Gå til innhold

Venninne har starta å selge noe oljegreier, doTERRA. Jeg er drittlei av maset om å kjøpe.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av mine nærmeste venner som jeg trodde var litt oppegående har starta med dette. doTERRA, som skal hjelpe mot alt.

Trist at slike ting går utover vennskap, jeg måtte stoppe henne. Be henne slutte å mase om dette. Er jo MLM opplegg, ren svindel.

- Oppgitt 🙄

Anonymkode: 53acf...18d

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange som blir helt idioter nå de begynner å selge skit som det der. Pusher og pusher på venner og kjente, mister plutselig all folkeskikk. 

Anonymkode: 6ea18...084

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, man kan være oppegående, selv om man selger produkter. Ikke vær en kjip venn, og se ned på henne av den grunn. Du gjør sikkert mye andre vil stusse over du også. 

Når det gjelder masingen om å kjøpe produkter, skjønner jeg at du blir lei. Men du skriver at du har sagt i fra til henne. Så da håper jeg at hun respekterer ønsket ditt, og slutter å mase på at du skal kjøpe av henne. Promotering kan hun gjøre i sosiale medier eller lignende. Respekter hun ikke ønsket ditt, og fortsetter å mase på deg, skjønner jeg godt at du kutter henne ut.

Anonymkode: dc9e1...b7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Først og fremst, man kan være oppegående, selv om man selger produkter. Ikke vær en kjip venn, og se ned på henne av den grunn. Du gjør sikkert mye andre vil stusse over du også. 

Når det gjelder masingen om å kjøpe produkter, skjønner jeg at du blir lei. Men du skriver at du har sagt i fra til henne. Så da håper jeg at hun respekterer ønsket ditt, og slutter å mase på at du skal kjøpe av henne. Promotering kan hun gjøre i sosiale medier eller lignende. Respekter hun ikke ønsket ditt, og fortsetter å mase på deg, skjønner jeg godt at du kutter henne ut.

Anonymkode: dc9e1...b7a

Nei man kan ikke være oppegående og samtidig drive med MLM

Anonymkode: 5d730...901

• Liker 18
Skrevet

For noen blir det som en religion det greiene der. Har en kollega som er blitt helt skrullete etter hun begynte med doterrasalg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei man kan ikke være oppegående og samtidig drive med MLM

Anonymkode: 5d730...901

Akkurat det jeg også tenker....oppegående mennesker lar seg ikke lure av slikt.

Er jo de som sitter på toppen av pyramiden som er smarte, som lurer alle disiplene sine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

En av mine nærmeste venner som jeg trodde var litt oppegående har starta med dette. doTERRA, som skal hjelpe mot alt.

Trist at slike ting går utover vennskap, jeg måtte stoppe henne. Be henne slutte å mase om dette. Er jo MLM opplegg, ren svindel.

- Oppgitt 🙄

Be henne bruke tiktok. Mange selger ting der.

Anonymkode: e8f52...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har har tro på at noen typer oljer kan hjelpe mot enkelte plager. Men problemet med doTERRA ol. er at ingen kan vise til ordentlige studier. Alt er veldig hemmelig, og man får bare vite helt generelt før man kjøper. I tillegg må en inn mrd en engangspris (om jeg ikke husker feil) for å få tilgang til produktene og rabatter. Jeg forstår meg ikke på dette? 

Hvorfor ikke ha en nettbutikk? Faste priser også kan man kjøpe det eller de produktene man ønsker uten å bli medlem, få en "mentor" osv.

Mitt tips er å gi klar beskjed om at det er hyggelig hun gjør noe hun liker og tror på, men du deler ikke samme interessen og ønsker at akkurat denne biten kan holdes utenfor deres vennskap. Topper hun hadde blitt lei av å hørt deg snakke om din egen jobb hele tiden.

Anonymkode: 35860...2a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine doterra-oljer. Men ble drittlei kjøpepress, så gadd ikke kjøpe mer gjennom konsulent. Orker heller ikke styre med bestillinger fra USA, hadde en annen bestilling som gikk i vasken🤨

Anonymkode: 725e5...189

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble meldt inn i en doTerra-gruppe på Facebook av en venninne og det jeg så der skremte meg. Det var innlegg av typen "ungen min på 2 år har 40 i feber. Hvilken olje skal jeg bruke for å kurrere feber?"

Anonymkode: c4340...0a4

• Liker 3
Skrevet

Jeg trur sånne folk går inn i en transe. De tenker ikke på noe annet enn disse produktene de ønsker å selge. Ekstremt slitsomme de personene jeg kjenner som har drevet med sånt tull.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ble meldt inn i en doTerra-gruppe på Facebook av en venninne og det jeg så der skremte meg. Det var innlegg av typen "ungen min på 2 år har 40 i feber. Hvilken olje skal jeg bruke for å kurrere feber?"

Anonymkode: c4340...0a4

Peppermynte på føttene har god virkning;) fordi det virker kjølende. 

Men det behøver ikke være doterra. De har en sykt høy pris. Fikk et tilbud engang, og holdt på å steile. Siden jeg har holdt på med oljer i mange år, men kjøper på reiser. Snakk om å overprise. 

Anonymkode: 8ba12...8ce

AnonymBruker
Skrevet

Synest sånt er helt cringe

Anonymkode: 0ef46...6e1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...