Gå til innhold

Noen som har erfaring med nyrebekkenbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nyrebekkenbetennelse etter en UVI og har gått på antibiotika siden tirsdag. Torsdag ble jeg verre og fikk økt dose antibiotika. Har ikke feber nå, men er forferdelig kvalm og svimmel og har dårlig allmenntilstand. Hvor lenge må jeg vente før det blir bedre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved nyrebekkenbetennelse blir du lagt inn på sykehuset for AB-behandling og overvåkning. Kvalme og svimmelhet er vanlig pga ab

Anonymkode: 697a2...9d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble innlagt på sykehuset etter noen dager på antibiotika. Ble bare verre. Hadde fått nyrestein i tillegg så måtte inn å knuse dem før jeg ble bedre

Anonymkode: 9996b...644

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alle som blir innlagt for dette og ikke det jeg spør om. Hvor lenge etter at feberen er borte er man i form igjen? Lurer på om jeg burde holde sengen litt til. Var litt bedre i går ettermiddag og var hos kjæresten etc. Ikke matlyst og spist minimalt. nå helt ødelagt. Burde jeg holde sengen litt til? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Anneofgreengables said:

Det er ikke alle som blir innlagt for dette og ikke det jeg spør om. Hvor lenge etter at feberen er borte er man i form igjen? Lurer på om jeg burde holde sengen litt til. Var litt bedre i går ettermiddag og var hos kjæresten etc. Ikke matlyst og spist minimalt. nå helt ødelagt. Burde jeg holde sengen litt til? 

Du bør ringe legevakta. AB bør funke nå

Anonymkode: 697a2...9d1

Skrevet

Ta det rolig hvertfall, ta smertestillende, blir det ikke bedre kan du dra på legevakten

AnonymBruker
Skrevet

305 i CRP, blodforgiftning og ble liggende i isolasjon på infeksjonsavdelingen. Dro hjem etter en ukes tid, følte meg ræva og var sykemeldt en uke til etter utskriving. Men det var kanskje ikke det svaret du ville ha?🤷🏼‍♀️

Anonymkode: aefa2...bed

AnonymBruker
Skrevet

Ble akutt lagt inn på sykehus. Lå 1 uke før jeg ble bedre 

Anonymkode: 506b5...a10

Skrevet (endret)
Anneofgreengables skrev (2 timer siden):

Du burde holde deg mye i ro, ja. Du trenger ikke å holde sengen for mye, da det kan føre til at du får luftveisinnfeksjon i tillegg, men ikke press kroppen din mer enn nødvendig. Det er krevende for kroppen å bekjempe en infeksjon, og antibiotikaen du får er sterk og slår kroppen helt ut.

Blir tilstanden din verre, og du kjenner at du blir desorientert, kontakt legevakt med en gang.

Edit: Husk også å drikke MASSE vann

Endret av fitnessjenta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det mange ganger fordi jeg er født med litt svekket nyrefunksjon. Som regel blir jeg bedre to-tre dager etter start på antibiotika. Aldri vært innlagt, men har jo lært å se tegnene tidlig, så kanskje derfor. Ville ringt legevakten, men tipper du er svimmel og kvalm fordi du har spist lite og vært veldig syk.

Anonymkode: 97fd0...6cd

Skrevet

Jeg fikk nyrebekkenbetennelse da jeg gikk gravid med første barn. Husker at smerten var som å bli stukket i siden av en kniv , måtte bare legge meg ned for jeg klarte ikke stå oppreist. Min mann kjørte meg til legevakten, tok en del prøver og ble så innlagt på sykehuset , var der ca 1 uke. Antibiotika intravenøst, ble bedre etter 1 dag . 
Mulig du ikke føler deg bra enda om du har spist dårlig , men er du i tvil så ring til legen eller legevakten /møt opp å hør 👍

Skrevet

I følge legen hadde jeg ikke det typiske sykdomsbildet på nyrebekkenbetennelse. Bare litt feber og noen ryggsmerter. Hun sa at hun derfor ikke hadde skjønt hvor syk jeg var første gang jeg var hos henne og at jeg måtte «rope høyere» neste gang mtp faren for sepsis.
Jeg har ikke feber nå, men dårlig allmenntilstand, kvalm, svimmel, litt ryggsmerter og svir når jeg tisser ennå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har hatt det mange ganger fordi jeg er født med litt svekket nyrefunksjon. Som regel blir jeg bedre to-tre dager etter start på antibiotika. Aldri vært innlagt, men har jo lært å se tegnene tidlig, så kanskje derfor. Ville ringt legevakten, men tipper du er svimmel og kvalm fordi du har spist lite og vært veldig syk.

Anonymkode: 97fd0...6cd

Du har svekket nyrefunksjon, men blir ikke innlagt ved nyrebekkenbetennelse? Yeah right 😅

Anonymkode: 14214...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...