Lunarstone Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Mannen har blitt smittet på jobb. Han har høy feber som eneste symptom (foreløpig). Jeg og barna er symptomfrie enda, men de t varer vel ikke. Nå har jeg så masse angst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
NorthernLight Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 (endret) Lunarstone skrev (14 minutter siden): Mannen har blitt smittet på jobb. Han har høy feber som eneste symptom (foreløpig). Jeg og barna er symptomfrie enda, men de t varer vel ikke. Nå har jeg så masse angst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Huff..Har han fått vaksine eller er i risikogruppe? Skjønner at du er bekymret med det går nok bra. Endret 10. juli 2021 av NorthernLight 2
minsin Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Pust med maven! Dere trenger ikke å bli smittet om dere tar forhåndsregler hjemme. Dere kan bli smittet og forhåpentligvis ikke bli syke. Håper ikke han blir verre! Krysser fingrene for dere! 5
Lunarstone Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Huff..Har han fått vaksine eller er i risikogruppe? skjønner at du er bekymret men det går nok bra. Ingen av oss har fått vaksine, vi er i den siste prioriterte gruppa i en liten kommune. Vi er begge i 30-årene. Vi har sykdommer begge to (autoimmune) men ikke alvorlige nok til å bli prioritert. Min sykdom er under kontroll, mens hans ikke er det.. Jeg må jo bare tenke at det går bra, men vi har hatt så mye uflaks før. Så blir redd for å være den uheldige prosenten 🙈 og er bekymret for barna. 5
Lunarstone Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2021 (endret) minsin skrev (5 minutter siden): Pust med maven! Dere trenger ikke å bli smittet om dere tar forhåndsregler hjemme. Dere kan bli smittet og forhåpentligvis ikke bli syke. Håper ikke han blir verre! Krysser fingrene for dere! Tusen takk. Tja, vi har jo delt rom helt til i dag (i dag fikk han symptomer), så jeg tviler veldig på at vi andre slipper unna. Men jeg håper vi slipper voldsomme symptomer. Vi har vært så forsiktige hele denne perioden, dette er så kjipt! Men han jobber på en utsatt plass, og nå er det mange turister.. Endret 10. juli 2021 av Lunarstone 2
NorthernLight Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 Lunarstone skrev (1 minutt siden): Ingen av oss har fått vaksine, vi er i den siste prioriterte gruppa i en liten kommune. Vi er begge i 30-årene. Vi har sykdommer begge to (autoimmune) men ikke alvorlige nok til å bli prioritert. Min sykdom er under kontroll, mens hans ikke er det.. Jeg må jo bare tenke at det går bra, men vi har hatt så mye uflaks før. Så blir redd for å være den uheldige prosenten 🙈 og er bekymret for barna. Jeg ville kontaktet lege og hørt hva de sier? 1
Gjest BittenTei Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Ser den. Hadde vært bekymra sjæl. Men nå er det eneste smarte du kan gjøre å bare 1) sette mannen i bur/ektesenga en periode 2) puste med magen 3) ta forholdsregler 3) ikke google 4) si positive affirmasjoner som at "jeg og barna er friske jeg og barna er friske jeg og barna er friske - og takk for det - samtidig som du ser for deg hvor friske og glade dere er 5) gjerne tillegg mannen dette også; xxx er frisk og rask og takk for dét 🙌
Lykke Li Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Pust med magen og ta det som det kommer. Å bekymre seg på forhånd hjelper ikke ❤ Sannsynligheten for at det går bra er ganske stor, særlig for barna! Ta forhåndsregler hjemme, og dersom dere også blir syke så gjør det beste ut av situasjonen. Lag lapper til lunsj, bygg hytte under spisebordet osv. Jeg skjønner at du blir redd, men nå har det skjedd og da må dere prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Hvis tankene dine blir veldig overveldende så ta kontakt med fastlegen/legevakt og be om hjelp eller bare å snakke med noen over tlf. Det er systemer på plass for å følge opp mannen din som er syk, og det finnes hjelp for deg også hvis du syns det blir vanskelig! Lykke til ❤😘 3
knulleGuden666 Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 Dere bør leie en hytte eller noe og la faren være i huset så han ikke smitter dere 9
Linnea27 Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 Det er ikke sikkert du blir smittet. Kjenner en familie på fem hvor kun mannen og sønnen ble smittet, kona og døtrene ble ikke. De smittede isolerte seg straks de fikk positivt prøvesvar, men hadde levd som normalt inntil det. I tillegg så er dere jo unge, størst sjans for at det går bra...Og ta vaksinen når dere får tilbud! 3
Lunarstone Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2021 Tusen takk dere, det hjelper virkelig. Jeg er i utgangspunktet ikke flink til å "ta ting som de kommer", så det skal jeg gjøre nå. Det hjelper jo ikke å bekymre seg. Jeg tror ikke jeg trenger å ringe lege angående mannen enda, han blir fulgt opp med samtaler + at han er i grei form bortsett fra feber. 2
Lunarstone Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #12 Skrevet 10. juli 2021 knulleGuden666 skrev (3 minutter siden): Dere bør leie en hytte eller noe og la faren være i huset så han ikke smitter dere Han er foreløpig "innelåst" på gjesterommet og går med munnbind om han må på badet, men vurderer å dra med ungene til hytta vår som ligger i samme kommune i morgen. 5
Den Sagnomsuste Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 (endret) Lunarstone skrev (2 minutter siden): Han er foreløpig "innelåst" på gjesterommet og går med munnbind om han må på badet, men vurderer å dra med ungene til hytta vår som ligger i samme kommune i morgen. Dårlig ide av hensyn til det allmenne smittevernet. Anyway, god bedring til familien Endret 10. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 2
minsin Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 Lunarstone skrev (2 minutter siden): Tusen takk. Tja, vi har jo delt rom helt til i dag (i dag fikk han symptomer), så jeg tviler veldig på at vi andre slipper unna. Men jeg håper vi slipper voldsomme symptomer. Vi har vært så forsiktige hele denne perioden, dette er så kjipt! Men han jobber på en utsatt plass, og nå er det mange turister.. Jeg vet om flere som har hatt korona, hos noen har ikke resten av familien blitt smittet og hos andre har noen av familien blitt smittet. Vask godt etter han har brukt badet/toalettet (gjerne bruke eget toalett om dere har flere). Du får servere han maten innenfor soveromsdøra osv. Alle disse som står i jobber hvor de har kontakt med mange mennesker, de burde fått en skikkelig bonus. 1
Lunarstone Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #15 Skrevet 10. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden): Dårlig ide av hensyn til det allmenne smittevernet. Anyway, god bedring til familien Hvis vi bare kjører i bil og direkte til hytta som ligger i skauen langt unna folk? (vi BOR forsåvidt i skauen også, kommer ikke til å møte på en sjel) 😅 jeg bare lurer? Er det lite lurt da? 🤔🤷♀️ Ta med mat hjemmefra, ikke innom noe sted. Og som sagt, samme kommune? 🤔 Takk, forresten ☺️ 20
Den Sagnomsuste Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 minsin skrev (Akkurat nå): Jeg vet om flere som har hatt korona, hos noen har ikke resten av familien blitt smittet og hos andre har noen av familien blitt smittet. Vask godt etter han har brukt badet/toalettet (gjerne bruke eget toalett om dere har flere). Du får servere han maten innenfor soveromsdøra osv. Alle disse som står i jobber hvor de har kontakt med mange mennesker, de burde fått en skikkelig bonus. Det hadde holdt lenge om regjeringen hadde skaffet nok vaksiner. Flaut at ts og mannen må igjennom dette ilys av norsk økonomi og kjøpekraft. Begge burde vært fullvaksinert allerede, se bare på Israel... 2
Lunarstone Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #17 Skrevet 10. juli 2021 minsin skrev (2 minutter siden): Jeg vet om flere som har hatt korona, hos noen har ikke resten av familien blitt smittet og hos andre har noen av familien blitt smittet. Vask godt etter han har brukt badet/toalettet (gjerne bruke eget toalett om dere har flere). Du får servere han maten innenfor soveromsdøra osv. Alle disse som står i jobber hvor de har kontakt med mange mennesker, de burde fått en skikkelig bonus. Ja, det er jo mulig. Har også luftet masse. Vi får bare gjøre så godt vi kan, vi har bare ett bad, dessverre. Jaa, det har vært nervepirrende dette med jobben hans, i tillegg til å være sist i vaksinekøen.
knulleGuden666 Skrevet 10. juli 2021 #18 Skrevet 10. juli 2021 Lunarstone skrev (9 minutter siden): Han er foreløpig "innelåst" på gjesterommet og går med munnbind om han må på badet, men vurderer å dra med ungene til hytta vår som ligger i samme kommune i morgen. Jeg mener dere bør dra umiddelbart 8
Den Sagnomsuste Skrevet 10. juli 2021 #19 Skrevet 10. juli 2021 Lunarstone skrev (1 minutt siden): Hvis vi bare kjører i bil og direkte til hytta som ligger i skauen langt unna folk? (vi BOR forsåvidt i skauen også, kommer ikke til å møte på en sjel) 😅 jeg bare lurer? Er det lite lurt da? 🤔🤷♀️ Ta med mat hjemmefra, ikke innom noe sted. Og som sagt, samme kommune? 🤔 Takk, forresten ☺️ Jeg vet ikke hvordan reglene er lengre, men husker jo hvor strengt det var ifjor og i våres. Etter min høyst subjektive mening tror jeg du bør gå utfra at hele familien har blitt eksponert for viruset. Dersom du skulle bli syk vil jeg anta at hytta er et dårligere sted for dette enn hjemmet. Planen om medbrakt mat høres jo ansvarlig nok ut, men jeg tenker du med fordel kan se realiteten i øynene. Dere er nok smittet alle sammen. Dessuten vil jeg fraråde å forlate mannen din i hans nåværende tilstand. Sykdom kan jo tilta raskt med koronaviruset. Den syke evner ikke alltid selv å handle når det trengs. 5
Den Sagnomsuste Skrevet 10. juli 2021 #20 Skrevet 10. juli 2021 knulleGuden666 skrev (2 minutter siden): Jeg mener dere bør dra umiddelbart Uenig, observasjon (selv indirekte) av mannen er nødvendig. Han kan jo dø dersom ingen holder et øye med han. Han har jo underliggende sykdom allerede. 9
Anbefalte innlegg