Anonymkode: 941fd...96c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du må jo ikke ordne bursdager. Det har du vel lagt opp til selv? Anonymkode: ed7d6...4f0 Fordi jeg føler at det forventes. Men nå føler jeg veldig på at jeg ikke orker at alt ansvar skal ligge på meg hele tiden. Jeg er helt utkjørt for tiden, men det tror jeg ikke han ser eller forstår om jeg så sier det. Anonymkode: d0d4d...00d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #17 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du hørt om det som kalles «det tredje skiftet»? https://www.nrk.no/livsstil/xl/slapp-av-_-mor-tar-det_-1.13430044 Anonymkode: ba33b...bbc Oi den var ny😊 Anonymkode: d0d4d...00d
Mousj Skrevet 11. juli 2021 #18 Skrevet 11. juli 2021 Tror du bruker like mye krefter på å IKKE skulle gjøre det. Det er da vel bare å ta den oppgaven, han har sikkert andre ting som du ikke trenger å tenke på. Synes det er litt kjipt om det blir strålende feiring for dine barn, så halte og gå for hans. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #19 Skrevet 11. juli 2021 Mousj skrev (4 minutter siden): Tror du bruker like mye krefter på å IKKE skulle gjøre det. Det er da vel bare å ta den oppgaven, han har sikkert andre ting som du ikke trenger å tenke på. Synes det er litt kjipt om det blir strålende feiring for dine barn, så halte og gå for hans. Du har helt rett. Men samtidig er jeg ganske lei av at det skal være sånn. Nei han har nok ikke andre ting å tenke på som jeg ikke tenker på. Jeg hjelper til med alt ute, om det er å male hus, klippe plenen, gå med kantklipper, snekre etc. PLUSS at jeg gjør det meste inne også. Anonymkode: d0d4d...00d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #20 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig. Menn og kvinner er ikke like. Ikke naturlig for menn å bry seg med dette. Anonymkode: b6d10...a2b Hvorfor er det ikke naturlig for en mann å bry seg med dette? På måten du formulerer deg høres det ut som mannen må bry seg om saker av større dignitet. Få ting er viktigere enn de 7-8 barnebursdagene som barnet faktisk husker, de vinterdekkene på bilene eller gressklippingen eller whatever annen aktivitet som det sikkert skal kontres med her kan man betale hvem som helst nøtt for å gjøre med pengene man tjener i sin vanlige jobb, det handler bare om hvilken tid du setter hvilken pris på. Dette er ingenting barnet husker eller setter pris på- synd at de fleste menn skjønner dette alt for sent og ikke innser det privilegiet det er å få arrangere den viktigste dagen i året for barnet. (Så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor TS klager heller, om ikke det er for at barnet er trist som følge av manglende engasjement, ta med barnet på forberedelsene og ha det hyggelig💪) Anonymkode: 8fee0...43c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå