AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Pante flasker og trykke på pantelotteri-knappen. At det er skadelige for han å drive med pengespill. Jeg hadde en pose med pant, ba 13-åringen løpe inn og pante mens jeg satt i bilen med lillebror. Mannen ble sur for det. Jeg har lenge irritert meg over overdreven mobilbruk på mannen i nærheten av barna. Han sitter blant annet og mater lillebror med ene hånda, med mobilen i andre hånda. Jeg sa at det tror det er mye mer skadelig for barna med den bruk av skjerm, enn at 13-åringen panter noen flasker. Hva mener dere? Anonymkode: 00014...583 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Oi min 11 åring pantet i dag og trykket på pantelotteri knappen. Hva er liksom problemet? Av og til kan jeg være glad for at jeg har all omsorgen. Anonymkode: 3bacd...eb0 6
nomore82 Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Ja når du først begynner å trykke på pantelotteri-knappen er det ikke lenge før du selger kroppen din for å få råd til å kjøpe flere flasker en kan pante. Og før du vet orde av det er de gått over til «Flax for livet» eller «griseflax». DET ER IKKE VERDT DET! 18
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trolletrååååd Anonymkode: d966f...314 Ønsker det var tull ja.. Vi hadde en lang diskusjon om det etterpå. Jeg mistenker at det egentlig grunner i at han ikke stoler på at 13-åringen ville fortalt det hvis han faktisk vant masse penger, og beholdt pengene selv. Men det benektet han, og påstod at det utelukkende var fordi det er ulovlig med pengespill for barn under 18år.. ts Anonymkode: 00014...583
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ønsker det var tull ja.. Vi hadde en lang diskusjon om det etterpå. Jeg mistenker at det egentlig grunner i at han ikke stoler på at 13-åringen ville fortalt det hvis han faktisk vant masse penger, og beholdt pengene selv. Men det benektet han, og påstod at det utelukkende var fordi det er ulovlig med pengespill for barn under 18år.. ts Anonymkode: 00014...583 Som sagt ble jeg provosert av hele utsagnet og sa at jeg tror hans overdrevet mobilbruk er mye mye mer skadelig for barna. Han har 8-9t gjennomsnittlig skjermtid på mobilen pr dag..! Anonymkode: 00014...583
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Skjønner ikke hvorfor du drar inn fars skjermtid i en diskusjon om pengespill for mindreårige. Nei, jeg tror ikke pantelotteriet er så farlig, men han har jo rett. Det er 18årsgrense. Anonymkode: 0adb4...32c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Det er så mange rare problemstillinger. Anonymkode: 0d4b0...0e7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 Du ba han gå inn å pante å få pengene, eller å gi bort pengene i lotteriet? ganske stor forskjell på pant og pengespill. Vær så snill å uttrykk deg bedre. Det gjelder sikkert andre ting du uttaler deg om også... jmf sur mann... Anonymkode: 933fe...2a4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 helt greit å la 13 åring pante flasker men kanskje ikke pant for lotteri men heler å kjøpe seg en is for pant pengene. Anonymkode: 3e4ac...96e
nomore82 Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ønsker det var tull ja.. Vi hadde en lang diskusjon om det etterpå. Jeg mistenker at det egentlig grunner i at han ikke stoler på at 13-åringen ville fortalt det hvis han faktisk vant masse penger, og beholdt pengene selv. Men det benektet han, og påstod at det utelukkende var fordi det er ulovlig med pengespill for barn under 18år.. ts Anonymkode: 00014...583 Tøys. Hvorfor skreiv du ikke spørsmålet i trådens tittel i stede for halve for å lokke folk inn? Hvorfor drar du inn skjermtid i problemstillingen når det er urelevant? Selvfølgelig for å hause opp til diskusjon. Eller prøver du seriøst å påstå nå at du er voksen nok til å få barn men ikke evner å se bullshit der det er bullshit og fortelle mannen det og avslutte det der? Whats next? Du lager en tråd om at toåringen tror på julenissen… og du lurer på om hun kan ha rett? Kom igjen da.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 Det er ingen aldersgrense på pantelotteriet 😊 Ser heller ikke noe problem i at en 13 åring panter flasker og trykker på pantelotteriet. Anonymkode: 59646...95e 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 Det er jo veldedighet? Enig med du i begge deler. Anonymkode: 8b045...dae 2
Fru Uperfekt Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Pante flasker og trykke på pantelotteri-knappen. At det er skadelige for han å drive med pengespill. Jeg hadde en pose med pant, ba 13-åringen løpe inn og pante mens jeg satt i bilen med lillebror. Mannen ble sur for det. Jeg har lenge irritert meg over overdreven mobilbruk på mannen i nærheten av barna. Han sitter blant annet og mater lillebror med ene hånda, med mobilen i andre hånda. Jeg sa at det tror det er mye mer skadelig for barna med den bruk av skjerm, enn at 13-åringen panter noen flasker. Hva mener dere? Anonymkode: 00014...583 Shit det gjør t.o.m 5 åringen min…. skjerm er nok farligere i lengden 2
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Pante flasker og trykke på pantelotteri-knappen. At det er skadelige for han å drive med pengespill. Jeg hadde en pose med pant, ba 13-åringen løpe inn og pante mens jeg satt i bilen med lillebror. Mannen ble sur for det. Jeg har lenge irritert meg over overdreven mobilbruk på mannen i nærheten av barna. Han sitter blant annet og mater lillebror med ene hånda, med mobilen i andre hånda. Jeg sa at det tror det er mye mer skadelig for barna med den bruk av skjerm, enn at 13-åringen panter noen flasker. Hva mener dere? Anonymkode: 00014...583 Jeg tror dere må slutte med småkranglingen som er giftig for familien deres. Dette handler egentlig ikke om pantelotteri eller mobilbruk.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 Kan ikke barn delta i pantelottriet? Det er vel være med gaming på den alderen hvis vi snakker om spill? ikke la barna vokse opp i et glasshus beskyttet fra den virkelige verden. Anonymkode: 51eb8...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #17 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke barn delta i pantelottriet? Det er vel være med gaming på den alderen hvis vi snakker om spill? ikke la barna vokse opp i et glasshus beskyttet fra den virkelige verden. Anonymkode: 51eb8...0bf Barn kan ikke være med på pengespill. Det er vel noe alle oppegående vet 🤯😳 mye rare foreldre fortiden gitt 😂 Anonymkode: 933fe...2a4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #18 Skrevet 10. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (4 minutter siden): Jeg tror dere må slutte med småkranglingen som er giftig for familien deres. Dette handler egentlig ikke om pantelotteri eller mobilbruk. Helt sant.. Anonymkode: 00014...583
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #19 Skrevet 10. juli 2021 Og ungene blir like dan 🤪 Anonymkode: 933fe...2a4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #20 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn kan ikke være med på pengespill. Det er vel noe alle oppegående vet 🤯😳 mye rare foreldre fortiden gitt 😂 Anonymkode: 933fe...2a4 Googlesøk sier faktisk at det er 9 års aldersgrense, så da er det vel helt ok at en 13-åring gjør det.. Anonymkode: 00014...583 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå