Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger inspirasjon! Vi skal kjøre fra bergen til oslo på e16 i sommer. Vi tenkte å ta oss god tid og bruke 2 dager for å oppleve litt. Vanligvis kjører vi bare på direkten. 

Har dere noen forslag eller tips som jeg kan se nærmere på? 😊

Vi er et par i  slutten tyveårene 😊

Anonymkode: 9c089...3c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger inspirasjon! Vi skal kjøre fra bergen til oslo på e16 i sommer. Vi tenkte å ta oss god tid og bruke 2 dager for å oppleve litt. Vanligvis kjører vi bare på direkten. 

Har dere noen forslag eller tips som jeg kan se nærmere på? 😊

Vi er et par i  slutten tyveårene 😊

Anonymkode: 9c089...3c5

Vil annbefale å kjøre over Aurlandsfjellet istedenfor gjennom Lærdalstunellen. Flott vei, men meget smal og svingete. Kan være mye trafikk opp til Stegasteinen (Utsiktspunktet).  Men derifra videre over roer det seg ned.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fagernes har et greit sentrum. Landhandelen er verdt et besøk og museet er koselig. Dere kjører også forbi Lomen stavkirke på veien videre fra Fagernes. 

Borgund stavkirke ligger også ganske nært veien. Og dere kan gå et stykke på den gamle kongeveien, som ble restaurert for noen år siden.

Kanskje et stopp i Aurland for å kjøpe sko fra Aurlandskoens fabrikkutsalg. Eller en tur innom Flåm for å se på utsikten. Eventuelt en litt lenger avstikker til Undredal, de har fin utsikt, knøttliten kirke og god ost.

Og ellers er Voss et litt større sentrum langs veien.

Anbefaler å holde øynene åpne for fabrikkutsalg, gårdsbutikker og landhandlerier, jeg synes det bruker å være verdt å stoppe på sånne steder.

Anonymkode: 57bb2...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...