Gå til innhold

Hva er greia med bitre menn på Tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne i 40-åra her og jeg får stadig opp menn på Tinder som virker utrolig bitre på kvinner. Hva oppnår de med en bitter bio? Jeg sveiper disse rett til venstre og vil tro de fleste kvinner gjør det samme?

Eksempler på  hva jeg tenker på:

- Dersom du ikke har tenkt å bidra i samtalen, så ikke gidd å sveip høyre.

- Jeg har gitt opp dette. Er bare her for tidsfordriv.

- Filter på bildene, sveip venstre.

- Ikke sveip høyre om du ikke har tenkt å svare. 
- Du sveiper sist, du starter å chatte.

- Om du bare vil chatte, så ikke gidd.

osv osv…

Dette var noe av det jeg kom på nå, men har sett mye annet rart på bioene også. Ofte har de kun en slik halvsur kommentar og ingen info om seg selv. Hva er vitsen med å være på Tinder om en gir inntrykk av å være en bitter, gammel grinebiter?

Anonymkode: 4783f...0f9

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, men kvinner er likedan. 9/10 har ingen bio, og de fleste som har virker bitre eller forteller om motparten heller enn seg selv.

Jeg synes Tinder er dårlig som app og er lite imponert over klientellet, men lar naturligvis ikke det skinne gjennom der inne. Bruker Tinder som Lotto; har lave forventninger og beskjedne, men likefullt store, forhåpninger.

Anonymkode: 83be1...d61

• Liker 10
Skrevet

Mange er nok sure fordi markedet er vanskelig.

• Liker 7
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dersom du ikke har tenkt å bidra i samtalen, så ikke gidd å sveip høyre

Ja, det er utrolig mange som ikke engang klarer å svare. Da er det naturlig at man sette dette som et krav. 

Filter på bildene, sveip venstre

Ja, mange jenter/kvinner har tullete dyrører, og man må dessverre gå til bunn og kreve noe slikt 

Ikke sveip høyre om du ikke har tenkt å svare.

Se sitat #1

Du sveiper sist, du starter å chatte.

Ja, det er jo naturlig da. Hvor ofte starter du samtalen først etter at ditt sveit har ført til en match?

Skrevet

Har nok med som i en annen tråd jeg lagde samfunnet er blitt bruk og kast og alt skal dreie seg om sex..høyde og stor tiss..fra damenes side så da blir det jo ikke enkelt for mange menn.. dessverre.. er mange bitre damer her også og har nok vært det selv også til tider men det er jo dritvanskelig å finne noen som er seriøs..har jo holdt på i 4 år nå da online men siste året har jeg ikke vært på noen date..har bare holdt meg til online chatting da de også bor i andre land så stopper jo corona det meste.. men men.. er bare samfunnet som er blitt vanskelige..mannfolk vil ha sex uten å binde seg og kvinnfolk vil ha sex med mannfolk som vil gi noe mer..allerede der er det kræsj da... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liten digresjon, men hva tenker dere når en mann mellom 43 og 46 år skriver i bioen: «Har ikke barn ennå»? Jeg tenker at det toget kanskje har gått. Lurer på hva menn hadde tenkt dersom jeg som kvinne (om jeg var i samme aldersgruppe) hadde skrevet akkurat det samme 😅

Selv er jeg 35 årgammel kvinne, skilt med barn på deltid. 

Anonymkode: 99479...b3e

• Liker 6
Skrevet
someone_here skrev (14 minutter siden):

Ja, det er utrolig mange som ikke engang klarer å svare. Da er det naturlig at man sette dette som et krav. 

Ja, mange jenter/kvinner har tullete dyrører, og man må dessverre gå til bunn og kreve noe slikt 

Se sitat #1

Ja, det er jo naturlig da. Hvor ofte starter du samtalen først etter at ditt sveit har ført til en match?

Der er jeg enig..hvis noen har likt meg og jeg vil sjekke om de svarer så skriver jeg så klart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liten digresjon, men hva tenker dere når en mann mellom 43 og 46 år skriver i bioen: «Har ikke barn ennå»? Jeg tenker at det toget kanskje har gått. Lurer på hva menn hadde tenkt dersom jeg som kvinne (om jeg var i samme aldersgruppe) hadde skrevet akkurat det samme 😅

De er klar for kull nummer to noen..noen må si ja til kull nummer to for å få en yngre dame...sånn er spillereglene  og det er jo greit det..mannfolk går jo ikke ut på dato slik vi damer gjør..men småbarn i 50 åra... nei takk. ha ha ha

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bente1234 skrev (1 minutt siden):

De er klar for kull nummer to noen..noen må si ja til kull nummer to for å få en yngre dame...sånn er spillereglene  og det er jo greit det..mannfolk går jo ikke ut på dato slik vi damer gjør..men småbarn i 50 åra... nei takk. ha ha ha

Men for de mennene som ikke har barn fra før blir det kull nr. 1. Kull nr. 2 for en dame som har barn fra før. Skjønner ikke helt greia med å bli småbarnsfar for første gang godt oppi 40-årene. Men det er deres valg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men for de mennene som ikke har barn fra før blir det kull nr. 1. Kull nr. 2 for en dame som har barn fra før. Skjønner ikke helt greia med å bli småbarnsfar for første gang godt oppi 40-årene. Men det er deres valg. 

Nei men er de glade i akkurat den dama så er utrolig hva de går med på da hvis hun har satt det som krav da. 

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet
Bente1234 skrev (23 minutter siden):

Der er jeg enig..hvis noen har likt meg og jeg vil sjekke om de svarer så skriver jeg så klart. 

Hvor ofte skjer det da? 

Skrevet

Tabbe av dem å skrive dette, men er også mange damer som bør gå litt i seg selv, og prøve å reflektere over hvordan det er å være mann på Tinder.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det blir jo ikke det samme. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tinder, men de baserer det nok på egne erfaringer. Mange er på tinder for å slukke egoet sitt og de mannfolka som skriver det er vel lei. Kan ikke se bort fra at en del av de ikke har draget heller. 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Men det blir jo ikke det samme. 

Det er helt riktig, men dersom man er mann og har utsatt barn til man er over 40år så har man jo et problem. Da må han i såfall finne en dame som er en god el yngre, og de er jo ikke akkurat på utkikk etter en 45åring når de kan få en jevngammel.. Virker som en del menn har vanskeligheter med å skjønne nettopp dette. Biologi er det viktigste, men sosiale faktorer spiller også inn. 

Anonymkode: 14be8...5d5

• Liker 4
Skrevet

Tror disse eksisterer blant alle kjønn. En bio bør for meg ikke inneholde krav til den andre, men bør heller være informativ om nettopp den personen. Det å ha fokus på andre i en bio gir meg et hint av hvordan en eventuell relasjon vil oppleves😬

negative bioer går til venstre, det gjør det sikkert for mannfolka også.

• Liker 5
Skrevet

Ikke nødvendigvis et problem. La oss si at man er 45 og treffer en dame på 35 som man vil ha barn med. Så går det et par år før hun blir gravid og ungen er et faktum før det begynner å bli nevneverdig økt risiko mtp morens alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at det er flere bitre kvinner på Tinder enn menn.

Just sayin.

Anonymkode: df258...77c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ganske sikker på at det er flere bitre kvinner på Tinder enn menn.

Just sayin.

Anonymkode: df258...77c

Det tror jeg ikke, men det er mange av dem også. Det er gode grunner til at det er flest bitre menn på Tinder.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (9 minutter siden):

Ikke nødvendigvis et problem. La oss si at man er 45 og treffer en dame på 35 som man vil ha barn med. Så går det et par år før hun blir gravid og ungen er et faktum før det begynner å bli nevneverdig økt risiko mtp morens alder.

Selvsagt kan det gå an og det skjer sikkert også her og der, men norsk forskning slår faktisk fast at kvinner som ønsker barn velger stort sett menn under 40år som fedre. Unntaket er menn med barn, de kan få 2. kull med en yngre dame. 

Det vil si at når menn runder 40år og er barnløse, så forblir de nettopp det. Forskningen slår ikke fast årsaker til dette, men det er altså slik tendensen er, uavhengig om vi liker det eller ikke. 

Anonymkode: 14be8...5d5

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...