Gå til innhold

Er det galt å flørte med andre når typen ikke viser deg nærhet sex og oppmerksomhet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år. Vi hadde det bare så døds herlig første halvannet året ,men etter en del problemer i hverdagen, langvarig sykdom , altfor mange familie tragedier ,problemer både med boplass og det ene og det andre , så har vi på snart 2 år hatt sex 4-5 ganger. Vi kliner aldri.. vi har ikke sovet på soverommet sammen på flere måneder siden han ligger på sofaen . Ikke fordi vi er uvenner men fordi han ser på TV og sliter med dårlig nattesøvn osv... men jeg syntes det er rart å ikke ønske å sove ialefall en gang i måneden sammen med meg ? Vi har ikke mistet følelsene for hverandre sånn egentlig ,men alt ble bare så ødelagt og vi fikk altfor mye å stri med. Jeg prøver å snakke med han om at vi må være med gode med hverandre . Trenger ikke være sex, men kjærlighet ?? 

Han tenner på meg , for det vet jeg bare intuitivt ... jeg er 14 år yngre enn han og jeg er 1,63 høy og veier 52 kilo. Sminker meg , lukter godt , prøver ikke altfor hardt og heller ikke for lite , er flink å ta initiativ i senga. Er flink å kommunisere vil jeg si . Går først forsiktig frem og hvis personen ikke vil åpne seg etter 10 ganger man har prøvd så prøver jeg med en litt hardere snakke metode. Men med min Partner skjønner jeg ingenting. Han hadde en operasjon som var veldig stor . Jeg har støttet han hele veien og backet han opp psykisk hele veien. Når legene sviktet sendte jeg mailer og brev overalt som pårørende. Nå er det snart 5 måneder siden operasjonen, og jeg trodde at vi til nå kunne være litt mer nære hverandre. Sex trenger ikke være første steget men bare å ha mer nærhet.. han har tidligere sakt at alt ble bedre når han ble frisk.  

Siden han generelt er dårlig på å være romantisk , skjeldent gir komplemanger , aldri flørter med meg som han gjorde , aldri kan kile meg eller skremme eller gjøre noe annet skøyeraktig for å se metning smile... fordi at Selv Om han er den som har vært syk så har jeg tross alt vært nermeste pårørende og er kjempe redd for han. Har vært veldig tungt med 20 måneder i et strekk på det verste. 

Saken er den at jeg plutselig har endret væremåten min til å bli veldig flørtete med andre menn.. ikke noe klining , sex, dansing eller hemmelige dater elle sende naken bilder til noen eller whatever , men i butikkene spesielt mye så er det sånn at siden jeg er en attraktiv og åpen person så blir jeg lett lakt merke Til i positiv forstand. Pågrunn av dette ender jeg lettere inn i litt mye samtaler med randoms jeg møter her og  der. I tilegg er det bare en uke siden en ex av meg (10 år tilbake ) tok kontakt på melding. Jeg har ikke Facebook eller snap så han sender melding.. han har en forlovede , bor veeeldig langt unna og har vært sammen med samme Dama i 6 år . Han sendte noen bilder av Seg selv og jeg skrev tilbake : hei kjekken ! Så godt du holder deg:-) godt å se deg igjen. Savner deg åsså å blir koselig hvis vi en gang møtes på...håper du åsså har det bra vennen ...... osv osv —> meldingene inneholder ikke sex talk og ingen nakne bilder av noen av oss. Jeg sendte noen bilder av meg selv tilbake og han syntes jeg var så lik meg selv og var så pen og holdt meg godt !!! 

Det er klart det varmer ettersom mitt forhold er som det er .

jeg vil ikke gå ifra min nåværende kjæreste ..ikke enda ialefall. Liker å gi ting tid for å være sikker. Men synes dere det er dårlig gjort av meg å flørte osv ? Kommer aldri Til å være fysisk utro med noen. Det er jeg sterkt imot. Da forlater man heller mennesket. Jeg føler jeg får så dårlig selvbilde og selvtillit av samboeren min. Han får meg liksom ikke Til å føle meg spesiell. Jeg prøver veldig hardt å vise han hvor spesiell han er for meg . 

God sommer alle dere der ute . Med eller uten kjærlighets problemer 👍🙏💕😂😄

Anonymkode: 07cba...b95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår veldig godt hva du føler og hvorfor. Helt normal respons, men vedrørende det å flørte med andre: dersom du føler at dette er noe du må gjøre i skjul, så ville jeg tenkt meg om. Hvis partneren din hadde blitt opprørt dersom han skulle finne ut, så ville jeg revurdert. Slikt bør man nok ha en åpen dialog om og tydelige grenser. Noen er jo ok med slikt, mens andre er virkelig ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var ihvertfall det som skjedde med meg. Fkkk altfor lite interesse fra mannen min over mange år, altfor sjelden sex og nærhet, null kyss og klin, men av og til en omfavnelse. Vi sov aldri tett sammen, noe som jeg ønsket, men forsåvidt aksepterte at kkke skjedde, delvis pga varme. 

