AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Jeg var lovet mye mer ansvar og interresante arbeidsoppgaver enn jeg har fått i denne sommerjobben. Er student og dette var en jobb jeg virkelig så frem til. Føler faktisk at jeg ikke har lært så mye.. Er uansett takknemlig for den erfaringen jeg har fått, men føler meg utnyttet av arbeidsgiver som lovet mer enn de kunne. Bør jeg ta det opp, eller la det gå? Anonymkode: 0723f...5da
Gjest ti10 Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Det er klart at du kan spørre om det. Nevn konkrete arbeidsoppgaver dere har snakket om og spør når du skal begynne med det. Men kan det være at du har gitt inntrykk av å kunne mer enn du faktisk kan, og at de derfor har vurdert det som at du ikke er moden for de mer avanserte arbeidsoppgavene?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Nja, jeg er ikke helt enig. Du skal huske at du er i jobben for å gjøre de oppgavene arbeidsgiver trenger, og ønsker utført av deg, du har ikke fått jobben for at du skal lære (i arbeidsgivers øyne). Læring og utvikling er en bonus for deg, men det er ikke det du får lønn for. Anonymkode: 7f9ba...c7b 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Men så har du jo hatt sommerjobb og fått betalt da Det er jo det viktigste! Mange som meg som tar sommerjobb på butikk, og jeg er veldig glad for at jeg har den jobben som student. Anonymkode: ca9f0...171
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var lovet mye mer ansvar og interresante arbeidsoppgaver enn jeg har fått i denne sommerjobben. Er student og dette var en jobb jeg virkelig så frem til. Føler faktisk at jeg ikke har lært så mye.. Er uansett takknemlig for den erfaringen jeg har fått, men føler meg utnyttet av arbeidsgiver som lovet mer enn de kunne. Bør jeg ta det opp, eller la det gå? Anonymkode: 0723f...5da I en sommerjobb tror jeg ikke du får så mye ut av det. Du skal vel neppe være der så lenge at de har noe mer å tilby deg. Jeg gjetter at arbeidsgiver skjønte at du var flink, men at de egentlig ikke hadde noe som var like spennede som du så for deg. Men de ville ha deg, derfor la de på litt når de fortalte deg om arbeidsoppgavene du skulle få. Jeg tenker, la det gå. Ikke lag en sak av det i alle fall. Spør i tilfelle slik en over nevner, om når du skal få prøve deg på det du fikk lagt frem. Husk at du skal få attest fra dette stedet og da lønner det seg ikke å lage drama for en 2 mnd lang jobb. Anonymkode: a74d3...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Som ung må du være forsiktig med tanke på hvilke kamper du tar, du trenger godvilje fra arbeidslivet en stund til. Det innebærer å holde seg inne med arbeidsgivere i sommerjobber/feriejobber. Se ned, bøy nakken og vær lydig en god stund til, så går det bra. Jeg ville ikke tatt opp dette for en sommerjobbe. Anonymkode: dbe43...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå