AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Hei! Kjæresten og jeg tenker å opprette en konto hvor hver av oss setter inn en sum hver måned til mat og andre felles utgifter. Vi ønsker begge å kunne disponere denne kontoen. Er vi avhengig av å være kunder i samme bank for å få til dette? Beklager hvis dette ble et veldig dumt spørsmål. Er veldig grønn på slikt😅 Er det også bare å bestille en vanlig brukskonto i nettbanken med to kort, eller hvordan går man frem for å få til dette? Anonymkode: 5f4f8...2b5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Dere må være kunder i samme bank for å være disponent ja. da lager en av dere en konto, og gjør den andre til disponent. Dere kan da bestille to kort, da vil disponent ha en annen kode, kortnr osv. Anonymkode: 17d51...e62
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Råder dere til å ha en skriftlig avtale om innskudd og bruk av konto. F eks hvor mye hver skal sette inn hver måned, hva kontoen skal brukes til, f eks husholdningsprodukter osv. Hva den ikke skal brukes til, f eks personlige innkjøp som klær, bilutstyr osv. Som nevnt over må dere være kunde i samme bank. Det er enkelt å opprette kundeforhold på nettet. Ved at begge disponerer kontoen, og har tilgang til den via nettbank, vil det også være enkelt å følge med på innskudd og uttak. Jeg tror det varierer litt fra bank til bank hva det koster å ha ekstra kort. Undersøk derfor litt før dere velger bank. Anonymkode: 5bafa...d22
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Vi har valgt å heller gjøre det slik at samboeren min overfører en sum til meg hver måned for sin del av matutgifter etc og så har jeg et ekstra Mastercard som han bruker de gangene han kjøper noe felles. Og så betaler jeg regningen når den kommer. Anonymkode: 5e7a2...d18
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 Felleskonto til felles utgifter funker fjell hos oss 😊Man må ha samme bank for å få det til. Anonymkode: 34e16...d0d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 Vi har hatt felleskonto i mange år. Hadde ikke felles bank til å begynne med Anonymkode: 9502a...238
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Ja, dere må ha felles bank, hvis ikke kan man ikke se kontoene. Du trenger ikke flytte alt ditt, men det kan være greit å ha en konto. Anonymkode: 7ef10...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå