Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Penger og god økonomi har aldri vært noen drivkraft i mitt liv.
Så lenge vi har til overlevelse og et godt liv ellers har jeg alltid vært fornøyd. Men nå ser jeg at alt blir så mye dyrere, og det fører dessverre til at jeg ikke har noe annet valg enn å tenke at penger er det viktigeste i livet. Jeg blir bare sugd inn i dette fordi samfunnet ellers er så j#*v🤬a fokusert på dette. 
Strøm, drivstoff, mat, håndverkerere, etc, alt blir dyrere også for oss få som ikke dyrker pengeverdien i samfunnet.

Må virkelig bedrifter og næringsliv ha så enorme overskudd? Må dette øke fra år til år? Hvorfor er det så viktig at en bedrift må gå med feks 200 millioner i overskudd i stedet for 100 millioner? 
Alt blir så dyrt også for oss i samfunnet som ikke har behov for dobbelgarasje, Tesla til nesten en million, båt til 7-800.000, hytte som egentlig er som et hus å regne, egen gartner som fikser hagen din for 200.000.-. Og alt mulig annet ytre jag og fjas. 
Får mest lyst til å melde meg ut når det er slik. Har vi virkelig ikke noe annet valg enn å hoppe på pengegalloppen? Det eksisterer jo en annen verdi enn den økonomiske der ute…

Anonymkode: 97bfd...6f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At ting blir dyrere har vel strengt tatt med inflasjon å gjøre...

Uansett er det ditt eget hode som oppfatter det som "jag" når naboen kjøper seg Tesla eller bygger dobbel garasje. Naboen min kjøper ny bil hvert år, men det er fordi han er steinrik. Det har jo ikke noe med meg å gjøre, jeg er fornøyd med min egen bil og garasje sånn som de er.

Du burde kanskje vurdere å gå i deg selv fremfor å skylde på Samfunnet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til Finnmark. 

Anonymkode: a41dd...c7e

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo ut som du sammenlikner deg med et visst segment av samfunnet, når du mener det "gjengs" at man skal ha bil til en million, båt i det hele tatt, og egen gartner. Nordmenn flest lever ikke slik. Dersom du har bosatt deg på Vinderen eller Bygdøy, så ville jeg nok heller flyttet et sted som både var mer overkommelig og der kulturen likner ditt eget tankesett.

Jeg synes pendelen er slått litt om, og det er blitt trendy å ta avstand fra det veldig materialistiske, i hvert fall i ellers ganske pengesterke miljø i Oslo. Folk drar på enklere ferier, tenker gjenbruk og miljø. For øyeblikket kjenner jeg tre familier som skal på ferie i campingvogn, som tidligere har dratt på dyre hotellferier. De deler ivrig bilder av sin nye bohemske familieferie - også en form for snobberi, men i det minste en mer tilgjengelig en. 

De aller fleste steder i Norge er rimelige å bo, hvis du ikke trenger å bo i byen. Og du vil finne at de aller fleste har ikke dobbeltgarasje, hytte OG båt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tesla, hytte og gartner har vel lite med å overleve og leve et godt liv. Skjønner ikke hvor du vil.

Anonymkode: afa63...096

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke si at hverken mitt eller andre sitt liv styres av pengegaloppen (utover et vennepar som har tatt opp et altfor stort lån). Lite ekstravagans og gartnere i min omgangskrets. 

Anonymkode: adc39...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Har verken garasje bil hytte eller båt. Bare en leil.

Anonymkode: fdfb3...4ce

Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Har du barn så er du nok litt fanget. Men utenom det så kan du flytte langt ut på bygda, kjøpe deg gammel bil uten garasje og la hagen gro igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har fortsatt allierte i romfolket/sigøynere. 

Anonymkode: 5745e...217

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...