Mangel på sex og nærhet ble løftet  opp av meg mange ganger, men aldri bedring. Eller dvs, det kunne bli en ørliten endring, men ikke nok. For det gikk jo fort over igjen, og vi var tilbake i det gamle mønsteret. 

Vi ble skilt til slutt, og selv om jeg fortsatt kan kjenne på savn av han, og savn av familielivet etter 5 år, så kjenner jeg også at jeg vet at det måtte bli slik som det ble. 

Jeg kunne ikke fortsette i et forhold med så lite intimitet. Men jeg var veldig glad i han som person, selv om det ble slik. 

Derfor flørter du, fordi du setter pris på den oppmerksomheten du oppnår, som du ikke får hjemme. 

vil bare råde deg til å være litt forsiktig - dette kan gjøre noe med følelsene dine for mannen din. I såfall kan du jo være ærlig med han om det, uten at du trenger å utbrodere. De færreste hadde villet vært ærlige om det, men jeg tenker at det er fint om du gjør det. 

Anonymkode: 24363...288

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke st det er greit så lenge dere er i et forhold. Jeg kunne aldri gjort det mot min mann. Kanskje han har en dårlig periode? Kommunikasjon er viktig, og vær raus! 

Anonymkode: f4efd...04c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar 🙂 ja sant det med at jeg ikke burde gjøre det siden jeg rett og slett ikke takler det etterpå.. blir nervøs hvis jeg er sammen med typen og vi møter på akkurat den og den mannen i den og den butikken osv... huff...da sliter jeg fryktelig (haha) fordi jeg ikke da når jeg står der med kjæresten min har så lyst å prate med den ene eller den andre 😆 det har blitt et problem for meg selv ialefall og det vil jo med tiden gå utover meg og kjæresten åsså.. jeg vet han er ganske rund i kantene men alikevel er jeg sånn at jeg ikke vil behandle noen på en måte som jeg selv ikke hadde ville blitt behandlet på. Jeg hadde blitt drit sur hvis det var han som gjorde det med andre damer ... er jo bare for meg å gå inn i meg selv. Og du ene som skriver sier jo at du var i et sånnt forhold og når det ikke funker så funker det ikke !! Kan ikke ha det sånn i lengden. Er / blir ulykkelig. Blir åsså nevnt her oppe at det kan forandre følelsene mine ovenfor partneren og det kjenner jeg egentlig litt på at det begynner å gjøre .. sikkert derfor det nå etter så her lang tid har begynt å plage meg ,og måtte skrive inn her. Takk for råd ! God sommer til alle dere..!! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjæresten gir deg så lite oppmerksomhet, og du kun flørter, ikke noe mer, så syns jeg det er innafor. Jeg syns du dog ikke skal flørte med eksen din som er forlovet.

Anonymkode: ff1a8...532

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 2.24):

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år. Vi hadde det bare så døds herlig første halvannet året ,men etter en del problemer i hverdagen, langvarig sykdom , altfor mange familie tragedier ,problemer både med boplass og det ene og det andre , så har vi på snart 2 år hatt sex 4-5 ganger. Vi kliner aldri.. vi har ikke sovet på soverommet sammen på flere måneder siden han ligger på sofaen . Ikke fordi vi er uvenner men fordi han ser på TV og sliter med dårlig nattesøvn osv... men jeg syntes det er rart å ikke ønske å sove ialefall en gang i måneden sammen med meg ? Vi har ikke mistet følelsene for hverandre sånn egentlig ,men alt ble bare så ødelagt og vi fikk altfor mye å stri med. Jeg prøver å snakke med han om at vi må være med gode med hverandre . Trenger ikke være sex, men kjærlighet ?? 

Han tenner på meg , for det vet jeg bare intuitivt ... jeg er 14 år yngre enn han og jeg er 1,63 høy og veier 52 kilo. Sminker meg , lukter godt , prøver ikke altfor hardt og heller ikke for lite , er flink å ta initiativ i senga. Er flink å kommunisere vil jeg si . Går først forsiktig frem og hvis personen ikke vil åpne seg etter 10 ganger man har prøvd så prøver jeg med en litt hardere snakke metode. Men med min Partner skjønner jeg ingenting. Han hadde en operasjon som var veldig stor . Jeg har støttet han hele veien og backet han opp psykisk hele veien. Når legene sviktet sendte jeg mailer og brev overalt som pårørende. Nå er det snart 5 måneder siden operasjonen, og jeg trodde at vi til nå kunne være litt mer nære hverandre. Sex trenger ikke være første steget men bare å ha mer nærhet.. han har tidligere sakt at alt ble bedre når han ble frisk.  

Siden han generelt er dårlig på å være romantisk , skjeldent gir komplemanger , aldri flørter med meg som han gjorde , aldri kan kile meg eller skremme eller gjøre noe annet skøyeraktig for å se metning smile... fordi at Selv Om han er den som har vært syk så har jeg tross alt vært nermeste pårørende og er kjempe redd for han. Har vært veldig tungt med 20 måneder i et strekk på det verste. 

Saken er den at jeg plutselig har endret væremåten min til å bli veldig flørtete med andre menn.. ikke noe klining , sex, dansing eller hemmelige dater elle sende naken bilder til noen eller whatever , men i butikkene spesielt mye så er det sånn at siden jeg er en attraktiv og åpen person så blir jeg lett lakt merke Til i positiv forstand. Pågrunn av dette ender jeg lettere inn i litt mye samtaler med randoms jeg møter her og  der. I tilegg er det bare en uke siden en ex av meg (10 år tilbake ) tok kontakt på melding. Jeg har ikke Facebook eller snap så han sender melding.. han har en forlovede , bor veeeldig langt unna og har vært sammen med samme Dama i 6 år . Han sendte noen bilder av Seg selv og jeg skrev tilbake : hei kjekken ! Så godt du holder deg:-) godt å se deg igjen. Savner deg åsså å blir koselig hvis vi en gang møtes på...håper du åsså har det bra vennen ...... osv osv —> meldingene inneholder ikke sex talk og ingen nakne bilder av noen av oss. Jeg sendte noen bilder av meg selv tilbake og han syntes jeg var så lik meg selv og var så pen og holdt meg godt !!! 

Det er klart det varmer ettersom mitt forhold er som det er .

jeg vil ikke gå ifra min nåværende kjæreste ..ikke enda ialefall. Liker å gi ting tid for å være sikker. Men synes dere det er dårlig gjort av meg å flørte osv ? Kommer aldri Til å være fysisk utro med noen. Det er jeg sterkt imot. Da forlater man heller mennesket. Jeg føler jeg får så dårlig selvbilde og selvtillit av samboeren min. Han får meg liksom ikke Til å føle meg spesiell. Jeg prøver veldig hardt å vise han hvor spesiell han er for meg . 

God sommer alle dere der ute . Med eller uten kjærlighets problemer 👍🙏💕😂😄

Den dagen du begynner flørte med andre er den dagen du er et steg nærmere utroskap med andre. 

Er du kei så avslutter du forholdet. Da kan du gjøre hva faen du vil. 

Anonymkode: 39d62...c4e

• Liker 4
Skrevet

Du virker veldig lite voksen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror man gradvis flytter grensene for hva som er greit for seg selv gjennom noe av den flørtinga du beskriver. Kanskje du gradvis distanserer deg fra mannen din, noe som er veldig forståelig! Men hvis du vil redde forholdet er det greit å gi mannen din en heads up. Kanskje du kan være ærlig å si at du kjenner at du blir dratt mot andre menn fordi du får for lite kjærlighet og oppmerksomhet hjemme? Og hvis det fortsetter slik så kan det hende dere ikke holder sammen? Jeg har veldig tro på å være åpen og ærlig! Da må han nesten ta grep, for å klare å redde forholdet! Det høres ikke noe koselig ut slik dere har det nå.

Anonymkode: 6f383...651

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 2.24):

jeg vil ikke gå ifra min nåværende kjæreste ..

Oppi hodet ditt burde den prosessen ha kommet i gang for lenge siden. Tre år sammen, er ikke spesielt lenge, og halvparten av dette har vært nedtur? 

Mannen har vært i gjennom noe traumatisk, og har antagelig ikke greid å bearbeide sine følelser rundt liv og død, og er fortsatt i en slags krise.

Anonymkode: 85d22...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Du virker selvopptatt 

Anonymkode: f64c6...df0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du virker selvopptatt 

Anonymkode: f64c6...df0

Hun virker for lite selvopptatt, eller har for lite selvrespekt. 

Anonymkode: 85d22...0ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... rart at dere ser det sånn. Jeg har snakket med samboeren min om det. Han forstår det veldig godt . Han sier han har lukket seg helt og at det må være frustrerende for meg å ikke nå inn til han uansett hva jeg prøver på.. han sier jo åsså selv at han vet det må være tungt for meg å hele tiden gjette meg Til ting fordi han selv innrømmer han er utrolig dårlig på kommunikasjon. Har åsså innrømmet for han at jeg har blitt mere flørtete mot andre som en ringvirkning av alt ,og han sier det ikke er rart i det hele tatt. Jeg vet veldig godt at han har vært igjennom noe traumatisk , men det har vi begge to. Som sakt så har det skjedd mange mange ting i livet på en gang. Jeg har blant annet mistet 3 stykker som sto meg nær på litt over 2 år. Den ene begravelsen sto jeg helt alene om å ordne og hadde ingen andre enn meg selv. I mellomtiden var kjæresten min på sykehuset. Ikke vær så dømmende her! Hadde jeg vært utro mot han istedenfor å heller gå ifra han ..?? Ja da (!!!) skulle jeg ikke sett noe på at dere hadde kalt meg barnslig . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Den dagen du begynner flørte med andre er den dagen du er et steg nærmere utroskap med andre. 

Er du kei så avslutter du forholdet. Da kan du gjøre hva faen du vil. 

Anonymkode: 39d62...c4e

Utro blir jeg aldri å være. Enkelt og greit. Der går min grense uansett hvor enn mye jeg flørter. 

Det blir som å si at hvis noen prøver hasj så vil de automatisk gå over Til heroin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...