Gå til innhold

På jobbreise med sjefen, mannen min er ukomfortabel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som egentlig aldri har vært særlig sjalu av seg og har taklet fint at jeg jobber i et mannsdominert yrke og er på endel reiser med stort sett menn - i jobbsammenheng stort sett men også noe sosialt. Vi har vært sammen i 15, har to barn og har et fint liv fylt med mye friluft, bra sex og god økonomi. Ting er rett og slett på stell. 

Men jeg jobber som nestleder og samarbeider derfor med lederen min gjennom hele dagen, ofte syv dager i uka. Vi har noe jeg vil påstå er en ganske unik connection og det er også en grunn til at det er jeg som endte opp som nestleder. Vi deler humor, etiske syn og er generelt veldig like. Det vet mannen min, han vet vi samarbeider mye, tett og at vi de siste årene har utviklet et tett og nært samarbeid og vennskap. Det har gått fint helt til nå.. 

Nå har det dukket opp et arrangement i en by et stykke unna der vi bor/jobber. Dette er ikke noe vi typisk tar med andre fra firmaet på, men som passer godt for oss to ledere og som vil være viktig for bedriften. Det ville i så fall vært to netter på hotell, middager og det som hører til en sånn tur. 

Dette er derimot ikke samboeren min komfortabel med og han synes det blir i overkant av hva vi to burde reise på alene. Helt ærlig skjønner jeg han godt 🤷🏼‍♀️ Men samtidig er dette viktig i jobbsammenheng. 

Så hva gjør man da? Reiser uansett? 

Anonymkode: 583b7...58b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er viktig for jobben din er det vel noe du bør dra på om du har mulighet? Altså med mindre du blir syk. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til at det aldri har skjedd noe mellom oss. Men når samboer spurte rett ut om jeg trodde vi hadde vært en bra match om vi ikke hadde hatt mann/kone i hver vår ende svarte jeg ærlig at det tror jeg. Jeg skjønner han blir usikker men da må han ikke spørre om sånt da 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, nordlending said:

Hvis det er viktig for jobben din er det vel noe du bør dra på om du har mulighet? Altså med mindre du blir syk. 

Det er viktig/positivt for jobben at jeg reiser. Samtidig gjør jeg jo mannen min usikker og ukomfortabel. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Swoosh said:

Akkuratt der tror jeg at jeg ville sagt nei, nettopp for å slippe å "skremme" partneren min unødvendig. 

Just now, Klott said:

Der la du det berømte egget. Han spør vel fordi han er usikker. Du har selvfølgelig et ansvar for at mannen skal føle seg trygg. 

Ja jeg forstår jo jeg skapte usikkerhet. Men jeg er ikke komfortabel med å lyve heller.. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Swoosh skrev (2 minutter siden):

Akkuratt der tror jeg at jeg ville sagt nei, nettopp for å slippe å "skremme" partneren min unødvendig. 

Enig. Og ts sitt svar til mannen avslører jo også at hun må ha tenkt over hvordan det ville ha vært å være kjæreste med sjefen sin.

" når samboer spurte rett ut om jeg trodde vi hadde vært en bra match om vi ikke hadde hatt mann/kone i hver vår ende svarte jeg ærlig at det tror jeg."

Anonymkode: 5a415...7c8

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg forstår jo jeg skapte usikkerhet. Men jeg er ikke komfortabel med å lyve heller.. 

Mja, men mannen var nok usikker før han spurte. Det er jo en grunn til at han faktisk gjorde det.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Foreslå at dere begge tar med ektefeller på turen?

Anonymkode: 4a874...4fd

• Liker 45
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har en mann som egentlig aldri har vært særlig sjalu av seg og har taklet fint at jeg jobber i et mannsdominert yrke og er på endel reiser med stort sett menn - i jobbsammenheng stort sett men også noe sosialt. Vi har vært sammen i 15, har to barn og har et fint liv fylt med mye friluft, bra sex og god økonomi. Ting er rett og slett på stell. 

Men jeg jobber som nestleder og samarbeider derfor med lederen min gjennom hele dagen, ofte syv dager i uka. Vi har noe jeg vil påstå er en ganske unik connection og det er også en grunn til at det er jeg som endte opp som nestleder. Vi deler humor, etiske syn og er generelt veldig like. Det vet mannen min, han vet vi samarbeider mye, tett og at vi de siste årene har utviklet et tett og nært samarbeid og vennskap. Det har gått fint helt til nå.. 

Nå har det dukket opp et arrangement i en by et stykke unna der vi bor/jobber. Dette er ikke noe vi typisk tar med andre fra firmaet på, men som passer godt for oss to ledere og som vil være viktig for bedriften. Det ville i så fall vært to netter på hotell, middager og det som hører til en sånn tur. 

Dette er derimot ikke samboeren min komfortabel med og han synes det blir i overkant av hva vi to burde reise på alene. Helt ærlig skjønner jeg han godt 🤷🏼‍♀️ Men samtidig er dette viktig i jobbsammenheng. 

Så hva gjør man da? Reiser uansett? 

Blir kanskje litt pinlig å si at du trenger avstand eller må bli hjemme? Er ikke det å degradere deg til et barnehagebarn..?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Og ts sitt svar til mannen avslører jo også at hun må ha tenkt over hvordan det ville ha vært å være kjæreste med sjefen sin.

" når samboer spurte rett ut om jeg trodde vi hadde vært en bra match om vi ikke hadde hatt mann/kone i hver vår ende svarte jeg ærlig at det tror jeg."

😅 Jepp, jeg jobber med denne fyren oppimot 50 timer i uka, omtrent året rundt og stort sett også gjennom ferier. Tanken har streifet meg selv om jeg aldri ville gjort noe med det, det er jo fascinerende å møte mennesker man er så ekstremt lik. 

2 minutter siden, Klott said:

Mja, men mannen var nok usikker før han spurte. Det er jo en grunn til at han faktisk gjorde det.

Ja, jeg ser den..

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Foreslå at dere begge tar med ektefeller på turen?

Anonymkode: 4a874...4fd

Veldig lite gjennomførbart, begge har skolebarn og det er også helt unaturlig å foreslå. 

1 minutt siden, theTitanic said:

Blir kanskje litt pinlig å si at du trenger avstand eller må bli hjemme? Er ikke det å degradere deg til et barnehagebarn..?

Det er lite som er pinlig mellom oss, det er jo bare å si det til han som det er i så fall - at mannen min ikke er komfortabel med oss.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men i stedenfor å lyve kunne du sagt feks jeg har det fint med deg osv, å tenker ikke på forhold til andre, eller noe lignende. Mannen din er vel usikker og slikt svar gjør det bare værre. Om det var meg og jeg ikke tenkte over ett forhold med en annen, ville jeg svart noe for å spare følelsene til mannen. Ingen grunn for meg å hele bensin på bålet unødvendig. Men det er meg 🙂

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Bare det å tenke på at man synes at en kollega ville ha vært en bra match (å være kjæreste med), synes jeg at er et svik mot den kjæresten som man er sammen med.

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Swoosh said:

Men i stedenfor å lyve kunne du sagt feks jeg har det fint med deg osv, å tenker ikke på forhold til andre, eller noe lignende. Mannen din er vel usikker og slikt svar gjør det bare værre. Om det var meg og jeg ikke tenkte over ett forhold med en annen, ville jeg svart noe for å spare følelsene til mannen. Ingen grunn for meg å hele bensin på bålet unødvendig. Men det er meg 🙂

Å prate det bort virker for meg som noe han hadde avslørt ganske kjapt og det ville vel føltes enda verre 😅men jeg må innrømme jeg kunne svart bedre ja, jeg ble litt tatt på senga/overrasket. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare det å tenke på at man synes at en kollega ville ha vært en bra match (å være kjæreste med), synes jeg at er et svik mot den kjæresten som man er sammen med.

Ok, så hva skal jeg gjøre da? Reise fra mann og barn fordi tanken streifet meg? Det virker naivt å tro man gjennom 15 år aldri har tenkt på noen andre enn mannen sin. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Synes da det er helt greit å svare ærlig på det når han spør. Men minn ham på at det er deg jeg elsker og deg jeg har valgt å leve livet med. 
Vi utsettes for fristelser og prøvelser i løpet av et samliv. 

Anonymkode: c004a...306

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Skulle likt å vite hvilken type bedrit dette er, så krever så mye av både leder og nestleder, selv i feriene. Og at begge må reise? Jeg jobber som leder i et stort globalt selskap, Og jeg har ikke så mye kontakt med nestleder gjennom en hel uke, og det er ikke sånn at vi begge må delta på et "arrangement" fordi det ville være gunstig for bedriften. Tror du faktisk nyter litt at mannen din er litt usikker og at forholdet til leder er såpass bra, det virker jo som det bare ventes på en mullighet til noe mer enn det som er

Anonymkode: bd500...d37

• Liker 46
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan også legge til at det aldri har skjedd noe mellom oss. Men når samboer spurte rett ut om jeg trodde vi hadde vært en bra match om vi ikke hadde hatt mann/kone i hver vår ende svarte jeg ærlig at det tror jeg. Jeg skjønner han blir usikker men da må han ikke spørre om sånt da 🤷🏼‍♀️

😅🤦‍♀️

Hallo.

Du svarer NEI på det. Ljug. 

Selvsagt blir han usikker? 

Sannheten her er at dere har masse kontakt og spesiell kjemi du tror en del av grunnen til at du fikk jobben i det hele tatt. 

Det alene er grunn til bekymring. Også i jobbsammenheng.

Så sier du at du gjerne hadde både ligget med ham og vært langvarig kjæreste om du var singel.

Så skal dere på jobbreise alene.

Mhm. Ingen grunn til bekymring der nei :P 

Du sier arrangement - mener du konferanse? Det er på ingen måte viktig.

Er det er kurs du MÅ ha? Er det en greie absolutt ingen andre kan sendes på fordi «du ikke kan»? 

Dette høres ikke ut som en voldsomt nødvendig reise. 

AnonymBruker
Skrevet

Det virker nesten som om jobben(og sjefen?) er det beste i livet til ts🥴

Haha jeg forstår at mannen er ukomfortabel nå.

Anonymkode: 62b4f...0dc

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...