vixen Skrevet 15. september 2005 #41 Skrevet 15. september 2005 Hehe... Foretrekker likevel sommer framfor vinter, selv om vi har noen dager med jul inniblant der.. Men når det begynner å snø skal jeg fort komme på jule-tanker og melde meg inn i "jeg-elsker-KG-juleforum-fordi-det-hjelper-meg-å-komme-helskinnet-gjennom-den-fæle-høsten-dette-året-også-klubben" Takk for at du kaller meg søt forresten. -viXen-
monja Skrevet 15. september 2005 #42 Skrevet 15. september 2005 Tenk hvor lang tid man trenger på å lage hjemmelagde gaver, julekort og få masse inspirasjoner. Så fra 1. oktober blir det alt for liten tid til å rekke alt Dessuten er jeg sliten og trenger noe å slappe av med (= juleforumet).
vixen Skrevet 15. september 2005 #43 Skrevet 15. september 2005 3 måneder er jo et kvart år! Det er lenge... Hjemmelagde gaver som strikkegensere og vattnisser? Eller er det du som driver julenissens verksted? Da kan jeg skjønne det er hektisk. Synes juleforberedelser for det meste er det motsatte av avstessende, men det er jeg kanskje alene om blant dere i denne tråden?
monja Skrevet 15. september 2005 #44 Skrevet 15. september 2005 Det virker iallefall som om jeg driver julenissens verksted
Malama Skrevet 16. september 2005 #45 Skrevet 16. september 2005 Dersom man venter med juleforberedelser til adventskalenderen begynner, ja da blir det stress da. Dersom man begynner nå, da har man god tid, og det blir koselig og avstressende. Det var KALDT ute i morges, bare 3 plussgrader, så jeg pakka meg godt innm med lue på hodet og ullgenser (vel, 40% ull i alle fall) under jakka. Og tusla til jobb og innså at det veldig definitvt er høst. Snakka om juleferien jeg og min samboer, og hvilken ukedag det er julaften, og hvor mange arbeidsdager det er i romjula, muligheten for at vi kan få fri eller om vi må tilbake til Bergen allerede før nyttår. Om turen oppover, at vi for første gang har bil (vi kjøper bil nå nemlig, har bestemt å kjøpe den og sånn, bare ikke avklart henting (det er min avdøde farfars bil som vi skal kjøpe av farmor)) som letter kjøringa, men dersom vi skal kjøre etter jobb siste arbeidsdag, så er det lille julaften, og vi er med andre ord PÅ VEIEN når det er "grevinnen og hovmesteren", så sambo mente vi fikk finne oss et spisested med tv sånn i nitida da, et som viste nrk. Jepp, vi er igang med planlegginga av juleferien. Tida går fort utover høsten. Og jula er det som får oss gjennom høsten
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #46 Skrevet 16. september 2005 Har begynt å planlagt juleferie vi også. Må det, når ein har tre familiar å ta hensyn til! hehe... Gledar meg til første jula vi skal ha heime berre oss og ungane eg. Men det kan nok blir nokre år til ja... Hehe..... Gledar meg forresten veldig til jul!!!! Nokon som har originale adventskalender-pakke-tips som eg kan putte i kalenderen til mannen min, forresten??
Malama Skrevet 16. september 2005 #47 Skrevet 16. september 2005 Vi har på et vis fått tre familier å ta hensyn til vi også i år (i fjor var det bare to, men sambos foreldre ble separert på nyåret, og hans far har ny "venninne" nå) men akkurat i år er det lett, det er "mitt år". Neste år ska vi til hans familie, og da må vi vel til å dele det mellom hans mor og hans far på et vis... Eller noe... Det der er jeg usikker på. Men i år er det lett, heldigvis.
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #49 Skrevet 16. september 2005 Jeg er ferdig med julepresangene allerede, jeg. (begynte i august)
LilleBille Skrevet 16. september 2005 #50 Skrevet 16. september 2005 Jeg er ferdig med julepresangene allerede, jeg. (begynte i august) ← Du slo meg gitt - pleier å bli ferdig i september/oktober - og alle synes det er skrekkelig tidlig ...
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #51 Skrevet 16. september 2005 Grunnen er at jeg orker ikke alt det julestresset, dessuten er det fint å kjøpe gavene litt etter litt, for da kan jeg bruke de ekstra pengene jeg får i desember (halv skatt og halv husleie) på meg selv.
Gjest Dilla Skrevet 16. september 2005 #52 Skrevet 16. september 2005 Jeg har bestandig vært "mot" julen og alt det maset rundt dette. Men jeg må krype til korset nå og innrømme at når jeg leser all deres "juleglede" begynner jeg å glede meg jeg også. Så fra 1. oktober skal jeg også følge med aktivt her å sikkert få mange gode tips. Så kanskje jeg også synes julen kan være gledelig i stedet for masete når jeg (forhåpentligvis) begynner planleggingen tidlig og ikke siste uken før jul. Gleder meg!
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #53 Skrevet 16. september 2005 I alle år har jeg startet med juleforberedelsene tidlig. Jeg prøver å være ferdig med julegavene til oktober. Huset vaskes ned også i oktober, det meste av bakingen i november (må ha litt lukt av småkaker i desember også) og huset er ferdig pyntet til advent. Da får jeg en rolig og fin adventstid - uten alt stresset Derfor vil jeg ha juleforumet åpnet så tidlig som mulig
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #54 Skrevet 16. september 2005 Huset vaskes ned også i oktober Hehe, skulle jeg gjort det hadde det ikke holdt helt til desember.
Malama Skrevet 16. september 2005 #55 Skrevet 16. september 2005 Jeg har bestandig vært "mot" julen og alt det maset rundt dette. Men jeg må krype til korset nå og innrømme at når jeg leser all deres "juleglede" begynner jeg å glede meg jeg også. Så fra 1. oktober skal jeg også følge med aktivt her å sikkert få mange gode tips. Så kanskje jeg også synes julen kan være gledelig i stedet for masete når jeg (forhåpentligvis) begynner planleggingen tidlig og ikke siste uken før jul. Gleder meg! ← Jeg er litt "mot" for tidelig jul.. men det mener jeg at julemarsipanen, julepynten, og julestyret i butikkene kan vente, jeg drikker ikke julebrus før i desember, jeg hører ikke julemusikk før i desember (eller 1. søndag i advent om dette er i november) Jeg vil ikke ha JUL før jul. Men jeg vil ha JULEFORBEREDELSER i god tid før jul. Selve JULA kan vente. Skal vente. Men forberedelsene, planleggingen, kort og gaver og alt det der, det vil jeg ta så tidelig at det er koselig, ikke stress
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #56 Skrevet 16. september 2005 Hege står på sitt, nytter nok ikke å mase når det gjelder denne saken.
Malama Skrevet 16. september 2005 #57 Skrevet 16. september 2005 Ja, det stemmer nok det. Vi får bare vente da... Men, jeg begynner nå uansett med mine egne små tanker om jul, så... Jeg gleder meg i alle fall til vi får juleforumet på plass!
Dødspingvinen Skrevet 16. september 2005 #58 Skrevet 16. september 2005 Grunnen er at jeg orker ikke alt det julestresset, dessuten er det fint å kjøpe gavene litt etter litt, for da kan jeg bruke de ekstra pengene jeg får i desember (halv skatt og halv husleie) på meg selv. ← Får du halv husleie og du? Heldigrisen... Det har jeg aldri opplevd.. Har forrestem kommet meg halvveis igjennom gaveinnkjøpet. Syns det var kjekt å handle inn leker og sånt nå, siden det er så mye salg i lekebutikkene
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #59 Skrevet 16. september 2005 Jepp, "julepresang" fra OBOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå