Gå til innhold

Dere som spiser carnivore

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Påkrevd skrev (På 10.7.2021 den 21.55):

Vanskelig å svare på, da jeg ikke følger noen diett. Det blir sjeldent samme måltid to ganger i løpet av en uke (bortsett fra brødskiver nå og da). Spiser stort sett det jeg vil, når jeg vil. Vil si jeg spiser kjøttmiddager i snitt 3 ganger i uka, kanskje? Ellers går det i sjømat/annet. Egg og melk bruker jeg mye, i forskjellige varianter. Både som de er og som ingredienser. Innimellom spiser jeg vegetarisk eller vegansk, uten at det ligger noe mer til grunn for det enn at det er noe jeg har lyst på.

Forstår ikke hvorfor dere svarer når dere åpenbart IKKE spiser carnivore. 

Anonymkode: a9588...190

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 6.10):

Overrasket over at det finnes folk som har et så snevert kosthold. Det må da bli en stor utfordring sosialt. Kan aldri spise ute, på reise, spise sammen med andre, osv. Og matopplevelsen blir veldig begrenset, nyter dere måltidene eller er dere ikke så glad i mat? 

Anonymkode: b4669...0b8

Veldig enkelt å bare bestille kjøtt eller fisk da. Man dropper bare tilbehøret. Folk som spiser carnivore lever slik fordi det har gitt stor helsegevinst, ikke fordi det er en kulinarisk opplevelse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Spiser bare kjøtt og egg. Går mye i kjøttdeig/rødt kjøtt generelt. Hender jeg spiser fisk, og bruker smør til steking eller i sitt eget fett. Bruker også vitamin tilskudd/elektrolytter.

Vet at noen liker å adder litt mer meieri produkter i miksen, men foretrekker det så reint som mulig. 

I begynnelsen hjalp det veldig for meg å spise litt ekstra mye fett og drikke elektrolytter ettersom kroppen må tilvenne seg kostholdet, og skylder ut en del veske.

Anonymkode: 450ee...3bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spiser bare kjøtt og egg. Går mye i kjøttdeig/rødt kjøtt generelt. Hender jeg spiser fisk, og bruker smør til steking eller i sitt eget fett. Bruker også vitamin tilskudd/elektrolytter.

Vet at noen liker å adder litt mer meieri produkter i miksen, men foretrekker det så reint som mulig. 

I begynnelsen hjalp det veldig for meg å spise litt ekstra mye fett og drikke elektrolytter ettersom kroppen må tilvenne seg kostholdet, og skylder ut en del veske.

Anonymkode: 450ee...3bf

Jeg er ikke carnivore, men jobber meg mot keto. Dvs jeg spiser litt for mye karbo (litt frukt/bær, grønt) til at det blir helt keto, men jeg kommer likevel i ketose. Kan skrive under på at elektrolytter er viktig. Noen klarer seg uten, men jeg tror de fleste ikke gjør det. Jeg tar hver dag, og har unngått det verste ubehaget med keto-flu. 

Men, herlighet jeg er så sulten. Tenkte at kroppen var vant til å ikke spise særlig karb etter såpass tid, men kan være jeg ikke spiser nok fett/protein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...