AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Hei. Er en jente på 24 år som i januar har flyttet inn i et kollektiv med 2 andre jenter. De har bodd sammen fra før i litt over et år… jeg kjenner hun ene (vi kaller henne Tora) men ikke hun andre (vi kaller hun Anne-Line) først fikk jeg en litt dårlig følelse av Anne-Line da jeg holdt på å flytte inn. Hun sto kommanderte til meg at det aldri skulle ligge igjen hår i sluket etter en dusj (da hadde jeg aldri dusja der før). den er grei tenkte jeg, pleier å plukke det opp etter meg… jeg begynner tidlig på jobb hver dag også ofte har hun sagt spesifikt til meg «hvis det er noe lyd som vekker meg når jeg kan sove lenge kommer det til å klikke for meg» en gang lånte jeg en panne uten å vite det var teflon og det ble skrapemerker i den. Hun skrek ut at personen som gjorde dette må ha vært hjerneskada osv. det var jo jeg som ikke var klar over det var teflon, den så ikke ut som en typisk teflonpanne. Hadde hun spurt på en fin måte om det var meg hadde jeg beklaget meg med engang og tilbudt meg å kjøpe ny… en annen gang hadde jeg vært hjemme alene en uke, og dagen før hun kom hjem hadde jeg både støvsuget og moppet leiligheten. Første hun sa når hun kom hjel var «oi her er det lenge siden det var blitt støvsuga» En dag kom hun hjem med masse iskaffe og sa «haha er iskaffe fordi jeg skal ha nattevakt hele helga. Så da må du være stille» ellers er det masse småkommentarer hele tiden feks «husk at Tora sover» en gang jeg satt å sminka meg… lagde ingen lyd her om dagen feira hun bursdag uten å invitere meg… er jeg rar som reagerer litt på oppførselen hennes? Vi har ofte en god tone, men jeg vet aldri hvor jeg har henne. vi har også rom på hver ende av leiligheten og jeg vet jeg er ganske stille om morgenen… Anonymkode: da8cb...f31
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Du finner et annet sted å bo. Anonymkode: 86952...764 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Flytt. Det der endrer seg aldri. Anonymkode: 7b406...038 4
Hippogriff Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Utrivelig dame. Tviler på at hun blir bedre. Kunne i andre sammenhenger gitt rådet «hold avstand og overse», men det er vel ikke så lett når man bor så tett sammen. Du får vurdere å flytte. Men først bør du erstatte panna du ødela, for det er faktisk ditt ansvar. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Hippogriff skrev (1 minutt siden): Utrivelig dame. Tviler på at hun blir bedre. Kunne i andre sammenhenger gitt rådet «hold avstand og overse», men det er vel ikke så lett når man bor så tett sammen. Du får vurdere å flytte. Men først bør du erstatte panna du ødela, for det er faktisk ditt ansvar. Jeg kjøpte ny dagen etter Anonymkode: da8cb...f31 2
MiaHI Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Høres ut som en slitsom dame. Eneste jeg reagerer på fra din side er at du har lånt og ødelagt en stekepanne uten å direkte tilby å kjøpe en ny. Det hadde irritert meg noe jævlig…. 2
Hippogriff Skrevet 11. juli 2021 #7 Skrevet 11. juli 2021 Hvordan funker det forresten med hun tredje romkameraten? Blir hun hakket på? Hakker hun? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 MiaHI skrev (2 minutter siden): Høres ut som en slitsom dame. Eneste jeg reagerer på fra din side er at du har lånt og ødelagt en stekepanne uten å direkte tilby å kjøpe en ny. Det hadde irritert meg noe jævlig…. Jeg så jo ikke selv den var ødelagt da jeg brukte den… Anonymkode: da8cb...f31 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Hippogriff skrev (2 minutter siden): Hvordan funker det forresten med hun tredje romkameraten? Blir hun hakket på? Hakker hun? De er kjempegode venner. Aldri noen kommentarer til henbe Anonymkode: da8cb...f31
MiaHI Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg så jo ikke selv den var ødelagt da jeg brukte den… Anonymkode: da8cb...f31 Ser du skriver senere i tråden at du kjøpte ny dagen etter. Det er bra. At noen hadde klart å bruke metallutstyr i min teflonpanne uten å verken merke det på hvordan underlaget føles eller se at det ble riper hadde også irritert meg. Hadde nok blitt veldig irritert og tenkt i mitt stille sinn «hva feiler det folk», MEN jeg hadde ikke sagt det høyt. Ville heller spurt høflig om hvem som hadde lånt den, og tatt det derfra. Det er åpenbart at denne dama ikke liker deg. Enten kan du flytte eller så kan du sette deg ned med henne å spørre hva problemet er.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 MiaHI skrev (Akkurat nå): Ser du skriver senere i tråden at du kjøpte ny dagen etter. Det er bra. At noen hadde klart å bruke metallutstyr i min teflonpanne uten å verken merke det på hvordan underlaget føles eller se at det ble riper hadde også irritert meg. Hadde nok blitt veldig irritert og tenkt i mitt stille sinn «hva feiler det folk», MEN jeg hadde ikke sagt det høyt. Ville heller spurt høflig om hvem som hadde lånt den, og tatt det derfra. Det er åpenbart at denne dama ikke liker deg. Enten kan du flytte eller så kan du sette deg ned med henne å spørre hva problemet er. Den så ikke ut som en vanlig teflon (var grå og litt skinnende) så derfor jeg ikke tenkte over det.. burde selvfølgelig spurt men det var en feil jeg gjorde, og jeg så ikke feilen med engang fordi jeg vasket den og da jeg vasket den snudde jeg den med en gang til å tørke Anonymkode: da8cb...f31
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den så ikke ut som en vanlig teflon (var grå og litt skinnende) så derfor jeg ikke tenkte over det.. burde selvfølgelig spurt men det var en feil jeg gjorde, og jeg så ikke feilen med engang fordi jeg vasket den og da jeg vasket den snudde jeg den med en gang til å tørke Anonymkode: da8cb...f31 MiaHI skrev (2 minutter siden): Ser du skriver senere i tråden at du kjøpte ny dagen etter. Det er bra. At noen hadde klart å bruke metallutstyr i min teflonpanne uten å verken merke det på hvordan underlaget føles eller se at det ble riper hadde også irritert meg. Hadde nok blitt veldig irritert og tenkt i mitt stille sinn «hva feiler det folk», MEN jeg hadde ikke sagt det høyt. Ville heller spurt høflig om hvem som hadde lånt den, og tatt det derfra. Det er åpenbart at denne dama ikke liker deg. Enten kan du flytte eller så kan du sette deg ned med henne å spørre hva problemet er. Pluss klokken var 06.30 da jeg brukte den. Ikke helt med😅 Anonymkode: da8cb...f31
KillerKitty Skrevet 11. juli 2021 #13 Skrevet 11. juli 2021 Oi, det der hadde jeg aldri taklet. Skjønner heller ikke problemet med stekepanna? Uhell skjer og du gjorde jo opp for deg. Mer enn jeg hadde forventet om noen ødela min. Ville flyttet før du blir ødelagt. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #14 Skrevet 11. juli 2021 Tipper ingen liker å bo med henne, men løsningen for deg er å flytte. Anonymkode: 64b5c...f3c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 Ts her igjen. Jrg har også vært veldig grei med henne føler jeg. Ofte latt henne låne bilen min en gsng lånte hun den en helg jeg var bortreist og jeg fikk den tilbake helt tom for bensin… Anonymkode: da8cb...f31
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 Finn deg en hybel hvor du kan bo alene. Er det ikke alltid litt sånn i kollektiv? Når jeg bodde i kollektiv så bodde jeg med to andre som jeg aldri ville omgått ellers. Det er sjansen man tar når man bor slik. Hun ene jeg bodde med var rotete og tok sjelden del i fellesutgifter. Hadde fester i leiligheten når vi andre var bortreist og det så helt jævlig ut der etterpå. Hun andre hadde humørsvigninger son var slitsomt for oss andre. Og de hadde sikkert noe på meg også son irriterte de. Men man svelger kameler og velger sine kamper. Vi bodde slik i ett år og gjorde der beste ut av det. Anonymkode: f31c2...d41
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #17 Skrevet 11. juli 2021 Hun høres ikke helt god ut. Du bør flytte, det nytter ikke å prøve å endre folks væremåte i et kollektiv. Hun respekterer deg ikke og er kontrollerende og slem. Rett og slett. Du skal ikke gå rundt og være redd i ditt eget hjem. Anonymkode: 80123...a62
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #18 Skrevet 11. juli 2021 Hvorfor godtar du dette? Dere må ha husmøte, alle 3. Der tar du opp slike ting. Ikke lån henne bilen din. Hun høres sjalu ut, redd for at du skulle ta over venninna "Tora". Forøvrig sosialt tilbakestående, om det du skriver stemmer. Anonymkode: 98867...18d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå