AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Står på venteliste til studier til høsten, men er likevel kvalifisert og opptakskontoret forteller at det er mange søkere i år, men trodde at siden jeg var kvalifisert så burde jeg fått plass uansett? Anonymkode: 05ead...49f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Står på venteliste til studier til høsten, men er likevel kvalifisert og opptakskontoret forteller at det er mange søkere i år, men trodde at siden jeg var kvalifisert så burde jeg fått plass uansett? Anonymkode: 05ead...49f De har jo ikke uendelig plass til studenter, så når det er mange om beinet får de med mest skolepoeng og konkurransepoeng (høyest snitt) tilbud først. Anonymkode: c247d...401 13
Ullvott Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 (endret) Kvalifisert betyr bare at du har de kvalifikasjonene som trengs for å ta det bestemte studiet, ikke at du er garantert studieplass. Hvis du ikke hadde vært kvalifisert ville du ikke fått plass på venteliste, heller. Som svaret over også sier: det er de med høyest poengsum som får plass først. Endret 11. juli 2021 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Du er ikke flink nok til å ta dette studiet i år. Det betyr at du ikke har høy nok poengsum for å få studieplass. Her må du jobbe mer og få gode karakterer eller søke igjen hvert eneste år til du er flink nok til å ta studiet. Anonymkode: 343f2...14f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå