Gå til innhold

Advarer alle med penger i aksjefond: –⁠ Ingen tvil om at det kommer til å smelle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nettavisen har en sak om nedgang i aksjemarkedet til høsten, men det ligger bak en betalingsmur. Kan noen oppsummere raskt hva det handler om?

Har nettopp begynt å spare i indeksfond, og er ikke veldig bekymret da jeg uansett skal spare i 10+ år. Har lyst til å kjøpe noen aksjer for moro skyld også, men vet ikke om jeg bør vente eller ikke nå. Men vil tro dette bare er en clickbait "skremmesak" siden man må betale for å lese den 🙂

https://www.nettavisen.no/okonomi/eksperter-forventer-nedgang-i-markedet-til-hosten-dette-burde-du-gjore-med-fondene-dine/s/5-95-259975?&session=43ead7df-9930-4934-a32d-006698d413b9

#69dudes

Anonymkode: 2c1a0...c04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig, tipper dette er en clicbait sak. Det går jo alltid opp og ned, men mest opp over lang tid.

Anonymkode: 98d55...a09

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du overrasket over dette, TS? Du burde vite at markedet går opp og ned.

Anonymkode: c3a23...2ee

AnonymBruker
Skrevet

Nettavisen har skjønt at boligkrakk ikke lenger funker som clickbait, så de må skrive om noe annet. 

Anonymkode: 6ada8...859

• Liker 1
Skrevet

Var det ikke tre artikler under det i samme avis hvorfor du ikke burde spare i bank?

Legg pengene i madrassen synes å være holdningen til nettavisen?

AnonymBruker
Skrevet

Spar heller i høyrisiko amerikanske options! Da kan pengene forsvinne på 3... 2... 1... aaaand it's gone!

Anonymkode: a5f88...73f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei!

Nettavisen har en sak om nedgang i aksjemarkedet til høsten, men det ligger bak en betalingsmur. Kan noen oppsummere raskt hva det handler om?

Har nettopp begynt å spare i indeksfond, og er ikke veldig bekymret da jeg uansett skal spare i 10+ år. Har lyst til å kjøpe noen aksjer for moro skyld også, men vet ikke om jeg bør vente eller ikke nå. Men vil tro dette bare er en clickbait "skremmesak" siden man må betale for å lese den 🙂

Alle økonomene i artikkelen sier mye av det samme (med en langsiktig sparehorisont så trenger vi ikke å være bekymret) og han som ser mørkest på situasjonen sier at det kan komme en smell innen 12-36 mnd... hehe. Altså en spådom fra en person om at det "kan" komme en smell innen 3 år. 

Noe av det verste en kan gjøre her er å sitte på gjerdet og vente på bedre tider i 3 år for så finne en inngang som aldri kommer. Med andre ord vil det være store muligheter for å bomme på hver side av handelen. 

Økonomenes råd er altså å sitte stille samtidig som man setter inn litt penger hver mnd, og har du ekstra penger i de periodene hvor mange investorer selger seg ut i ren panikk, så er dette tidspunktet for deg å kjøpe enda mer. Da kan du om 5-10  se deg tilbake og prise deg lykkelig over at du holdt roen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...